fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפגנה ב"דורות" בעקבות ההוראה על פינוי 50 קשישים: "לאבא שלי זה גזר דין מוות"

ראש עיריית נתניה יצאה היום (רביעי) נגד הוראת משרד הבריאות לפנות 50 קשישים סיעודיים ותשושי נפש מבית החולים "דורות" לטובת הערכות לאשפוז חולי קורונה.
הפגנה בדורות נגד פינוי קשישים

ראש עיריית נתניה יצאה היום (רביעי) נגד הוראת משרד הבריאות לפנות 50 קשישים סיעודיים ותשושי נפש מבית החולים "דורות" לטובת הערכות לאשפוז חולי קורונה. לדבריה יש בדורות מקום להערך לקליטת חולי קורונה מבלי לפגוע בחמישים קשישים. מוסד "דורות"  "מלבן" לשעבר הוא מרכז רפואי לשיקום וגריאטריה של משרד הבריאות.

הבוקר הפגינו בני משפחה בפתח בית החולים דורות וספרו על מצוקת ההורים הסיעודיים שלהם. "אבא שלי לא יחזיק שבוע. לאבא שלי זה גזר דין מוות" "צריך לשמור על ההורים שלנו מה כבר נשאר להם? תנו להם לחיות כאן בשלווה". אמרה אחת המפגינות.

במכתב אל שר הבריאות בעקבות ההחלטה לפנות קשישים סיעודיים ותשושי נפש ממוסד דורות כתבה פיירברג:  "אל תיגע במי שאין הכרח לפגוע בו".

"מבקשת להיות פה לעשרות קשישים סיעודיים"

ראש עיריית נתניה יצאה היום (רביעי) נגד הוראת משרד הבריאות לפנות 50 קשישים סיעודיים ותשושי נפש מבית החולים "דורות" לטובת הערכות לאשפוז חולי קורונה.

לדבריה יש בדורות מקום להערך לקליטת חולי קורונה מבלי לפגוע בחמישים קשישים.

כראש עיריית נתניה ועובדת סוציאלית במקצועה משמשת פיירברג פה לעשרות קשישים ולמצוקת בני משפחתם:

"הובאה לידיעתנו הוראת משרד הבריאות לפינוי 50 חולים סיעודיים ותשושי נפש מהמרכז הרפואי "דורות" בנתניה, וזאת על מנת לפנות מיטות לטיפול בחולי קורונה.

הריני להביע בפניכם את מחאתי כנגד הוראה זו, ולבקש כי תשקלו הוראה זו בשיקול נוסף.

מדובר באוכלוסייה של קשישים סיעודיים שחלקם גם תשושי נפש. כל מי שעוסק בגריאטריה או טיפל אי פעם בקרוב משפחה קשיש ו/או סיעודי, יודע שאחד הגורמים החשובים ביותר לשלוות נפשם ולאיכות חייהם הוא גורם הקביעות. מעבר מהמרכז הרפואי שאותו הם מכירים ובו הם שוהים אל מקום אחר, הוא כשלעצמו חוייה מטלטלת שעלולות להיות לה השלכות קשות ומרחיקות לכת על הקשישים הללו, כולל פגיעה ממשית בבריאותם ובוודאי בשלוות נפשם.

בנוסף – עצם פעולת ההעברה של הקשישים למקום אחר חושפת אותם להדבקה מקורונה, וזאת דוקא בתקופה שבה אנו מצווים לשמור על האזרחים הקשישים מכל משמר.

לא זו אף זו – ההוראה היא לפנות כ- 50 מיטות מתוך כ- 300. משמעות ההוראה היא, שבאותו מתחם ישהו בצוותא חולי קורונה וקשישים, שהם האוכלוסייה הפגיעה ביותר מבחינת הדבקה בקורונה.

בכל הכבוד, נראה כי מצב זה הוא בלתי נסבל מבחינה בריאותית, וזאת בנוסף על הקושי העצום לקשישים הסיעודיים ותשושי הנפש בעצם ההכרח לשנות את המקום לו הם רגילים.

אני מודעת היטב למצב החירום שהמדינה ולמעשה העולם כולו שרויים בו, ולמאמצים העצומים המוקדשים על ידכם למציאת פתרונות לכל הבעיות הסבוכות שמצב חירום זה נושא בחובו.

כראש עיריית נתניה וכעובדת סוציאלית במקצועי ובנשמתי, אני מבקשת להיות פה לעשרות קשישים סיעודיים ותשושי נפש שאינם יכולים להביע בעצמם את האימה שההוראה שניתנה מעוררת בהם.

אבקשכם בכל לשון של בקשה לשוב ולשקול את ההוראה לפנות חלק מדיירי המרכז הרפואי הגריאטרי "דורות". יתכן וניתן למצוא פתרון אחר לשיכון חולי הקורונה, לא בתוך בית חולים גריאטרי ולא תוך כדי פינויים של קשישים מן המקום היחיד שאותו הם מכירים."

לסיום אומרת פיירברג: "אל תשליכנו לעת זקנה ושר הבריאות מכיר את זה . אני פונה  אל שר הבריאות  "אל תיגע במי שאין הכרח לפגוע בו".

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר או בעמוד הפייסבוק שלנו חדשות נתניה.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות