fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אהרון אורגד: "גם אם זו לא תהיה החלטה ממשלתית, נדרוש תעודת מתחסן"

בשבוע הבא, אמור להיפתח תחום התרבות בישראל. וגם בנתניה. אורגד: "אני מניח שבמהלך השבוע הזה, נדע איך ומה"
אהרון אורגד | צילום: באדיבות אהרון אורגד
אהרון אורגד | צילום: באדיבות אהרון אורגד

בשבוע הבא, אמור להיפתח תחום התרבות בישראל. איך וכיצד? דבר זה עדיין לא ידוע. בנתניה, מכל מקום-מתכוננים. וקוראים למי שטרם עשו זאת, לדאוג להתחסן. המשנה לראש עיריית נתניה והממונה על תחום התרבות, אהרון אורגד: "אני ערוך ומוכן, לפתיחת כל מערך התרבות העירוני.  שלצערינו, פתיחתו נגדעה באיבה. במהלך חודש מרס של השנה החולפת. ואני מתרגש". בפוסט שפורסם ברשתות החברתיות, כתב אורגד לתושבים: "מי שיתחסן-ייכנס".

פיצוי לקשישים

ועוד מוסיף אהרון אורגד על פתיחת תחום התרבות: "במהלך השנה, עשינו כל מיני אירועים ברשת. אבל כמובן שזה לא היה באופן מלא. האירוע המרכזי שעשינו בקורונה, הוא הפסטיווקאלי. שנעשה בצורה מקוונת. אנחנו נהיה פתוחים לפי התו הירוק. אבל אני עדיין לא יודע מה אומר התו הירוק, על פי ממשלת ישראל. ואני מניח שהשתתפות באירועים פיסיים, תהיה למי שיקבל שני חיסונים ויקבל תעודת מתחסן. גם אם זו לא תהיה החלטת ממשלה, אנחנו נדרוש בוודאות תעודת מתחסן. אבל אני מניח שזו תהיה החלטת ממשלה. ומחוסן, לצורך העניין, זה גם מי שהחלים מקורונה. אני לא אסכן חיי אנשים, בגלל שאדם אחד החליט שהוא מקשיב לרב אשרוב ולא מתחסן. מי שלא רוצה להתחסן, אני לא יכול לחייב אותו. אבל אני לא רוצה שהוא יסכן אותי ואת הקהל שלי".

אז מה בעצם עומד להיפתח?

"מדברים על כך שעוד לפני פורים, עולם התרבות יתחיל להיפתח בהדרגה. אני לא יודע עדיין מה זה בהדרגה. אבל אנחנו נלך לפי המתווה של ממשלת ישראל. ואני, וזו לא קלישאה, מתרגש. כי אני יודע כמה אנשים דברו איתי על כך שהתרבות, שהיא המזון לנשמה-הייתה חסרה להם. ואני מדבר על גמלאים וגמלאיות, שהיו קשורים לאירועי 'שני תרבותי'. שהם אירועי התרבות שאנחנו עורכים בהיכל התרבות, מידי יום שני. ואנחנו ניתן תשומת לב רבה, ובעדיפות עליונה- למבוגרים שבחברה. כי הם היו בקבוצת הסיכון ופחדו לצאת, ונשארו בבית הכי הרבה זמן. ניתן להם כמה שיותר אירועים, כדי שיחזרו לחיים. ונחדש גם את פעילותן של הצגות התיאטרון שלנו".

 

בעקבות הקורונה: בוטלו האירועים העירוניים בנתניה. בתמונה: היכל התרבות | צילום רן אליהו
בעקבות הקורונה: בוטלו האירועים העירוניים בנתניה. בתמונה: היכל התרבות | צילום רן אליהו

אנחנו ערוכים

מתי?

"אני מעריך שבמהלך השבוע הזה, אנחנו נדע בדיוק איך ומה. מה שהיה בסגר הראשון, הוא שאפשרו להיכנס עם מסיכות ולמלא עד 75 אחוז מנפח האולם. ובהיכל התרבות הגדול בנתניה, יש 750 מקומות.  כך שיוכלו להיכנס אליו בערך 500 איש.

עם הרבה בדיקות מקדימות

"אנחנו ערוכים לפתיחת תחום התרבות. צוות היכל התרבות, הוא צוות מאוד מיומן. עם דיילים וסדרנים. ועם מנהלי משמרות. אנחנו ערוכים להכל: החל ממדחום דיגיטאלי ואלכוג'ל וכלה בכל מה שצריך. ותושבי נתניה ייהנו מהתרבות. גם המוזיאון שלנו ייפתח וגם מרכז המדע והתרבות ועוד. הכל ייפתח, בהתאם להנחיות. שאנחנו צמאים לדעת אותן בשעות ובימים הקרובים".

ואגב: איך אתה עצמך מרגיש-אחרי המנה השנייה?

"אני מרגיש מצויין, אפילו כאבים בזרוע-לא היו לי. שום דבר".

 

 

 

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות