fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

למה "נתניה של פעם" פופלרית?

קבוצת הפייסבוק אותה מנהל גדעון רוסק נתניה של פעם קבוצה מעוררת זכרונות וגעגועים לנעורים בנתניה. ועוד יותר מזה לנתניה של פעם.
גדעון רוסק
גדעון רוסק האיש מאחורי נתניה של פעם

תכירו את גדעון רוסק, 72 מנתניה שעומד מאחורי הקבוצה הפופולרית "נתניה של פעם" בפייסבוק. זו קבוצה שפתוחה לציבור הנתנייתי הוותיק שמעוניין לראות ולהשתתף בעצמו בתמונות ופוסטים של העיר, ויכול גם להעלות תמונות אישיות אבל רק על רקע נופי העיר של פעם מראשית ימיה של העיר ועד שנת 2000 בלבד. בקבוצה "נתניה של פעם" יש כ-3000 חברים.

גדעון רוסק
גדעון רוסק האיש מאחורי נתניה של פעם

גדעון רוסק פתח את הקבוצה לפני שנתיים: "כי יש לי אוסף אדיר של תמונות של נתניה. תמונות שאני מעלה מהאינטרנט מאתרים מהארץ ומחו"ל. כל תמונה של נתניה אני מוריד ושומר. מאז פתיחת הקבוצה אנשים שולחים תמונות של אתרים ומבנים מנתניה של פעם".

גדעון רוסק: כל תמונה גוררת אחריה דיון

כל תמונה שעולה גוררת אחריה דיון אנשים מספרים מה הם זוכרים. על פינת האוהבים בגן המלך, על וייס מתקן האופניים המיתולוגי, על סעדיה מוכר הגרעינים, קולנוע שרון ביופיו או המורה האהוב מהתיכון. תמונות של ילדים בתנועות נוער, כרטיסי קולנוע ומודעות על סרטים.  לדברי גדעון רוסק הקבוצה מעוררת זכרונות וגעגועים לנעורים בנתניה. ועוד יותר מזה לנתניה של פעם.

"אני מעלה תמונות רק של אתרים, בניינים, קטעי עיתונות ומזכרות ואם מישהו מעלה תמונות אישיות הן חייבות להיות על רקע של אתר להיזכר בו. יש לנו תקנון ואני אדוק להמשיך בכללים שנקבעו. ברור לנו שהרצון לשתף אנשים בזיכרונות הוא גדול".

 

מה מרגש במיוחד את חברי הקבוצה?

אנשים מתעניינים איך נראתה העיר לפני עשרות שנים ונהנים להזכר ולספר חוויות משנות הנעורים שלהם. יחד עם אלה שנעוריהם היו לפני עשרות שנים יש מתעניינים צעירים שמתפעלים מהשינויים שהעיר עברה בעשורים האחרונים. רוב המשתתפים בדיונים מתגעגעים לעבר.

תמונות וסרטונים

"גם הארכיון של סרטי 'יומני גבע' שנפתח לציבור לא מזמן מוסיף עניין מיוחד לקבוצת 'נתניה של פעם'. אני משתף סרטים משם שקשורים לנתניה. יש שם סרטים המתעדים אירועים מרגשים, סרטים ברורים שאפשר להנות מהם. יש אנשים בקבוצה שמנסים לזהות שמות שמופיעות בסרטים ובתמונות, חברים מהכיתה, הורים של ילדים ודמויות".

גדעון רוסק, נשוי ואב לשני בנים הוא שף במקצועו. הוא השתלם ועבד שמונה שנים  בבתי מלון יוקרתיים בשוויץ, חזר לארץ, היה בשנות השמונים שף ברשת הילטון ושרתון ובנתניה  במלון פארק. הוא נולד בעין התכלת, למד באביחיל ובבארי בנתניה ותיכון בבית ספר חקלאי עירון בחדרה. אמא שלו היתה הגננת המיתולוגית של ילדי חבצלת השרון.

 

כבר הורדתם את האפליקציה של חדשות נתניההאפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!

להורדה באנדרואיד

להורדה באייפון

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות