fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית הספר שפרירים בעמק חפר, עומד להיסגר. לאן יילכו הילדים?

המבנה הישן של בית הספר מסוכן ובמבנה החדש שכחו לבנות מסוף הסעות ועכשיו רבים על הכסף
המבנה החדש של בית הספר שפרירים | צילום: באדיבות קרן בן שושן
המבנה החדש של בית הספר שפרירים | צילום: באדיבות קרן בן שושן

בית הספר שפרירים ממוקם כבר שנים בקבוץ גבעת חיים איחוד. ובו לומדים בכייף כ-200 ילדים מהחינוך המיוחד. עד הגיעם לגיל 21. מדובר בעיקר על ילדים עם הנמכה קוגנטיבית. כלומר: כאלה שיש להם הפרעות למידה מרובות. הגורמות לכך שהרמה הקוגנטיבית שלהם, תהיה נמוכה מהממוצע. על אף שלא מדובר על פיגור שכלי. בנוסף, לומדים שם גם ילדים הסובלים משיתוק מוחין. מנתניה, חדרה, זכרון יעקב והסביבה. הם לומדים שם עד גיל 21. וזוכים, מלבד בתעודת בגרות חלקית או מלאה, גם בהכנה לחיים.

אלא שמבנה בית הספר הנוכחי מסוכן ומיועד להריסה. במקומו, נבנה אמנם מבנה חדש. במרחק של רבע שעה נסיעה, ובתחום השיפוט של המועצה האזורית עמק חפר. שדאגה לבנייתו, אשר ארכה כעשר שנים. אבל חסרים שלושה וחצי מליון שקלים. על מנת להשלים בנייה של מסוף הסעות. וחרב הסגירה המונחת מעל בית הספר, גורמת זעם וכאב להורים.

 

 

המבנה הישן של בית הספר שפרירים | צילום: קרן בן שושן
המבנה הישן של בית הספר שפרירים | צילום: קרן בן שושן

 

מבנים מסוכנים

לדברי ארז כהן,  שבתו לומדת בבית הספר, בית הספר שפרירים הוא ייחודי ואיכותי. וגם קטף פרסי חינוך רבים. אלא שמבנה בית הספר הקיים, מסוכן. ואפילו מאוד. על אף העובדה, שבתו אוהבת מאוד ללמוד בו.

"במבנה הנוכחי", הוא אומר, "אין שבילים מסודרים וגם אין מקומות מקורים בחצר. והרבה ילדים כבר נפלו בחצר הזאת. אני לא יודע, איך כל השנים האלה-חתמו מי שחתמו, על אישורי הבטיחות. עבור בית הספר הזה. המבנה,  הוא פשוט קטסטרופה. אז הבאנו בודק בטיחות חיצוני. והמסקנות שלו,  הן חד משמעיות: בית הספר הזה-מסוכן. המועצה האזורית, טוענת עכשיו שהמסוף של ההסעות אינו באחריותה. כי הילדים הלומדים בבית הספר, אינם תושבי המועצה המקומית. אבל זה לא נכון, כי 17 מתוכם- הם כן. בית הספר החדש, נבנה כבר עשר שנים. ובמשך השנים האלה, התחלפו חמישה שרי חינוך. ואף אחד לא ידע על הסכום הכספי שחסר?"

 

ארז כהן | צילום: באדיבות ארז כהן
ארז כהן | צילום: באדיבות ארז כהן

אני אומרת תודה לאלוהים

על דבריו מוסיפה קרן בן שושן מזכרון יעקב. אם לנער בן 16, הלומד בבית הספר: "כבר שלוש שנים, אני מתמודדת עם בעיות הבטיחות העכשוויות בבית הספר. שיש בו מפגעים של אסבסט וקרוואנים. המבנים שבו, מיועדים להריסה. במועצה המקומית, אומרים לנו שהם כבר הוציאו הרבה כסף. ושאין כסף למסוף ההסעות. ניסינו לפנות לכל הגורמים ברשות המקומית, ואין כל התקדמות. ואנחנו כמובן לא מוכנים לכך שהילדים שלנו ילמדו שנה נוספת, במבנה הנוכחי. שהוא כאמור מסוכן. כי כל יום שהבן שלי בא הבייתה מבלי שנפצע, אני אומרת תודה לאלוהים. אני מאוד אופטימית ומקווה שישמעו את הזעקה שלנו".

 

קרן בן שושן | צילום: באדיבות קרן בן שושן
קרן בן שושן | צילום: באדיבות קרן בן שושן

אני פוחד להגיד לה

גם ביתו של טל אהרון מנתניה, בת 14, לומדת בבית הספר שפרירים. "הבת שלי מאוד מרוצה. והיא קמה כל יום לבית הספר בשמחה. היא פשוט פורחת, מכל הבחינות. גם מבחינה חברתית וגם מבחינה לימודית. כאשר קודם לכן, היה לה מאוד קשה. וזה השליך על הכל. אני פוחד להגיד לה שבית הספר בסכנת סגירה. מדובר בבית ספר עם השפעה מיטבית ארוכת טווח. המעצב את האישיות של הלומדים בו. שרבים מהם, גם מתגייסים אחריו לצבא או לשירות הלאומי. המועצה האזורית, שלחה מכתב. שהיא עומדת לסגור את בית הספר. וזה תמוה, כי בית הספר החדש-מוכן וממתין. אז משקיעים בפרוייקט כ-20 מליון שקל וכל מה שנשאר, זה שלושה מליון שקלים נוספים. ועכשיו סוגרים? אני לא מבין מה בדיוק קורה שם. זה מאוד מוזר, כל הסיפור הזה. והאלטרנטיבה שלנו למצוא לילדים שלנו מקום אחר, לא ממש קיימת".

הדברים התלויים במועצה-הושלמו

מהמועצה האזורית עמק חפר נמסר בתגובה: "המועצה האזורית עמק חפר, היא אחת הרשויות הבולטות בארץ בתחום החינוך המיוחד.
המועצה משקיעה רבות בבתי ספר אלה, ותלמידים מכל רחבי המדינה מגיעים ללמוד במוסדות החינוך המיוחד שבתחומה.
בבית הספר שפרירים א', לומדים תלמידים מכיתה ז' ועד גיל 21 מ-50 רשויות.
לפני מספר שנים, הובילה המועצה מהלך. להעביר את בית הספר מהמבנה הישן בקיבוץ גבעת חיים איחוד, לטובת מתקן חדיש ומותאם. בית הספר הוקם בתקצוב של משרדי החינוך והתחבורה. ועם השקעה לא מבוטלת, של מועצת עמק חפר. המועצה פעלה רבות מאוד להקמת בית הספר, וכלל הדברים התלויים במועצה הושלמו. או נמצאים בעבודה מתקדמת. השלב האחרון החסר לצערנו, הנוגע לפרויקט סלילת התחבורה בתוך המתחם – נמצא באחריות משרדי האוצר, התחבורה והחינוך. וכרוך בתקצוב של כ3.5-5 מיליון ₪ (תלוי בהיקף העבודות) שטרם הועברו.
ראשת המועצה והנהגת המועצה, שותפים למאבקם של ההורים. ולוחצים בכל דרך, על מנת שיתקבל התקציב. העבודות יושלמו והמעבר יאושר בהקדם. כך שניתן יהיה לפתוח אותו בספטמבר הקרוב.

 

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות