fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בעלי סוג דם O? רוצו לתרום. יש מחסור חמור במנות דם בשל מזג האויר הסוער

חשוב מאוד להירתם ולתרום דם, כדי שלא יידחו ניתוחים דחופים. ניתן ליצור קשר בטלפון או באפליקציה
ניידת דם של מד"א | צילום: דוברות מד"א
ניידת דם של מד"א | צילום: דוברות מד"א

קריאה לתושבי נתניה והסביבה. שירותי הדם של מד"א, קוראים לציבור הרחב ובמיוחד לבעלי דם מסוג O- לבוא ולתרום דם. בשל ירידה במלאי הדם בישראל. המחסור, נגרם בין השאר בגלל הירידה בזמינות האתרים בהם ניתן לבצע התרמות בתקופת הקורונה. וגם בעקבות מזג האוויר הקשה, השורר בימים אלה.

חשוב לזכור, אומרים במד"א, כי לדם אין תחליף. וכי כל מנת דם, יכולה לסייע. ולהציל את חייהם של שלושה חולים או פצועים, שזקוקים לתרומתכם.

בעקבות הקושי המשמעותי לגייס את כמות הדם הנדרשת, והירידה במלאי הדם- עלולים להיגרם קשיים, באספקת הדם לבתי החולים. שעלולים להביא לפגיעה של ממש בפעילות הרפואה השוטפת. ואף לדחיית ניתוחים.

המחסור, כך מציינים במד"א, קיים בעיקר במנות דם מסוג O. וכל מי שחשים בטוב ועומדים במדדי משרד הבריאות לתרומת דם,  נקראים לתרום. כולל מי שחלפו לפחות 28 יום מחשיפתם לחולה קורונה מאומת, או ממועד ההחלמה שלהם מהנגיף.

מידע על עמדות התרמות דם אשר יוצבו בתחנות מד"א השונות ובמקומות ציבוריים נוספים ברחבי הארץ ניתן למצוא ביישומון (אפליקציה) 'מד"א שלי' בסמארטפון. וגם באתר האינטרנט של מד"א. בכתובת: שצורפה בקישור שאותו יש לפתוח. או בטלפון : 03-9101101 .

 

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות