fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הותמ"ל אישרה היום את הקמת שכונת חבצלת בנתניה ובה מגדלים בני 15-22 קומות. עיר ימים מצפון

בשכונה כ- 2,800 יחידות דיור ו-500 יחידות דיור מוגן, 60,000 מ"ר תעסוקה, מבנים ומוסדות ציבור, שטחים פתוחים, מתקנים הנדסיים ומרכז תחבורה.
שכונת חבצלת בנתניה -מילוסלבסקי אדריכלים

הותמ"ל אישרה ביום (יום א') את תוכנית רשות מקרקעי ישראל להקמת שכונת חבצלת בנתניה.

התוכנית תוכננה ע"י מילוסלבסקי אדריכלים. היא כוללת כ- 2,800 יחידות דיור ו-500 יחידות דיור מוגן, 60,000 מ"ר תעסוקה, מבנים ומוסדות ציבור, שטחים פתוחים, מתקנים הנדסיים ומרכז תחבורה.

 הותמ"ל אישרה היום את תכנית  רשות מקרקעי ישראל שתוכננה ע"י מילוסלבסקי אדריכלים להקמת שכונת חבצלת בנתניה.

התוכנית כוללת כ- 2,800 יחידות דיור ו 500 יחידות דיור מוגן, 60,000 מ"ר תעסוקה, מבנים ומוסדות ציבור, שטחים פתוחים, מתקנים הנדסיים ומרכז תחבורה .

בתכנית תמהיל של מבנים בגובה עד 9 קומות וכן  מגדלי מגורים בגובה 15-22 קןמות בעלי חזית מסחרית,   דיור מוגן   וכן אזורי תעסוקה.

עיר ימים מצפון לנתניה

אדריכל גיא מילוסלבסקי, מנכ"ל משרד מילוסלבסקי אדריכלים אשר תכנן את התמ"ל: תוכנית זו היא תוצאה של חשיבה אסטרטגית המאזנת בין הצורך להוסיף יחידות דיור חדשות בבניה עירונית רוויה בצפון נתניה. הצורך הטבעי להרחיב את היישובים בעמק חפר, ולצד זה שמירה על השטחים הפתוחים.

צפונית לנתניה, מתוכנן כביש שיתחיל מהמחלף שייבנה על כביש 2. בניצב לכביש זה מתוכננת דרך עירונית שתשלב מסחר, מגורים, תעסוקה ודיור מוגן של 500 יח"ד, ובשולי  השכונה  בינוי מרקמי בגובה של עד 9 קומות.

התכנית שמה דגש  על יצירת חיי קהילה איכותיים, הכוללים עירוב שימושים מגוון. פיתוח הכולל שבילי אופניים לשמירה על איכות החיים של התושבים. תכנון דיור מוגן כחלק מהשכונה, על מנת לשמר את הקשישים כחלק אינטגרלי מהקהילה.

שכונת צמודי קרקע מצפון לחבצלת השרון

בנוסף, מרחיבה התוכנית  שלושה ישובים במועצה האזורית עמק חפר. בזכות תוספת יח"ד לחבצלת השרון, צוקי ים ושושנת העמקים. בצפיפויות הנעות בין 4.5 יח"ד לדונם נטו ל- 14 יח"ד לדונם נטו בשטחי המועצה האזורית עמק חפר.

תמהיל יחידות הדיור בנוי מבתים צמודי קרקע ודירות בבניה רוויה מרקמית בגובה 4-5 קומות. יחידות דיור אלו מתווספות לסך כל יחידות הדיור המאושרות ביישובים. התוספת המוצעת הינה בהתאם למתאפשר בתמ"א 35. תכנון זה מוסיף 72 יחידות דיור לחבצלת השרון הרחבה צפונית, 165 יחידות דיור לצוקי ים ו- 112 יחידות דיור לשושנת העמקים.

הרחבת מחלף חבצלת

התכנית מתבססת על ציר תנועה מאושר לפי עח/1/128/א  הנקרא כביש חבצלת. התכנית מסיטה אותו צפונה על מנת לאפשר את השלמת הרקמה הבנויה בנתניה בצורה מיטבית. כמו כן מרחיקה אותו ממושב אביחיל. זאת בנוסף להרחבת מחלף חבצלת כדי לאפשר את היקפי הבינוי במרחב.

התוכנית מייצרת, מצפון שכונת חבצלת, רצועת שטחים חקלאים עם הנחיות מיוחדות. מטרתן לשמור על פרוזדור אקולוגי היוצר רצף בין הגן הלאומי אביחיל  לבין רצועת החוף.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות