fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הוכש על ידי נחש צפע. מצבו בינוני. ולמה הנחשים מסוכנים מאד עכשו?

גבר בן 26 הוכש על ידי נחש צפע. הבוקר התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב שרון על גבר שהוכש על ידי נחש במושב ינוב במועצה אזורית לב השרון. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים לניאדו גבר בן 26 במצב בינוני, עם סימני הכשה.

מבית החולים לניאדו נמסר כי הגבר הוכש על ידי נחש צפע כנראה: "למחלקה לרפואה דחופה בבי"ח לניאדו הגיע מטופל בן 26 הסובל מהכשת נחש, ככל הנראה מדובר בצפע. מצבו בינוני".

ידיו של לוכד הנחשים אבי ברוכים מלאות בימים אלה. אביב הגיע והנחשים מתעוררים: "הנחשים מתעוררים מהחורף כשהם רעבים וצמאים. יחד עם זאת הם נמצאים בתקופת החיזור וההזדווגות וזו הסיבה שהנחשים מאד אגרסיביים בעת הזו. כך שאם ראיתם נחש צפע אל תנסו ללכוד אותו לבד כי אתם מסכנים את החיים שלכם".

אני הולכת בחורשה האם אני מסתכנת בנחשים מתעוררים?

"הם נמצאים בכל מקום. בשדות בחורשות ובעיקר מתחת לאבנים, בולי עץ, קרשים, דברים שלא נגעו בהם תקופה ארוכה. הנחשים מזהים מקומות שלא נוגעים בהם, שם הצפעה מטילה את ביציה, שם הצפע מסתתר".

למה שיגיעו לחצר שלי?

"כבר אמרנו שהם רעבים וצמאים. הם יגיעו לכל מקום שיש בו את מזונם. עכברים וחולדות הם מזון טבעי שלהם. אז בחצר שלכם יש עכברים או אם בבית או במחסן יש עכברים הנחש זוחל אל העבר לתפוס אותו. אין לו עניין באדם אלא רק בעכבר או החולדה".

יש כאן הרבה נחשים ואנשים מפחדים מכל מה שזז. מי באמת מסוכן לנו?

"באזור שלנו יש הרבה נחשים אבל רק הצפע הוא הארסי מביניהם".

כשאתה לוכד נחש האם אתה ממית אותו?

"לא ולא. נחש צפע וכל חבריןו הנחשים הוא חייה מוגנת. אחרי שאני לוכד אותו אני מעביר אותו לחברה להגנת הטבע שמעבירה אותו למעבדה שם חולבים את הארס שלו לצורך הכנת נסיוב".

ראיתם נחש, אתם מתקשים לזהות הזמינו את הלוכד.

אבי ברוכים   0522502949

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות