fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אם את ישראלית משפיעה בארץ או בעולם – את כנראה "אורקה"

אורלי כרמון - אישה השראה, הקימה מיזם המקשר בין הישראליות בכל העולם. נתניתיות כבר זיהו את האורקה שבהן.
אורלי כרמון צילום בנצי קטן

מאחורי הפוסטים מעוררי ההשראה בפייסבוק בקהילת "אורקה – עוצמה נשית חובקת עולם" עומדת אורלי כרמון נשיאה של פורום עסקים בינלאומי, יזמית ועורכת דין, שמסתובבת בעולם ומרצה על מנהיגות, בניית קהילה ועוצמה נשית. אורקה הוא מיזם חובק עולם, שמחבר בין נשים משפיעות באמצעות פעילויות שונות, כולל מסעות למקומות מרתקים. נשמע מסקרן? מוזמנים לזהות את האורקות מבינכם

מעבירה סדנאות בעולם. אורלי כרמון

כל מי שנמצא בפייסבוק נחשף לאחרונה לפוסטים רבים של קהילת הנשים "אורקה – עוצמה נשית חובקת עולם". נשים מנתניה, בישראל ובעולם חושפות סיפורים אישיים מרתקים על צמיחה, התפתחות ועוצמה שאין כדוגמתה. רובן הגדול של חברות הקהילה מעל גיל 40 ובסיפורים שלהן יש דרמה, פריצת גבולות, ניפוץ תקרות, אומץ, לקיחת אחריות ועוד.

"אורקה" הוא מיזם עסקי ששם לעצמו מטרה לפתח מנהיגות, השפעה וקשרים עסקיים וחברתיים ולחבר בין נשים ישראליות, מצליחות ומשפיעות ממגוון תחומי עשייה ועניין, המתגוררות בכל העולם באמצעות כנסים, מסעות ופורום עסקים. בקהילת הפייסבוק יש כעשרים אלף חברות המתגוררות בלמעלה מ-50 מדינות.

מי שעומדת מאחורי המיזם: ORCA – Global Leadership & Networking המייסדת והמנכלי"ת היא אורלי כרמון המתגוררת בטורונטו. היא הנשיאה של פורום עסקים בינלאומי, יזמית ועורכת דין. בעבר עבדה כיועצת משפטית ומנהלת פיתוח עסקי ומכירות בחברות מובילות. היא למדה קואוצינג' ופסיכותרפיה ועסקה שנים באימון מנהלים בכירים ואנשי עסקים. בשנים האחרונות היא מסתובבת בקהילות שונות ברחבי העולם ומרצה על פיתוח מנהיגות, בניית קהילה ועוצמה נשית.

אורלי (50) נשואה ואם לשניים, נולדה בשכונה דתית בירושלים ובמהלך חייה גדלה בקריית צאנז בנתניה. סיפור החיים שלה אותו היא מספרת מעל במות בכל רחבי הגלובוס, מרתק ומוכיח שאין דבר שאינו ניתן להשגה.

אורלי כרמון עם בעלה והילדים

את שנות ילדותה היא העבירה בנדודים בין ערים שונות מתוקף תפקידה של האם, שהייתה אשת חינוך והקימה מוסדות לבני נוער. במסגרת זו הם התגוררו בבאר שבע, תל אביב, נתיבות, ירושלים וגם בקריה החרדית צאנז שבנתניה. "כל עיר הייתה שונה מאוד במרקם האנושי שלה, ולכן, האתגר שלי היה ליצור בכל פעם מחדש מערכות יחסים וקשרים חברתיים. זאת אחת המתנות הכי גדולות שקיבלתי, היכולת להתחבר בקלות לכל אחד".

האמא, חובשת פיאה נוכרית, התנהלה בסביבה גברית והייתה חריגה בנוף: "היא הייתה חזקה ואנשים העריכו אותה מאוד. היו לה עוצמות ואני ספגתי את זה. היא העבירה לנו את המסר שצריך לנהוג בכבוד בכל אדם ולא משנה מה הסטטוס שלו. היה לה משפט שליווה את כל הילדות שלי: 'אם רוצים לעמוד על טיבו של אדם עלינו לבחון כיצד הוא נוהג באלה שנמצאים בשולי החברה ואין לו שום אינטרס איתם, שם למדים מי הוא באמת'".

בתחילת שנות העשרים שלה היא עזבה את המסגרת החרדית שבה גדלה. אך בניגוד למה שקורה במשפחות אחרות במגזר היא נשארה בקשר הדוק וחם עם משפחתה, כולל עם הסב שהיה רב ראשי וראש אבות בית דין. היא למדה יחסים בינלאומיים לתואר ראשון ושני באוניברסיטה העברית ועם סיום הלימודים התברגה בתפקידי מפתח בחברות הייטק מובילות ובמקביל למדה משפטים ועשתה סטאז' בבית המשפט בתל אביב.

על ההחלטה שלה לעוזב סביבת עבודה מפנקת ושכר גבוה ולהתחיל התמחות היא מספרת: "זאת הייתה החלטה לא פשוטה לעזוב תפקיד ניהולי בכיר עם עשרות אלפי שקלים כדי להתמחות בבית המשפט ולהרוויח שמינית ממה שהרווחתי בהייטק. אבל, הלכתי עם הלב, רציתי להתפתח ואכן, עם קבלת הרישיון עבדתי כעורכת דין בקרנות הון סיכון וניהלתי עסקאות בהייטק. לאחר כמה שנים, הלכתי ללמוד קואוצינג' ופסיכותרפיה. כשבעלי, שהוא בנקאי השקעות, קיבל הצעת עבודה בקנדה, עזבנו את ישראל ומאז כעשור אנחנו מתגוררים בטורונטו".

הלכתי עם הלב

בקנדה היא מוכרת מאוד ומעורבת בפיתוח חיי הקהילה היהודית והישראלית. את הפעילות הציבורית היא החלה לאחר שהבינה, בעקבות מחקרים שקראה, שבני הדור השני של הישראלים שאינם לומדים בבתי ספר יהודים מאבדים את הזהות היהודית והישראלית שלהם, ולכן, החליטה להיות מעורבת יותר וליצור לילדיה סביבה ישראלית. כך, היא החלה ליזום פרויקטים קהילתיים ולפני שש שנים הוזמנה לכנס מנהיגים ישראלים בלונדון כנציגת הקהילה הישראלית בטורנטו: "למדתי אילו פעילויות יש בקהילות אחרות והחלטתי ליזום שלושה פרויקטים: כנס נשים, מועדון עסקים וסוף שבוע למשפחות ישראליות בו נוכל לדבר על הזהות היהודית. כשסיפרתי לאחרים על התוכניות שלי, הם צחקו שייקחו לפחות ארבע שנים להרים אותם. אבל, בנחישות והתמדה תוך שנה שלושת הפרויקטים התממשו".

כנס הנשים הלך וצמח ובשנה השלישית כבר יזמה כנס נשים בינלאומי אליו הגיעו עשרות נשים ישראליות מכל התפוצות. כך קמה "אורקה". שם היא הניחה את היסודות למיזם חובק עולם, שמטרתו לחבר בין נשים משפיעות באמצעות פעילויות שונות.

כנס נשים אורקה בניו יורק

אז זאת בעצם קבוצה שמטרתה העצמה נשית?

"בשנים האחרונות ויתרתי על המילה העצמה נשית מתוך הבנה שזה מנמיך אותנו הנשים, כאילו אנחנו צריכות שיעצימו אותנו. ההגדרה הנכונה יותר בה אני משתמשת כדי להגדיר את הקהילה אותה אני מנהלת היא עוצמה נשית. רשת חברתית של נשים שיודעות לפרגן, לתמוך ולהוות מעגלי כוח האחת לשנייה".

בהרצאות שלה היא מספרת שהחיבור לעוצמה הנשית הוא תוצאה של העובדה שהיא גדלה בשבט של נשים חזקות, עוצמתיות ועצמאיות. "אני מאמינה שבין נשים נוצר חיבור מיוחד ונדיר המאפשר צמיחה של כל אחת מהן, תוך כדי הפריה הדדית, תמיכה ופירגון. כמי שמסתובבת ברחבי העולם, ראיתי את הצורך של נשים ליצור לעצמן קהילה חובקת עולם, שיש בה מועדון עסקים גלובלי, שיח מעורר מחשבה ומרחיב דעת ומפגשים שמאפשרים ליצור קשר באופן אישי ובלתי אמצעי".

מאיפה נולד הרצון לפתח נטוורקינג של נשים חזקות?

"זה הגיע מתוך החוויה האישית שלי בהתנהלות בעולם גברי, כוחני ותחרותי. בחברות ההייטק שבהן עבדתי ניהלתי עשרות אנשים והייתי אחראית על תקציבי עתק ולמרות זאת התמודדתי לא מעט עם שוביניזם. מה שחיזק אותי ברגעים הקשים היה הקול ששמעתי בבית: "כל מה שגבר יכול לעשות, אישה יכולה לעשות אפילו טוב יותר".

רק אחרי שהביאה לארגון עסקת ענק של עשרות מיליוני דולרים, כתוצאה של שיתוף פעולה עם המתחרה הכי גדול, הוכיחה שבחשיבה מחוץ לקופסה אפשר להצליח גם במקומות שהיו נראים לכולם אבודים. "היום בדיעבד אני יודעת שהחוויה הזאת תרמה לא רק להתפתחותי המקצועית, אלא גם להתפתחות האישית ולחיזוק התפיסה הפמיניסטית שלי".

מה אתן עושות בפורום העסקים?

"פורום העסקים מתקיים באמצעות מערכת און ליין שמאפשרת לנשים מברזיל, ארה"ב, אירופה, קנדה וישראל לנהל עסקאות וליצור שת"פ כאילו כולנו יושבות מסביב לסלון. מקבלים את הדחיפה האישית שלי ובמה להרצאות וסדנאות בין אם זה פרויקט שנקרא אורקה אקדמי שבו יש סדנאות און ליין ובין אם זה במסעות שלנו או בסניפי אורקה שפזורים ברחבי העולם"

אורקה – מסע נשי במרוקו

יש עכשיו טרנד של מסעות נשים. במה שונים המסעות של אורקה?

"הרעיון המקורי שלי הוא בחיבור בין נשים ישראליות מלאות עוצמה, שמגיעות מכל העולם, כאשר אני בוחרת בפינצטה דקה ולאחר מיון קפדני את הנשים שיוצאות איתי למסע. אין אף פלטפורמה דומה בעולם שמאפשרת מפגש שכזה בין אשת עסקים מניו יורק, פסיכולוגית מלוס אנג'לס, מדענית מלונדון ומנהלת בית ספר מישראל, שנהנות מנופים משגעים וחשיפה לתרבויות מעניינות. זאת גם הסיבה שאני בוחרת יעדים כמו הודו, איטליה, יוון, ווייטנאם וקמבודיה. אבל חשוב לי להדגיש שהמדינות הן רק תפאורה למשהו עמוק יותר. במהלך המסע אנחנו עוברות תהליך של חיבור לעוצמה הפנימית הקיימת בתוכנו דרך סדנאות העצמה והתפתחות שאני מעבירה ולעיתים גם חלק מהמצטרפות מקבלות במה. ההצלחה הפנומנלית של הקהילה היא בכך שנשים הצליחו ליצור לעצמן הזדמנויות יוצאות דופן, להגיע לראיונות בתקשורת דרך חברות קהילה אחרות, להסתובב ולהעביר הרצאות בעולם הגדול וליצור שיתופי פעולה בתחומים רבים. רק השבוע העלו כמה נשים פוסטים על מפגשים עם חברות אחרות. יש התרגשות גדולה כשאת פוגשת "אורקה" אחרת. לפעמים זה אפילו קורה באופן מקרי כמו שקרה השבוע ששלוש אורקות נפגשו במסעדה בניו יורק וגילו שהן חברות בקהילה".

אז מה זה אורקה?

לקהילה שלה קוראים אורקה, שהוא קיצור השם שלה (ORCA) אבל יש פה הרבה מעבר.

"אורקה היא בעל חיים. סוג של לוויתן. האורקה היא חיה עוצמתית, אך יחד עם זאת רכה, היא ניחנה ביכולת תקשורת ואינטליגנציה גבוהה במיוחד, היא יצירתית, חכמה, חיה בקהילה ופועלת בשיתוף פעולה. כאן אצלנו בקהילה להיות אורקה זה אומר: להיות מנהיגה- להנהיג את חייך ואת המשפחה שלך, להיות הראשונה להתנדב ולעזור לאחר, לעורר מוטיבציה והשראה בסביבתך. זה אומר להיות עוצמתית ומשפיעה, להיות זאת שדוחפת את עצמה וסביבתה להצלחה והישגים. להיות המישהי הזאת שנמצאת בהתפתחות תמידית, שלוקחת אחריות מלאה על כל מה שקורה לה בחיים. אורקה היא מישהי שמבינה שלכל בעיה ואתגר יש פתרון יצירתי. אורקה לא מרימה ידיים ומוותרת אלא מתאמצת, מחפשת תשובה ויודעת לבקש עזרה. אורקה היא אישה עוצמתית שמבינה שהיא לא יכולה לעשות הכל לבד, לכן היא אוהבת לעבוד בשיתוף פעולה, בהרמוניה, בחברות ונאמנות".

לדבריה של כרמון, להיות אורקה משמעו להיות בעלת ערכים של שוויון וכבוד, הכרה שכל דעה גם השונה ביותר היא לגיטימית. "להיות אורקה משמעו לחיות בכנות ונאמנות לעצמך ולסביבה. לאורקה אמיתית אין כוח לשקר, לזייף או ליחסים דו-פרצופיים. אורקה אמיתית יודעת מתי היא טועה ויודעת להתנצל ולבקש סליחה. אורקה יודעת לפרגן, לתמוך ולא נמצאת בתחרות עם איש, לא בוחנת את ההישגים שלה לפי סולם אנכי שבו היא מודדת את עצמה ביחס לאחרים, אלא מאמינה בקו אופקי שבו היא נמצאת בהתפתחות תמידית ביחס לעצמה בלבד. ואכן, אורקות מרגישות גאוות יחידה נדירה ותחושת שייכות שאין באף קהילת פייסבוק אחרת".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות