fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תרצה גרינפלד: "באתי לקדם אורח חיים בריא ומצאתי את עצמי עסוקה במגפת הקורונה"

חברת המועצה והממונה על הבריאות תרצה גרינפלד מספרת על התפקידים הציבוריים בהם כיהנה ועל המיזמים שנקטעו עקב נגיף הקורונה. לשמחתה, נתניה עדיין לא "אדומה"
תרצה גרינפלד. חברת מועצת העיר על הבריאות

חברת מועצת העיר והממונה על הבריאות תרצה גרינפלד מספרת על התפקידים הציבוריים בהם כיהנה ועל המיזמים שנקטעו עקב נגיף הקורונה. לשמחתה, נתניה עדיין לא "אדומה" ולדבריה, "אם התושבים יישמעו להנחיות ויקפידו על הוראות התו הסגול, לא נגיע לשם". את ההשראה היא שואבת מאמה ומעל הכל, משפחה באה אצלה במקום הראשון

 

חברת המועצה תרצה גרינפלד מחזיקה בתיקים רבים בעיריית נתניה. היא ממונה על הבריאות, על מתחם יד לבנים, אומני נתניה, מקוואות וחברה בוועדות שונות ובהן: ועדת שמות, יקיר העיר, נפגעי טרור, מכרזים, ועד העמותה לחינוך בלתי פורמלי, ועד מנהל היכל התרבות, ועדת שלום הילד ואחרי כל אלה מנהלת באופן מעורר הערצה את אגודת "ניצן" בנתניה – העמותה לקידום ילדים לקויי למידה והסתגלות. תוכניות רבות היו לה בכל הקשור לנושא הבריאות עליו היא ממונה בעירייה. "קיבלתי את תחום הבריאות במטרה לקדם אורח חיים בריא בעיר נתניה ובין יתר התוכניות, התחלנו להפעיל את תוכנית "אפשרי בריא". התוכנית נועדה להביא למודעות את חשיבות הספורט, התזונה והבריאות במרחב הציבורי. הקמנו צוות היגוי עירוני בראשותי עם מתאם הבריאות העירוני, איב אופל, נציגי המינהלים בעירייה וכל העוסקים התחום הבריאות בעיר. יצאנו בפעילות לציבור הרחב: סדנאות תזונה במעונות הילדים, במרכזי הצעירים ובמרכזי יום לקשיש. הקמנו חדר כושר לנוער וצעירים, קידמנו פעילות בטיילת ובחופים ואז הגיעה מגפת הקורונה ומצאתי את עצמי עסוקה בה".

 

קורונה – תרצה עם שר הבריאות

במצב המאתגר שנוצר, וביוזמת ראש העיר מרים פיירברג-איכר הוקם צוות היגוי "קבוצת הערכת מצב הקורונה" בראשות מנכ"ל העירייה שמנווט ופועל מחד לבלימת המגפה ומאידך, להמשך חיי השיגרה בעיר.

"לשמחתי, נתניה היא לא "עיר אדומה" ואם התושבים יישמעו להנחיות ויקפידו על הוראות התו הסגול, לא נגיע לשם".

תרצה נשואה לבנקאי, אלי גרינפלד, אותו היא מגדירה כ"מפעל הפיס שלה והחבר הכי טוב שבו זכתה". לזוג חמישה ילדים נשואים, אשר שלושה מהם בחרו להישאר בעיר.

היא מנהלת בית פתוח וחדר שמוקדש כולו למשחקים לנכדים, כאשר ביום הולדתה הנכדים חיברו לה שיר "הבית של סבתא מלא הפתעות", שמשקף את החינוך שקיבלה בבית הוריה ואשר אותו היא מנחילה לדור הבא: המשפחה כערך עליון. "בכל התפקידים התובעניים שמילאתי, ילדיי יודעים שכאשר הם צריכים אותי, אני נמצאת שם בשבילם".

האדם שהכי השפיע על אישיותה ועל מי שהיא כיום, זו אימא שלה, ששימשה לה מודל לחיקוי, בכל הקשור לתפישת העולם, לחשיבה ולתובנות על החיים, מה שמביא אותה לצטט את אמרותיה בכל הזדמנות אפשרית. כך למשל למדה מאימא שלה שכשהיא מאמינה בדבר, היא נותנת לו את כל הלב והנשמה, כי אין אצלה אמצע ואי אפשר לחבר אותה למה שהיא לא מזדהה איתו.

משפחה. תרצה עם הנכדים

למדה מאמא לתת את הנשמה

תרצה גרינפלד מגדירה את עצמה כאשת חינוך, לאחר שכל השנים מילאה שרשרת תפקידים בתחום. "כל חיי עסקתי בחינוך, כמורה, כמנהלת, כראש מינהל חינוך וכמרצה לפיתוח מקצועי של מורים".

במהלך שבע שנות כהונתה כראש מינהל חינוך יזמה תהליכים משמעותיים שהובילו לזכייה של העיר בפרס החינוך הארצי היוקרתי. כיום, כחברת מועצה, היא מובילה את מדיניותה של ראש העיר, מרים פיירברג-איכר בכל התחומים עליהם היא ממונה ולדבריה יודעת כי יש להבדיל בין תפקידו של חבר מועצה לתפקיד אנשי המקצוע. "יש לנו בעיר מנכ"ל מעולה, יורם כהן וראשי מינהלים מעולים. חברי המועצה צריכים לכבד את אנשי המקצוע ולאפשר להם לעבוד, תוך שיתוף פעולה. אני בהחלט מרגישה בבית בפרוזדורי העירייה כאשר חלק מהעובדים בעירייה היו קולגות שלי בהיותי ראש מינהל".

אל חברות במועצת עיריית נתניה הגיעה תרצה גרינפלד לאחר שקיבלה הצעה מראש העיר להצטרף לסיעתה "נתניה אחת". "ראיתי בזה זכות וסגירת מעגל. אני רואה בראש העיר שלנו מנהיגה עוצמתית עם נשמה ענקית. שמחה על ההזדמנות להיות חלק מהנבחרת שלה. אני משמשת ככתובת לכל תושב ולא רק למי שבחר בי. קיבלתי תיקים ערכיים ואנושיים ואני עושה כל מאמץ כדי להצליח בהם ולתת את המענה הדרוש לתושבים".

תרצה גרינפלד. זר ביד לבנים

תרצה גרינפלד משמשת כיו"ר הוועדה לנפגעי טרור וממונה על מתחם יד לבנים, כאשר לדבריה, השנה הורחבה הפעילות המתקיימת בו וכן פעילות התרבות במועדון במרכז העיר, שהעירייה פתחה למשפחות השכול בניהולו של דני אברהמי. "זו הייתה שנה מאתגרת והסגר בקורונה הביא לחשיבה מחוץ לקופסה. לקראת יום הזיכרון, ביוזמת ראש העיר, גויסו מתנדבים, חולקו ערכות אישיות לכל משפחה ממשפחת השכול, ערכה שכללה נר, ספר תהילים, פרחים וברכה מראש העיר ומיו"ר יד לבנים. שיא ההתרגשות מבחינתי היה קיום טקסי זיכרון לחללי צה"ל בבתי המשפחות השכולות שבשל האיסור להגיע לבית העלמין, הגענו אליהן הביתה עם מניין של עשרה גברים, דגל ישראל ומערכת כריזה. הטקס התקיים ברחוב לעיני כל השכנים, אשר הם הצטרפו ולקחו חלק בזיכרון. חווינו שם חוויות מרגשות עד דמעות כמו מה שקרה לנו כאשר אם שכולה ירדה אלינו מצוידת בתמונה גדולה של הבן שלה. מקרה נוסף אירע כאשר קיימנו טקס לזכרו של חייל שנהרג ובמקביל, באותה שעה ממש, שודרה ברדיו תוכנית על גבורת הבן".

במעוז הגברים

לפני כארבע שנים קידמה ראש העיר שילוב נשים במועצה הדתית, מעוז הגברים הרבנים ונבחרו למועצה הדתית שתי נשים ובהן תרצה גרינפלד. כשנבחרה למוצעת העיר ולא יכלה להמשיך בתפקידה כחברה במועצה הדתית, לא ויתרה על המקוואות וממשיכה לעסוק בנושא כממונה על המקוואות מטעם מועצת העיר.

"אני חייבת לציין כי יו"ר המועצה הדתית, אשר אוחנה, קיבל אותנו כחלק אינטגרלי. ביקשתי לעסוק בתחום המקוואות שהוזנחו ואמרתי ליו"ר המועצה: "אתה תדאג לתקציב ואני אדאג שהמקומות יהפכו לספא". וכך היה. בסיוע עיריית נתניה ותודות למשאבים כספיים שגייס אוחנה, שופצו בשיפוץ עומק המקוואות באברהם שפירא (חלק א') וכן במשה שפירא. כמו כן, נחנך מקווה חדש בשיכון ותיקים. כיום, אנחנו נמצאים בעיצומו של תהליך כולל שמטרתו להגיע לכל אחד המקוואות. חשוב לציין שהמקוואות משמשים ציבור נשים נרחב, מסורתיות ודתיות כאחד".

בנוסף לכל אלה, היא ממונה על האומנות הפלסטית ואומני נתניה. "כראש מינהל חינוך נלחמתי להביא לנתניה סל תרבות לילדי העיר, יחד עם מנכ"ל היכל התרבות בני אפרים, מתוך הבנה שמדובר בתחום שיכול להעשיר את ילדי נתניה, לחשוף אותם לתחומי האומנות השונים ולתרום להם לא פחות מן התחום הלימודי. קיבלנו סל תרבות משמעותי ואני שמחה על כך שמשרד החינוך חזר בו מהחלטתו הראשונית לבטל את הסל. הפעילות הברוכה הזאת תמשיך להתקיים גם בנתניה".

איך את מתפקדת בימי הקורונה?

"אני מוצאת את עצמי עסוקה יום ולילה במתן מענה לתושבים שפונים אליי בבקשות לעזרה, ביצירת קשר עם קופות חולים ובמציאת דרך שבה יוכלו לנהל חיי שיגרה בעיר בצל הקורונה. נאלצנו להתאים את כל התוכניות שגובשו בצוות ההיגוי העירוני לקיום אורח חיים בריא בעיר, לתנאי התו הסגול ולהנחיות משרד הבריאות. אני מאמינה שנצליח להפעיל אותן, לרווחת תושבי העיר. לאחרונה אף הקימה העירייה מרכז שליטה עירוני בנושא הקורונה – המשל"ט, בשיתוף פיקוד העורף-מחוז דן, משרד הבריאות, משטרת ישראל וקופות החולים. המשל"ט אופיין ותוכנן בהתאם לצרכים המיוחדים של העיר נתניה, במטרה ליצור מודל יעיל ואפקטיבי לקטיעת שרשרת ההדבקה. אבל צריך לזכור כי בסופו של יום הכל תלוי בכל אחד מאיתנו".

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות