fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אושרה להפקדה תכנית המתאר של אבן יהודה: מענה ארוך טווח לצרכים תוך שמירה על אופי הישוב

תוכנית המתאר של אבן יהודה מקבעת את צמיחת הישוב לכ-45 אלף תושבים עד לשנת 2050.
אבי הררי צילום יחצ
אבי הררי צילום יחצ

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה בישיבתה ביום שני השבוע (18.10.2021) להפקיד את תכנית המתאר של אבן יהודה.

זהו רגע משמעותי וחשוב עבור אבן יהודה שתקבל מעתה מסגרת תכנונית לטווח ארוך. שתשמור על אופי היישוב ותאפשר לתת מענה ושירות מיטבי לתושבים.

התוכנית מקבעת את צמיחת הישוב לכ-45 אלף תושבים עד לשנת 2050. כיום היישוב מונה כ- 15 אלף תושבים ועוד 15 אלף תושבים צפויים להתווסף על בסיס התוכניות המאושרות כיום, לפני אישור תוכנית המתאר.

התחדשות עירונית ודיור בר השגה

תוכנית המתאר של אבן יהודה מקבעת תוספת של 15 אלף תושבים בלבד. ללא קביעה זו, יכול היה היישוב לגדול בעוד עשרות אלפי יחידות דיור ברבי קומות. ללא תיכנון ומבלי לתת מענה תשתיתי התואם את הגידול במספר התושבים.

בתחום הדיור ניתן גם מענה למתחמי התחדשות עירונית. בשכונות בן גוריון ומכבי וכן יצירת שלושה מתחמים לדיור בר השגה. בתחום המסחר התוכנית כוללת הגדלת שטחי מסחר בתוך הישוב. מ-28 אלף מ"ר קיימים ל-49 אלף מ"ר. כמו כן הגדלת זכויות הבניה באזור התעשייה והתעסוקה הצפוני של היישוב מכ-182,500 לכ-353,000 מ"ר.

בתחום התחבורה התוכנית כוללת שיפור בחיבור לכביש 4. ומאשרת חיבור נוסף לכביש 553 לכניסה ויציאה מהישוב מערבית לציר רבין ישירות לצומת תל יצחק. כמו כן חיבורים מתוך היישוב לכיוון תחנות הרכבת ספיר ובית יהושע. פיתוח התחבורה הציבורית, הקמת חניוני חנה וסע בקצוות הישוב. כאלה שמחוברים לתשתיות התחבורה הציבורית, הקמת שבילי אופניים ושבילים להולכי רגל.

בתחומי התרבות, הספורט והפנאי תהיה תוספת משמעותית של שטחי ציבור פתוחים. בכללם פארק מרכזי פתוח ורשת של שבילי אופניים. חיזוק רחוב המייסדים כרחוב הפנאי, התרבות והמסחר של הישוב. בניית בית תרבות שיכיל כ-800 מקומות ישיבה. מתן פתרונות לצרכי החינוך הקיימים והעתידיים.

מענה ארוך טווח לצרכים של אבן יהודה תוך שמירה על אופי הישוב.

אבן יהודה עוברת כבר היום פיתוח משמעותי של מתחמים שאושרו לפני שנים רבות ללא ראיה כוללת. תוכנית המתאר, לצד תוכניות אסטרטגיות ותכניות אב נוספות שמתוכננות באגף ההנדסה, נותנת מענה להשלמת הצרכים של הישוב הקיים והעתידי. התכנית שאושרה להפקדה תיתן מענה ארוך טווח לצרכים של אבן יהודה תוך שמירה על אופי הישוב.

תוכניות המגורים הנוספות מותנות בבדיקה תחבורתית כוללת בשלב התכניות המפורטות. וזאת על מנת לוודא את קיום פתרונות התנועה והתחבורה בישוב.

את התכנית יזמה והגישה המועצה המקומית אבן יהודה בהנחיית ראש המועצה מר אבי הררי. צוות התכנון בהובלת מהנדס המועצה אדריכל ויקטור אבקסיס וצוות אגף ההנדסה. את תכנית המתאר ערך אדריכל עמוס ברנדייס יחד עם צוות מתכננים בכל התחומים.

תושבי אבן יהודה לקחו חלק בתכנית

אדריכל ויקטור אבקסיס, מהנדס המועצה: "תכנית המתאר של אבן יהודה שאושרה להפקדה תיתן מענה ארוך טווח לצרכים של אבן יהודה תוך שמירה על אופי צמיחה ששומר על אופי הישוב. אבן יהודה עוברת כבר היום פיתוח משמעותי של מתחמים שאושרו לפני שנים רבות ללא ראיה כוללת ותכנית המתאר, לצד תכניות אסטרטגיות ותכניות אב נוספות שמתוכננות באגף ההנדסה, נותנת מענה להשלמת הצרכים של הישוב הקיים והעתידי".

אבי הררי, ראש המועצה המקומית אבן יהודה: "אני רוצה להודות לכל מי שלקח חלק בתהליך ארוך וחשוב זה: לתושבי אבן יהודה שהיו חברים בצוות תוכנית המתאר, לחברי המועצה, לתושבי אבן יהודה שהשתתפו בפגישות והציגו שאלות ורעיונות. ליו"ר ועדת שרונים דורון אוזן, למהנדסת הוועדה ועובדי הוועדה. לחברי הוועדה המחוזית על אישור הפקדת תכנית המתאר. לצוות אגף ההנדסה בראשות מהנדס המועצה אדריכל ויקטור אבקסיס. לאדריכל עמוס ברנדס וצוותו שהוביל את התכנית. למתכנני התכנית שעמלו במשך מספר שנים על הכנתה ואישורה מול כל הגורמים. זהו יום חג עבור אבן יהודה שתקבל מעתה מסגרת תכנונית לטווח ארוך. שתשמור על אופי היישוב ותאפשר לתת מענה ושירות מיטבי לתושבים".

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות