fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חוזרים ללימודים בזמן קורונה. הורים מתנגדים לפעילות בתי כנסת בבתי ספר

קרליבך ברמת פולג

בתי כנסת בבתי ספר. בנוסף לבלבול הגדול של ההורים עם החזרה ללימודים העלו מספר הורים את ההתנגדות להפעלת בתי כנסת בתוך בתי הספר מחשש להדבקות בקורונה.

זה קרה אחרי שביום שישי ושבת נכנסו מתפללים לגני ילדים אחרי שאלה חוטאו והוכנו לקליטת הילדים.
חברת מועצת העיר טלי מולנר אליה פנו מספר הורים אינה מתנגדת לפעילות בתי כנסת במתחמי בתי הספר אך לא בימי קורונה: "חשוב לי להבהיר ראשית כי בימי שגרה אין לי אישית שום התנגדות לשימוש בתי כנסת במוסדות חינוך כמובן בתנאי שזה נעשה בפיקוח של העיריה ובאישורה בלבד.
אולם , בעת הזו,תקופת משבר הקורונה, הכניסות לבתי הספר ולגני הילדים חייבות להיות אך ורק לצוותי ההוראה ולתלמידים".
מולנר: "לא נוכל לאפשר כניסת אנשים לשטח בית הספר, חצר או כתות לימוד וגם לא למס דקות".
לדבריה הדרישה לחיטוי מתחם חצרות בתי הספר ומתקני השירותים הינה מובנת ולגיטימית .
מולנר ביקשה מהעיריה לחדד את ההוראות מול מפעילי בתי הכנסת ובמידת הצורך אף תיקח את המפתחות עד שנחזור לתקופת השגרה הברוכה שלנו.

חבר מועצת העיר אלון אלראי חושב שיש לאפשר פעילות בתי כנסת רק בבתי ספר דתיים לאחר תקופת הקורונה.  לדבריו  צריך היה לבצע עבודת מטה מסודרת בכל הקשור לבתי הכנסת בשכונת רמת פולג: "הפיתרון הנכון  הוא מיקום בתי הכנסת בבית הספר הדתי והגנים הדתיים, כך יקטן החיכוך והמתח בין דתיים וחילונים. מי שירצה להתפלל יוכל בשמחה ובתוך מבנה המשמש ציבור שמראש מבין ומכיל את הצורך".

Liat Yaakov  ליאת יעקב תושבת השכונה חושבת שלא צריך לסכן ילדים בין אם הם חילונים או דתיים: "צריך למצוא פתרון אחר כרגע לתקופת הקורונה שלא תהיה בבחינת העברת הבעיה מילד אחד לילד אחר. יש מספיק מבני ציבור שכרגע לא משרתים את הציבור (למשל מתנ״ס שיש בו מספר חדרים, חטיבות ביניים שכרגע לא חוזרות וניתן יהיה לבצע חיטוי לפני חזרת התלמידים) וצריך להעביר את הבעיה למקום בו לא יהיה סיכון של אף אחד!"

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות