fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הארועים הבולטים של שנת הקורונה בנתניה. 2020 שנה הפכפכה

הסתיימה שנה בלתי צפויה עם סגרים ומגבלות. תו סגול והנחיות. ללא בתי קפה והיכל תרבות. אבל העיר התנהלה, החלטות התקבלו. כל הארועים הבולטים שקרו בנתניה - בקצרה
שנה-חדשה-2021

חודש אחרי חודש. כל הארועים הבולטים שעברו על נתצניה השנה. שנה בלתי צפויה עברה עלינו שנה עם סגרים ומגבלות. שנה בה בתי העסק היו בחלקם סגורים העיר הפכה מצהוב לאדום ושוב צהוב. העיר ממשיכה להתנהל, ישיבות מועצת העיר מתקיימות. תכניות בניה מופקדות ובהנדסה מהפכה. הילדים לומדים בזום ובתי הספר נפתחים ונסגרים. אנשים נפטרים מקורונה, אנשים הולכים עם מסכות. ובדיוק שנה מאז פרצה הקורונה הסתיימה השנה עם התחלת מתן החיסון. בתקווה לשנה הבאה נורמלית, ילדים שהולכים בכל יום לבית הספר, חנויות וקניונים פתוחים. כאשר יפתחו אולמות התרבות, בתי הקפה והמסעדות נבין שהשתלטנו על הקורונה והחיים ישובו לשגרה בה חיינו לפני שהרימה ראש.

חודש ינואר – הונחה אבן פינה למרכז קהילתי חדש "אופק" במרכז העיר

שביתה בגני הילדים. לאחר שדרישת ההורים מהעירייה להמשיך לתקצב את הסייעות התוספתיות בגנים העירונים לילדים בני 3-4 לא נענתה הכריזו ההורים על שביתה בגני הילדים החל ממחר יום רביעי. "אנחנו דורשים ממנהל החינוך להשאיר את הסייעת התוספתית וזאת עד לאחר ועדת משרד החינוך שתתקיים בנושא בתאריך 7.1.20  בקשה מאוד צנועה תנו לנו עוד חודש אחד ותקבלו החלטה מושכלת" אומרים ההורים. "תנו לנו שבוע להיערך". בקשתם  הצנועה של ההורים עומדת בפני החלטה נוקשה של עירית נתניה להפסיק מידית את תקצוב הסייעות.

גננת מיתולוגית. מלכה אולניק ז"ל

נפטרה הגננת המיתולגית מלכה אולניק, 88 לאחר מחלה. משך 42 שנים היא גידלה דורות של ילדים. אולניק היא אלמנתו של אליעזר ז"ל הבעלים של חברה קבלנית לתשתיות ואמם של חמישה ילדים 15 נכדים ושמונה נינים. היא נולדה בארץ, גדלה בנתניה מגיל שנתיים. היתה אישה מקסימה ופעלתנית. אשת חסד ועזרה ובעיקר אישה עם שמחת חיים.

החל המאבק על השארת מבני המכירות של תשובה ברמת פולג כמועדון גמלאים והשטח כשטח ירוק ועל תכניות הבניה המתוכננות שם.

נחנכה מנהלת ההתחדשות העירונית במסגרת פרויקט שיקום שכונות נאות שקד אזורים, דורה וקרית נורדאו. לטקס הגיעו שרת הבינוי והשיכון ד״ר יפעת שאשא ביטון, ראש עיריית נתניה מרים פיירברג איכר וראש הרשות הלאומית להתחדשות עירונית חיים אביטן.

חודש פברואר – ניצני קורונה בעולם. עירית נתניה שינתה את מדיניות ההסעות ההורים מפגינים

בהלת וירוס הקורונה רק מרימה ראש בסין. בארץ מחליטים ש- 1700 פועלי בניין סינים ישארו בארץ.

נתניה חוגגת 91 בקטן בארוע במוזיאון הבאר.

העיריה הנחתה להסיר קופות צדקה במקומות מסוימים בעיר. עמותות הצדקה כועסות.

שני מדריכי טיולים בחו"ל חזרו לספרם איך זה לטייל עם מסכות בעולם.

האדריכלית ליטל שלף דורי

ליטל שלף דורי מונתה אדריכלית חדשה הנדסה ושי מלמן מונה לוטרינר העיר.

הורי התלמידים של קמפוס לאמנויות בדורה ברחבי העיר פתחו בעצומה בה הם מבקשים מראש העיר מרים פיירברג לא לפגוע בהסעות לבית הספר ולא בבית ספר עצמו. העצומה יצאה לאחר שבעיריה הוחלט לשנות את מדיניות ההסעות ולגבות סכום של 100 שקלים לחודש לאור הביקוש הרב לבית הספר וגידול בכמות הילדים הצורכים הסעות.

חודש מרץ – תוצאות הבחירות. הליכוד בנתניה תמיד מנצח

תוצאות הבחירות בנתניה לא הפתיעו. הליכוד כבש את העיר עם 43 אחוזים וכחול לבן עם 23 אחוזים. הליכוד בנתניה ירד לעומת הבחירות הקודמות.

ציפי קפל חזרה מאיטליה מצביעה בבידוד

החלו העבודות על הרחבת כביש 57.

חבר מועצת העיר עו"ד אדיר בנימיני מונה ליו"ר דירקטוריון מי נתניה.

המטיילים הראשונים שחזרו מאירופה נכנסו לבידוד ובהם חברת מועצת העיר ציפי קפל שחזרה מאיטליה.

חודש מאי – השתחרר מונשם קורונה ראשון בלניאדו אחרי שהיה מונשם 35 ימים

שוק רמלה לוד [צילום: יח"צ]
שוק רמלה לוד נסגר הסוחרים הפגינו והבעירו צמיגים. בעיריה החלו בחיפוש מקום אלטרנטיבי.

ברחבי נתניה הוצבו משמרות מחאה נגד רצח נשים.

כביש בגישה לרכבת מזרח הורחב ונפתח כדו סיטרי.

נפטר האומן גדי עמבר לאחר מחלת הסרטן. גדי עמבר, צייר, אמן מי שהיה בין מייסדי עמותת אמני נתניה ומי שנאבק כל השנים להקמת בית לאומנים בנתניה נפטר בסוף השבוע מסרטן לאחר פחות משנה מאז נודע על מחלתו. הוא היה בן 72, נשוי, אב לשלושה ילדים וסב לשלושה. לא יזכה לראות בלידת שני נכדים נוספים.

ראש העיריה פנתה לראש הממשלה לפתוח מסעדות ובתי קפה לפעילות מלאה

תושבי נאות גנים מוחים על מיקומו של מסוף תחבורתי בתכנית הבננה שלא הובא לידיעתם.

ניתן היתר בניה לפרוייקט פינוי בינוי הלפרין.

הועדה לתכנון ובניה אישרה הסדרת דוכני פיס. בהמשך בוטלה ההחלטה הזאת.

הורים מוחים על פעילות בתי כנסת בגני ילדים בעת קורונה

המונשם הראשון במחלקת ההתפרצות קורונה-כתר בבי"ח לניאדו, גבר כבן 70, תושב נתניה שעלה לישראל זמן קצר לפני פרוץ מגיפת הקורונה מפלורידה בארה"ב – השתחרר להמשך טיפול במוסד שיקומי. המטופל היה מונשם במשך כ-35 יום רצופים, סבל מסיבוכים רבים הנובעים מהמחלה ועבר פיום קנה, החלים מהמחלה. היום שוחרר המטופל לאחר ששלוש בדיקות להמצאות הנגיף בגופו חזרו שליליות.

חודש יוני – בקריית צאנז התושבים מתפללים במרפסות הבתים.

עירית נתניה פרסמה כי עקב מגפת הקורונה לא תאושר השנה הורדת כלי שיט ממונעים, לרבות אופנועי ים, לחופי הים בנתניה בעונת הרחצה 2020. ובקשה לא להגיע למשרדי מנהלת חופים להפקת רישיונות שיט.

פיאנו עיר ימים

ועדת התנועה בראשות מ"מ ראש העיריה אלי דלל אישרה את בקשתה של חברת המועצה טלי מולנר תושבת עיר ימים שלא לאפשר כניסת כלי רכב ממונע למתחם הפיאנו. "משמעות ההחלטה היא שאין להיכנס למתחם עם טרקטורונים, קורקינט חשמלי אופניים חשמליים וכמובן אופנועים. בקרוב יוצבו תמרורים ותחל אכיפה מוגברת".

שלושה מנכ"לי משרדי ממשלה חדשים נבחרו וכולם מעמק חפר

בקריית צאנז התושבים מתפללים במרפסות הבתים.

הוועדה המקומית לתכנון ובניה המליצה לוועדה המחוזית על תכנית המתאר להתחדשות עירונית בשכונת קרית נורדאו. היות ומחצית משטחה הלא בנוי של קריית נורדאו הוא פרטי מדובר בצעד נוסף וחשוב בקידום ההתחדשות העירונית באחת השכונות הוותיקות בעיר. עד לאישורה של התכנית, מקדם מינהל ההנדסה תכניות מפורטות התואמות את הוראות התכנית כך שהבניה במקום נמשכת.

חודש יולי – ראש עיריית נתניה נכנסה לבידוד.

חודש יולי התבלט בהפגנות הורים. וזאת לאחר שעיריית נתניה שינתה את מדיניות ההסעות לבתי הספר גם אם הם הוגדרו על ידה כבתי ספר על אזוריים. הורי תלמידי בית הספר קמפוס דורה לאומניות הפגינו מול אגף החינוך בעירית נתניה בדרישה לא לשנות את מדיניות ההסעות לבתי הספר העל אזוריים בעיר. השינוי נוגע לתלמידי כיתות א – ד שגרים בתחום שני ק"מ מבית הספר ותלמידי כיתות ה – ו שגרים בתחום שלושה ק"מ מבית הספר.

דורשים הסעות בקמפוס דורה לאמנויות

בית הספר אמי"ת אורגד שבתו בעקבות כוונת עירית נתניה לאחר את הבית הספר עם ממ"ד יבנה.

חברת דוד אזולאי זכתה במכרז רשות מקרקעי ישראל לבניית מרכז מסחרי באגם 3.

ראש עיריית נתניה נכנסה לבידוד.

מגרשי הטניס במרכז הספורט חוזרים לעירית נתניה לאחר שהיו בשימוש אגודת הטניס של מכבי נתניה. מועצת עיריית נתניה אישרה את המלצות וועדת הביקורת לגבי מתחם מגרשי הטניס ב"עיר-ימים". על פי יוזמתו של חבר המועצה, עו"ד אדיר בנימיני, לא יחודש החוזה במתכונתו הנוכחית עם המפעיל הנוכחי אגודת הטניס של מכבי נתניה, לגבי מחצית המגרשים במתחם (מתוך השניים-עשר) הנמצאים כיום בידי המפעיל הנוכחי, אך בפועל שייכים לעירייה. מדובר במאבק ארוך אותו מנהל חבר מועצת העיר, עו"ד אדיר בנימיני, מזה למעלה מעשור.

נבחר גזבר חדש לעירית נתניה שגיא רוכל.

סערה ברשת: 120 פועלים פלשתינים לנו בקניון נעימי

יום לאחר שפורסם כי הבעלים של קניון נעימי מאכסן באחת הקומות שלו 120 פועלים פלשתינאים שעובדים בבניית פרוייקט גדול שלו במסובים – פונו הפועלים והועברו למקום אחר.

תמונות וסרטונים שהעלה תושב קריית השרון בהם מצולמים פועלים פלשתינאים הלנים על הרצפה באחת הקומות הבלתי מאוכלסות בקניון נעימי עורר סערה ברשת. מצד אחד אנשים התרעמו איך הקניון שעדיין לא קיבל היתר איכלוס בקומות האלה מאכלס (זמנית) 120 איש ללא תנאי סניטציה מתאימים, מה גם שהם פועלים פלשתינאים שעובדים בכל הארץ ולא רק בנתניה. מאידך אנשים התרעמו והזדעזעו מהתמונות הפוגעות בצנעת הפרט ובכבודם של הפועלים שכל מה שהם רוצים זה לישון בשקט ולנח לקראת יום עבודה נוסף.

שוק רמלה לוד אמור להתחיל לפעול לאחר שבעליו הסדיר את כל הרשיונות. זה אמור להיות יום חג לתושבי העיר שמצפים לפתיחתו מחדש של השוק שנסגר והועבר למקומו החדש. כל זאת בתקווה שמגבלות הקורונה לא יבטלו את השמחה שבפתיחה עם כל ההפתעות שהסוחרים מתכננים להרעיף על הקונים: "גם את השוק הזה צריך אך במקום מתאים לו" אומר גיא שחר מועד קריית השרון המתנגד למיקומו של השוק ברחוב הבלקני צמוד למקס סטוק באזור התעשיה הישן.

אמילי רוצה להתחתן
אמילי פרי כוכבת האח הגדול רוצה להתחתן.

היא רוצה חתונה לכל דבר, חתונה גדולה מפוארת כפי שמתאים לאישה שכל המדינה מכירה אותה.

תאריך החתונה שלהם נקבע ל – 13.9.20 וגם המקום "אודיאון" בעמק חפר כבר סגור. יש להם רשימה של 550 אורחים ועד עכשו הם לא יודעים כמה אנשים הם יוכלו להזמין לארוע ואם הוא יתקיים בכלל. זו לא החתונה הראשונה של אמילי פרי ודקל גולדנברג אבל אמורה להיות חתונה לכל דבר עם כל כללי הטקס וחמישה ילדים שושבינים שיובילו אותם לחופה –  אם ירצו.

נמשך המאבק נגד סגירת הסניף הותיק של בנק הפועלים בשכונת קרית נורדאו בדרום העיר. מוביל המאבק, המשנה לראש העיר אהרון אורגד, אינו מרפה בנושא  והשבוע אירגן הפגנה מול הסניף הסגור, שהיתה גם בשל הקורונה ״הפגנת הזום״ הראשונה בארץ בה השתתפו מרחוק עוד עשרות תושבים מוחים.

אהרון אורגד אומר כי בשל הקיפוח הזועק הוא אינו מתכוון להניח לנושא גם אם יצטרך להגיע ללשכת שר האוצר או לועדת הכלכלה של הכנסת.

רוצים מועדון גמלאים צילום עצמי

עיריית נתניה הודיעה שהיא תתנגד לתב"ע במתחם 9 דונם ברחוב הלילך פינת אהוד מנור

מדובר בתכנית שהומלצה בוועדה המקומית הכוללת שינוי השימוש בקרקע עבור מבני ציבור ושטחים פתוחים, בהיקף בניה מצומצם ועד שתי קומות.

חבל שתושבים מסוימים מציגים תמונה מפרי דמיונם הפורה שאין לה שום אחיזה במציאות. בהתאם להנחיית הוועדה המחוזית ברמלה, היקפי הבניה המתאפשרים בתכנית הוגדלו כתנאי להפקדתה של התכנית.

בהנחיית ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, מהנדס העירייה, ארז טל והממונה על ההנדסה בעירייה, חבר המועצה אלון אלרואי – תוגש לתכנית המופקדת התנגדות הועדה המקומית בנתניה, מאחר וגרסת ההפקדה אינה תואמת את עמדת הנהלת העיר, כפי שזו באה לכדי ביטוי בהמלצת הוועדה המקומית.

יצויין כי בכל מקרה, בכוונת ראש העיר להנחות את הוועדה המקומית והדרג המקצועי, לממש בינוי מצומצם למבני ציבור בלבד לרווחת התושבים וזאת במסגרת היתרי הבנייה".

עו"ד נועם לאור מנתניה נבחר כנציג לשכת עורכי הדין לוועדה למינוי שופטים צבאיים: "אבצע את תפקידי בחרדת קודש כשרק האינטרס הציבורי וצו מצפוני המה ינחוני" אמר מיד אחרי שנודע לו שנבחר.

אלי בוארון,61  איש עסקים נתניתי נפטר אמש בפלורידה מנגיף הקורונה. בוארון מוכר מאד בנתניה כאיש ביטוח ותומך במכבי נתניה.  בשנת 2006 עזב לפלורידה, חזר לארץ ולפני שנתיים שב לפלורידה שם עסק בהשכרת רכב לתיירים. המשפחה עושה מהלכים להחזיר את גופתו לארץ ולהביאה לקבורה בנתניה. אלי השאיר ארבעה ילדים.

חודש אוגוסט – אלון אלראי התפטר מההנדסה

אלון אלרואי התפטר ביום שני השבוע מתפקידו כיו"ר ועדת המשנה לתכנון ובניה וכמ"מ ויו"ר הועדה המקומית לתכנון ובניה. סגן ראש העיריה ומ"מ אלי דלל נענה לבקשת ראש העיריה לחזור לתפקיד. הועדה תתכנס בשבוע הבא ותקיים את בחירתו.

במכתב שכתב לראש העיריה מנמק אלראי את התפטרותו בכך שבעקבות נגיף הקורונה הוא נדרש להשקיע זמן בארגון "אלאור" שבראשו הוא עומד הנותן שירותים לאנשים עם צרכים מיוחדים.

קומץ הורים הפגינו מתחת לביתה של ראש העיריה מרים פיירברג איכר במחאה על כך שהעיריה טרם נתנה להם תשובות לגבי מימון ההסעות לקמפוס דורה לאמנויות הנחשב לבית ספר על אזורי ומחייב את העיריה לספק לתלמידיו הסעות. להורים נודע שהעיריה עומדת לבטל את המימון להסעות ולחייב את ההורים. בכך הם רואים שבא הקץ על בית הספר שנפתח מתחילה כבית ספר על אזורי.

הבית של לנדה צלום שלמה אבני

"יהיה פה סינמטק ותהייה פה המון תרבות ב'בית לנדה' שבמרכז העיר, אתר שימור שיכנס לתכנית שיפוץ מהממת בעקבות אישור ועדת משנה של עיריית נתניה שהתכנסה ביום שני שעבר" כך חברת מועצת העיר ציפי קפל לאחר אישור התכנית לשיפוץ המרתף של בית לנדה בכיכר המייסדים בועדת המשנה שהתקיימה השבוע.

הוועדה המקומית לתכנון ובניה אישרה את מינויו של סגן ראש העיריה ומ"מ אלי דלל כיו"ר ועדת משנה לתכנון ובניה ואת סגנית ומ"מ ראש העירייה, לממלאת מקומו של דלל בראשות ועדת המשנה.

חודש ספטמבר – נקבעה מדיניות חדשה להתחדשות עירונית

נקבעה מדיניות חדשה להתחדשות עירונית. הועדה המקומית לתכנון ובניה התבקשה לאשר מדיניות תמורות אמיצה ותקדימית של מנהל ההנדסה להתחדשות עירונית במרכז העיר. התכנית הורדה מסדר היום בהמלצת ראש העירייה שנתנה ארכה של 60 יום לחברי המועצה והציבור ללמוד אותה.

מדובר במדיניות מפורטת ברמה של תכנית מתאר ל-120 מתחמים שונים. הועדה אמורה היתה לדון השבוע ב-30 מתחמים כאשר ב-90 מתחמים נוספים תדון בשלוש ישיבות בהמשך. על התכנית עמלו צוותים במנהל ההנדסה ומהנדס העיר במשך שנה שלמה.

דו"ח המתאר את התפלגות התחלואה בשכונות העיר נתניה פורסם לראשונה השבוע. הדו"ח הזה אינו מתפרסם באופן רשמי לציבור. הוא מופק ברווחה ומועבר לבכירים בעיריה. לאחרונה הוא רץ בקבוצות וואטס אפ וגם בפייסבוק פורסם.

חולי קורונה המצב:

מספר החולים הפעילים היה 480, מספר המחלימים 1461 ו-17 נפטרו.

במרכז העיר מספר החולים עומד על 124, בקריית נורדאו 45 חולים ברמת פולג 26, ברמת אפרים 16 ובשכונת בן ציון 11. חולים בודדים בכל השכונות האחרות העיר.

קורונה בבתי ספר:

איש צוות חינוך באורט אלתרמן אובחן כחולה קורונה. סגניות המנהל, מזכירת בית הספר ומורות נוספות נכנסו לבידוד

בבית ספר נורדאו, בת שרות אובחנה כחולה בקורונה- כיתות א', מנהלת בית

שי עגנון –  קפסולה אחת בכתה ז בבידוד וכמה מורות בעקבות סייעת מאובחנת

בית ספר רזיאל- תלמידה אובחנה כחולה מאומתת , מחנכת הכיתה וקפסולה בכיתה ג' נכנסה לבידוד

איקיאה ארנונה נמוכה (צילום: רותי ברמן)
איקיאה חניה בתשלום (צילום: רותי ברמן)

עירית נתניה קיבלה לידיה בחזרה את מגרש החניה של איקיאה והיא מתכוונת לגבות תשלום בעבור החניה. בעיריית נתניה אומרים שאין כוונה לפגוע במסחר ומתן שלוש שעות חניה חינם זה מספיק זמן לסידורים וגם לישיבה בבתי קפה. אחרי שלוש שעות יגבה תשלום ומי שנוהג לחנות שם את רכבו יוכל להמשיך לעשות זאת בקרוב בכפוף להסדרים החדשים.

חודש אוקטובר –  נתניה נצבעה אדום  "קריית צאנז" הפכה ירוקה.

חודש אוקטובר היו פעילויות רבות במיוחד:

הוועדה המחוזית מרכז אימצה את החלטת הוועדה המקומית נתניה והחליטה להפקיד תוכנית מתאר להתחדשות עירונית בקריית נורדאו בנתניה.

התוכנית כוללת תוספת של 4,900 יחידות דיור, כ-124 דונם עבור  מבני ציבור, כ – 30,000 מ"ר עבור שטחי מסחר, כ – 10,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה וכ – 107 דונם של שטחים פתוחים.

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה ביום רביעי השבוע את פרוייקט פינוי בינוי נורוק טהון שבצפון העיר.

במקומן של 166 יח"ד ברחובות יהושוע טהון, הרב נורוק ושלמה המלך יבנו על פי התכנית החדשה 514 יחידות דיור, כ- 4,000 מ"ר של תעסוקה ומסחר, שטח של כ- 5.5 דונם לצורך הקמת בית ספר נוסף, מרכז קהילתי ופארק עירוני עם חיבור וקישור לשבילים קיימים המובילים לים.

מאיר אליה, 70 נפטר לאחר שנפגע מאופניים במתחם הפיאנו. אליה, יהלומן, גר סמוך לפיאנו ירד מביתו להתאוור ובתאונה עם ילד בן שבע שרכב על אופניו נפל ,נפצע והועבר לבית החולים.

בעתירה מינהלית שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז כנגד עיריית נתניה בשמו של דייר הגר במתחם המיועד לפינוי בינוי הרחובות בורוכוב-יהודה הנשיא-הרב קוק-שלמה המלך, זכה מגיש העתירה. מדובר בעתירה ראשונה ויחידה שהוגשה כנגד המדיניות החדשה של התחדשות עירונית בפרויקטים של פינוי בינוי בעיר נתניה.

בעוד נתניה נצבעה אדום ועדיין מתמודדת עם תחלואה גבוהה דווקא השכונה החרדית היחידה בעיר "קריית צאנז" הפכה ירוקה. כל מי שראה את טבלת התחלואה בשכונות של נתניה שם לב שבזמן שנתניה אדומה בוהקת –  דווקא בשכונה החרדית קריית צאנז יש מספר נמוך מאד של חולים מאומתים לקורונה.

יהודה ברקן ז"ל צילום רותי ברמן

השחקן והבמאי יהודה ברקן נפטר מקורונה

ברקן, 75 נפטר בין שישי לשבת בבית החולים הדסה לאחר שחלה בקורונה לפני שלושה שבועות. ברקן השאיר אישה אילנה, ארבעה ילדים, שבעה נכדים ואינספור מעריצים שגדלו על סרטיו.

יהודה ברקן נולד בנתניה, למד בבית הספר "ביאליק" בתיכון המקצועי אורט ליבוביץ . הוא היה חניך בתנועת הנוער "המכבי הצעיר".

לאור החלטת קבינט הקורונה הנחתה ראש העיר נתניה את מינהל החינוך להיערך לפתיחת בתי הספר היסודיים ביום א' הקרוב. בהתאם למתווה, כיתות א', ב' ילמדו חמישה ימים בשבוע בחלוקה לקפסולות קבועות וזאת בתמיכה תקציבית של עיריית נתניה. כיתות ג', ד' ילמדו חמישה ימים בשבוע בחלוקה לקפסולות קבועות.

בית המשפט העליון דחה היום את בקשת עיריית נתניה לדחות את תשלום 570 אלף שקלים לקבוצת מועדון כדורגל בנות נתניה והורה לה להעביר את הכספים באופן מיידי, דבר שיסייע בידי הקבוצה לקראת פתיחת משחקי ליגת העל כך שזו תוכל לפתוח את עונת הכדורגל 2021 כפי שתוכנן.

שלי ישראל מייסדת המועדון ומנהלת מקצועית שלו: "אני שמחה שלאור ההחלטה נוכל להתכונן לליגה כראוי ואולי בפעם הראשונה להיות קבוצה מובילה בליגה".

חברי מועצת העיר התבקשו לאשר הקצאת קרקע לבית כנסת בעיר ימים. בעת הדיון התברר ששתי עמותות מתחרות על אותו קרקע. קבוצה אחת של הרב בזק מקרית נורדאו הנתמכת על ידי הרב אליהו רבה של צפת והעמותה השניה של מתפללים ברסלבים.

לילך רפי נבחרה כיו"ר נעמ"ת

לילך רפי 51 מזכירת הסתדרות המעוף בהסתדרות החדשה בנתניה נבחרה ביום שלישי לתפקיד יו"ר נעמת. רפי מחליפה את אילנה גיני שמלאה את תפקידה במשך 31 שנים.

רפי עובדת בהסתדרות בנתניה במשך 27 שנים, משמשת כמזכירת האגוד המקצועי, בין מייסדות מועצת נשים נתניה, משמשת משנת 2013 כיו"ר מכבי צעיר.  בתפקידה זה היא תורמת לקידום העשייה המבורכת במסגרת התנועה החינוכית והערכית.

חברת המוניות "שי לי" זכתה השבוע במכרז לקבלת רישיונות להפעלת קווי מוניות שירות באשכול נתניה עירוני.

המכרז פורסם על ידי משרד התחבורה במסגרת קידום הרפורמה בתחבורה הציבורית, אשר יאפשר החל מחודש אפריל, תשלום במוניות באמצעות כרטיס רב קו. כמו כן יתווספו קווים חדשים ושיפורים למערך קווי מוניות השירות

יו"ר האופוזיציה יוני שטבון עזב את מועצת העיר שנתיים לאחר שהציג מועמדותו לראשות העיר. שטבון לא פרט הסיבות וטרם ידוע מי יכנס במקומו ולא השתתף בוועדות הודיע חבר מועצת העיר ויו"ר האופוזיציה יוני שטבון ראש רשימת אחריי באמצעות פוסט בפייסבוק שהוא מתפטר ממועצת העיר: "אמשיך בע"ה להיות ממוקד בעשייה עבור כלל הציבור בישראל במגוון תחומים".

חודש נובמבר – מתחילים בביצוע עבודות להגנה על המצוק החופי

בהשקעה של 30 מיליון שקלים מוקם לראשונה בישראל 'הבית לשירה' במתחם קרית החינוך בן גוריון בעמק חפר. דווקא בתקופה זו, שהעולם התרבותי בארץ ובעולם כולו סגור ומדוכא, אלו חדשות מעודדות שמפיחות תקווה ושמחה לעתיד לבוא.

המשרד להגנת הסביבה, עיריית נתניה והחברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון מתחילים בביצוע עבודות להגנה על המצוק החופי בנתניה מול חופי סירונית וארגמן; המצוק החופי בנתניה נמנה על המצוקים הגבוהים והדחופים ביותר לטיפול במדינה.

סיגל שמבירו זהבי | צילום ליה נהיר

דוברת עיריית נתניה, סיגל שמבירו זהבי, נבחרה בבחירות שהתקיימו בתאריך  24.11.2020  לחברת המועצה המקומית תל מונד מטעם סיעת "דרך חדשה" בראשות אבי אליהו. שמבירו יצאה לחופשה בת 60 יום וחזרה לפני שבוע  לעבודתה בעירייה.

ב

ראש העירייה התחסנה

חודש דצמבר – מתחילים להתחסן נגד קורונה

מהפכה בהנדסה. הנחיות חדשות בהנדסה גובשו ע"י אלי דלל בשיתוף ארז טל, מהנדס העירייה הן: איסור הסקה בעץ באמצעות קמינים בבנייה חדשה, וחיוב לפחות 30 אחוז מהחניות במבנים מתוכננים חדשים בתשתית לטעינת רכבים חשמליים.

כמו כן בוועדת משנה לתכנון ובניה הציג מ"מ וסגן ראש העיריה אלי דלל את הדרישה החדשה ממגישי בקשות לקבלת היתרי בנייה. מדובר בדרישה להדמיה של הבניינים בבנייה רוויה. כלומר בנייני מגורים מעל ארבע קומות ובנייני משרדים. אלה יחויבו מעתה ואילך לצרף גם הדמיה של המבנה. החלטה קודמת שקיבל דלל היא הוספת ברקוד לסריקה (קוד QR) בהודעות בנושא תכנון ובנייה. הודעות המפורסמות על גבי לוחות המודעות ובקרנות הרחוב. כמו כן חיוב מגישי בקשות להיתר לצרף הדמיה של המבנה המתוכנן בבנייני מגורים מעל ארבע קומות ובבנייני משרדים.

קבוצת דוד אזולאי תחל בבניית פרויקט בראשית-FAMILY הממוקם מול חורשת הסרג'נטים. על פני שטח בגודל של 4000 מ"ר ויכלול כ-62 יחידות על פני 15 קומות. הפרויקט יוקם בצומת הרחובות דרך הפארק ורחוב אלונים, מול חורשת הסרג'נטים.

תושבי עמק חפר יצאו בהחתמה על עצומה. הם דורשים ממשרד התחבורה להקים את תחנת אחיטוב-עמק חפר כפי שהיה בתוכנית המקורית של תת"ל 22. זאת מאחר ומשרד התחבורה החליט לבטל הקמתה של תחנה רכבת באחיטוב.

יש חיסון. ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר קיבלה חיסון נגד קורונה במרפאת הכללית בעיר ימים.

ראש העיר הגיעה היום לקופת החולים 'כללית' בה היא מבוטחת וחוסנה. אתה חוסנו עם מנהל מחוז שרון שומרון ב'כללית', ד"ר ארז ליבל ומנהלת הסיעוד של המחוז,  פטריסיה צימרמן.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות