fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אזרח בריטי יתרום לעתירה נגד המלונות. יכפיל כל שקל שאתם תתרמו בשלושת הימים הקרובים

הכסף שנתרם למאבק נגד המלונות הוא לצורך שירותי עורך דין וחוות דעת לקראת הגשת העתירה בחודש הבא
חוף פולג ומתחם המלונות צילום: רותי ברמן

.אזרח בריטי יתרום למאבק נגד המלונות ויכפיל כל שקל שאתם תתרמו בשלושת הימים הקרובים החל מצאת השבת.

בימים אלו החלו בגיוס כספים למאבק נגד המלונות בחוף פולג שעולה מדרגה. מובילי המאבק נערכים להגשת עתירה כנגד יישום התכנית במתכונתה הנוכחית, שלדעתם תחסל הלכה למעשה את הטבע ואת חוף הים. לצורך הגשת העתירה בעוד חודש , צוות המאבק שכר את שירותיו של עו"ד עמי הולנדר שיוביל את המהלך המשפטי.

"את הכסף אנחנו  אוספים לצורך הגשת העתירה וכן הכנת חוות דעת מקצועית שתהיה חלק מהתהליך. צוות המאבק כולל תושבים מנתניה והשרון. הם לוקחים חלק במאבק הסביבתי כבר יותר משנתיים. במהלכן הוגשו מספר התנגדויות לתכנית בוועדות הערר ובולחוף. בין המתנדבים אנשי אקדמיה, הייטק, יוצאי מערכת הביטחון ואנשי ספורט ימי" אומרת ריקה אידלמן פעילה במאבק.

ספור קטן מאחורי מאבק גדול

אזרח בריטי תושב ישראל, החליט לסייע ולתמוך במאבק של תושבי נתניה והשרון בתכנית המלונות בפולג..

הבריטי הבטיח להכפיל כל תרומה במהלך שלושת הימים הקרובים. כך שלמעשה על כל שקל שלכם מגדיל את הסכום בסכום כפול מהתרומה שלכם.

עד עתה גוייסו כ-23,000 שקלים כאשר נותר לגייס עוד כ-26,000 שקלים.

"הקמנו את הפרויקט על מנת למנוע את הרס הטבע.  אם אתם אוהבים את החופים והטבע הקסום – מקומכם איתנו עכשיו. אנחנו מאמינים שכל שקל שתתרמו יקרב אותנו אל היעד בצעדי ענק. ביחד נציל את חוף פולג והשמורות" אומרת ריקה אידלמן שותפה למאבק נגד המלונות.

מהות העתירה:

העתירה היא נגד אי קיום הסכם פשרה שנחתם עם חבר מועצת העיר הרצל קרן וקיבל תוקף של פסק דין.

בתחילת שנות ה-2000 עתר הרצל קרן נגד תכנית עיר ימים שעמדה לחסל את שמורת האירוסים בבנייה. במסגרת המאבק של קרן בתכנית השמורה ניצלה. תכנית הבנייה בה בוטלה כולה. "היה שם פרק שעסק במלונאות בחוף פולג ובפרק זה דרשתי שכל התכנון של המלונאות יותאם לתכנית המתאר הארצית לחופים תמ"א 13 וזה אומר הגשת כל התסקירים הנדרשים על פי התמ"א" כך קרן המעלה את החשש שאם המצב הוא כזה הרי כל תכנית המלונאות בטלה ומבוטלת.

הרצל קרן צילום רותי ברמן
הרצל קרן צילום רותי ברמן

הרצל קרן הגיש נגד התכנית עתירה מנהלית אשר התבררה בבית המשפט המחוזי והעליון. בסופם של דיונים ארוכים, הגיעו הצדדים ובכלל זה קרן והועדה המקומית לתכנון ולבניה נתניה, להסכם פשרה, שקיבל תוקף של פסק דין.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות