fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אמיר סיני: "השמאלנים יותר גרועים מאיראן, ביבי ינהיג עד בוא המשיח"

ראיון נוקב עם הנתנייתי הותיק, חבר מרכז הליכוד. שעזב את ש"ס בגלל אמיר אוחנה ומנבא: "יהיו גם בחירות בפעם החמישית"
אמיר סיני במשרדו | צילום: איילת קדם
אמיר סיני במשרדו | צילום: איילת קדם

ביום רביעי בשבוע שעבר, נערכה בנתניה הפגנה ביוזמת הפעיל החברתי ואיש השמאל סדי בן שטרית. מתנועת "קריים מיניסטר". המשתייך בימים אלה גם למפלגה בהתהוות: ה"דמוקרטית". מנגד, הפגינו גם פעילי הליכוד בעיר נתניה, הנחשבת למעוז ימין די מובהק. ובתוכם, אמיר סיני.

"פעילי השמאל בנתניה, מונים אולי עשרה אנשים", הוא אומר לחדשות נתניה ביום שאחרי. "אבל סדי בן שטרית-הביא את הגדוד שלו. אז הם נראו כמו 200".

הראיון איתו, נערך במשרדו שבמרכז העיר. בבניין מגורים ישן ומלחיץ משהו. האור בקומה מרצד, שתי מראות ענקיות שהאחת מהן שבורה- שעונות על אחד הקירות. וערימה של בגדים ישנים לידן. זמן קורונה.

סוכנות הביטוח של אמיר סיני, מעידה על בעליה. תצלומים של ביבי ושל הרבי מלובביץ' וגם שלו. מימי ש"ס. וכן של 12 ילדיו, שהבכורה שבהם, מורה במקצועה, בת 29. והצעיר בן 14. הוא עצמו, 53, חובש כיפה שחורה ולבוש בלבוש דוסי למהדרין. כיאה למי שחזר בתשובה בגיל 27 ומאז הוא שם.

הראיון איתו קצר ונוקב. לעתים מתלהם ולא פעם מצחיק. וכן. ביבי, לדבריו-הוא המלך.

 

חזרה בתשובה ברמה הציבורית

במשך עשר שנים, היה אמיר סיני חבר במפלגת ש"ס. "חזרתי לליכוד. כי כמו שיש חזרה בתשובה ברמה הרוחנית", הוא מתפייט, "יש גם תהליך כזה-ברמה הציבורית"

לא הגזמת עם האנלוגיה?

"לא. כי הדבר המשותף לשתי החזרות בתשובה האלה, הוא הרצון להביע את האני שלך. מאז שאריה דרעי נכנס לכלא ועד לפני שלוש שנים, כשהתמודדתי ברשימה עצמאית למועצת העיר- לא הייתי פעיל. ועכשיו- כן".

למה דווקא עכשיו?

"כי אני מחובר לשר אמיר אוחנה. הוא הגורם, למעשה, שהחזיר אותי בחזרה לליכוד"

אתה מכיר אותו אישית?

"לא. אבל הנראות הציבורית שלו-הקסימה אותי"

איזו נראות? הלכלוכים על מנדבליט?

"הוא עומד כמו גבר, מול מערכות גדולות, עם כוח בלתי מוגבל. ונשאר רהוט ומדוייק"

לעמוד כמו גבר? זו אמירה שכיום היא קצת לא מקובלת

"לעמוד כמו גבר, זה לעמוד באומץ. זו הכוונה. הוא הוכיח גבריות, מבחינת האומץ הציבורי. כשעמד מול מערכות ציבוריות גדולות, שהרוב מקפלים את הזנב-כשהם עומדים מולן. ואמר את דבריו. אמר את הדברים שלנו, בעצם"

ולא מפריע לך שהוא גיי?

"לא"

 

ביבי המלך: אמיר סיני | צילום: איילת קדם
ביבי המלך: אמיר סיני | צילום: איילת קדם

 

ליברמן התגלה כשמאל

אז מי לדעתך ינצח בבחירות?

"קשה מאוד לומר. אבל מבחינה גושית, יש לנו סוג של בעיה"

גושית? אתה מדבר על גוש הימין-חרדים?

"לא. אני מדבר על איווט ליברמן. שהוא שמאל. וכבר מזמן לא ימין. אנשי ימין, חשבו עליו שהוא הכי ימין בעולם. ובסוף, הוא התגלה כשמאל. בזה שהוא עמד על הרגליים האחוריות, ועצר הקמת ממשלות ימין"

כי הוא לא רוצה את ביבי

"הוא החליט להתלבש על החרדים, שומרי תורה ומצוות"

זה לא מהיום

"ברגע שהוא היה צריך לעצום את העיניים בגלל החברות עם אריה דרעי, הוא עצם. ועכשיו הוא התגלה כשמאל"

תגדיר שמאל

"שמאל, אלה אותם אנשים-שלא רוצים מדינה יהודית, כמו שהיא היום.  אלא רוצים מדינה חופשית ודמוקרטית. מכל הבא ליד. שבה הכל מותר ואין שום דבר שהוא אסור

כמו נישואים חד מיניים? להזכירך: אמיר אוחנה הוא גיי

"אני לא מדבר על נישואים חד מיניים. אלא בכלל"

 

ביבי המלך

בסניף הליכוד של נתניה, לדברי אמיר סיני, יש 4000 פעילים. וההיערכות, כמעט בשיאה. לקראת הבחירות. "אנחנו נערכים בעיקר ברשתות החברתיות, כי כמובן שלא ניתן לפתוח את הסניף. אז אנחנו מסתובבים פעמיים בשבוע, עם שיירות רכבים ודגלים. כי זו הנראות היחידה שמתאפשרת".

ואז, באבחה אחת, חוזר אמיר סיני לחייו האישיים. מספר על ילדיו ואומר על עצמו: "זה בעיני מלח הארץ: אנשים שעובדים, לומדים ומשרתים את הציבור".

ומהבחינה הערכית, יש הבדל בין חילונים לדתיים?

"יש הבדל. אהבת ישראל, מתחילה לדעתי מציונות. אני-גדלתי בבית ספר חילוני. ולא בחיידר. וזה ההבדל הגדול, ביני לבין חרדים מהפלג הירושלמי, שיוצאים לרחובות"

נו, באמת. מדובר בפלג קיצוני. ויש המון פלגים

"לא משנה. כשאמרתי מלח הארץ, התכוונתי שמדובר באנשים שיש להם מעורבות. כי בסופו של דבר, זו הארץ שאנו חיים בה. וציונות מתחילה בזה שאתה מבין, שזה הבית שלך"

אוקיי. ועד מתי ימשיך שלטון ביבי?

"עד ביאת גואל צדק. כלומר: עד בוא המשיח"

למה?

"כי גדולי העולם הרוחניים-בירכו אותו. כמו הרבי מלובביץ', למשל. הוא אמר את זה, חד משמעית. הוא הכיר אותו והיה איתו בשיחות אישיות. כשביבי עוד היה חבר כנסת. הוא הבטיח לו, שיאריך ימים על ממלכתו"

נשמע רע, כמו מלך בישראל

"ולכן קוראים לו ביבי המלך"

 

היועץ האסטרטגי והנהג

לאמיר סיני,  ביביסט על פי הצהרתו, יש קשר משפחתי רופף לשר גדעון סהר. וככה זה עובד: הדוד של חתנו, הוא אחד היועצים האסטרטגיים של גדעון סער. זאת ועוד: אביו של אותו חתן, הוא הנהג של ביבי.

ולא ניסו לשדל אותך לעבור לסער?

"אני טיפוס של בית"

נו באמת, זיגזגת כבר

"ממש לא זיגזגתי. הבית נחרב ובניתי בית חדש. וגדעון, עשה את אחת הטעויות הכי קשות. ופשוט חזר על הטעות של אלי ישי. ומסתבר שהטעויות האלה, נעשים על ידי אנשים חזקים. שיש להם את היכולת להנהיג. והם בורחים מהבית, דקה לפני"

גדעון סער נשמע משכנע

"אני מכיר את גדעון שנים רבות, ואני יכול להראות לך התכתבויות איתו. אני שומע אותו בשבועיים האחורנים, והבנאדם נשמע מבוהל ומבולבל. ואני חושב שהוא באמת אדם ראוי וטוב, ופוליטיקאי מצויין. היה אפשר ליהנות ממנו, בתוך הבית של הליכוד בשנים הבאות. אבל מלך-לא יכול להמליך את עצמו. הציבור הוא זה שצריך. וגדעון סער, לא נבחר בפריימריז. הוא היה צריך טיפה לחכות. והיו ממליכים אותו".

ביבי לא מחריב את הבית?

"ממש לא. 'מהרסייך ומחרבייך-ממך ייצאו'. אנשים שגדלו בחיקו של ביבי, בסופו של דבר קמו עליו"

מדובר בדברים שקורים

"אני מסתכל על זה-כאב לילדים. ומעולם לא קרה שהילדים שלי, קמו עלי"

אם כבר מדברים, אז האב הרוחני של הליכוד הוא בכלל בגין

"ובגין הביא את גדעון סער לליכוד? נו, באמת. האוזר, סער, בנט, שקט וכל הנוטשים-מי שגידל אותם, הוא ביבי. וזו לא דרכו של עולם, לנטוש ככה"

אתה ממש כועס

"נכון. כי זה בית. ובבית יש אבא, אימא וילדים. וצריך לכבד. לקום על ההורים, זה ממש לא מקובל".

נו, טוב. ומה יקרה בבחירות?

"כנראה יהיו בחירות בפעם החמישית. כי אני לא רואה שמשהו ישתנה. יכול מאוד להיות שאם הציבור החילוני יתעורר ויראה את האיום הקיומי, משהו ישתנה. יש לנו אוייבים מבית, שזה השמאל. וגם הרבה ימנים, שהפכו את עורם. ואני פחות פוחד מאיראן, מאשר מהשמאל בישראל. וככל הנראה, בגלל השמאל-לא תהיה ממשלה. כולם מעדיפים את האינטרסים שלהם, על פני אלה של המדינה. חוץ מביבי".

 

 

 

לעדכונים נוספים בחדשות נתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן*

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות