fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פחות עשיר, יותר מאושר

קובי אלכסנדר, ממקימי קונברס, הגיע לפסגת העולם עם הון אישי של מאות מיליוני דולרים. אבל אז הוא התפתה, כמו רבים וטובים, ברח למחוזות רחוקים והחליט לחזור רק כדי להיות פחות עשיר אך חופשי ומאושר
כלוב של זהב. קובי אלכסנדר (צילום: Jordano1995, ויקישיתוף, CC BY-SA 3.0)

 

הסיפור של קובי אלכסנדר הוא סיפור ההתנגשות בין עושר לאושר. אלכסנדר, ילד טוב כפר סבא, ששירת בסיירת שקד ולמד כלכלה, היה סיפור הצלחה בקנה מידה עולמי. חברת קונברס, שהוא היה ממקימיה, הכניסה לו הון עתק. בקיצור, הוא היה על פסגת העולם.

כלוב של זהב. קובי אלכסנדר (צילום: Jordano1995, ויקישיתוף, CC BY-SA 3.0)
כלוב של זהב. קובי אלכסנדר (צילום: Jordano1995, ויקישיתוף, CC BY-SA 3.0)

אלא שיום אחד, למרות שהונו האישי הוערך במאות מיליוני דולרים, הוא זייף מסמכים בניירות ערך (בק-דיילינג) דבר שעשו עוד אלפיים בעלי חברות בארצות הברית. אלכסנדר קיבל ייעוץ רע מעורכי דינו, פחד משנים ארוכות בכלא וברח לנמיביה באפריקה. גם שם היה לו הכל – כסף, חברים והשפעה – אבל הוא הרגיש כאדם רדוף על ידי שלטונות ארצות הברית. לבר מצווה של בנו ארגן מטוס מהארץ עם אורחים רבים מתקופת הסיירת, אבל האושר הוא בלב ואלכסנדר, אחרי הרבה שנות בדידות, החליט לסגור עם שלטונות ארצות הברית עסקה שתבטיח לו עונש קל יחסית באישומים מופחתים וחזרה לחיים הנורמטיביים, ובעיקר הזכות להיות חופשי בעולם ולא לכוד במעצר מטעמו בארץ אפריקנית שכוחת אל, שהפכה עבורו לכלוב של זהב.

בסיפור הזה יש הכל, ואולי פעם יעשו ממנו סרט. יש פה הצלחה כבירה ובצידה נפילה גדולה וטרגדיה אישית. היום אלכסנדר יותר מבוגר ומנוסה ופחות עשיר אחרי שלמד על בשרו שאין שום סכום בעולם ששווה לאושר האישי הנמצא בראש ובלב וביכולת להיות חופשי, ולאו דווקא בחשבון הבנק שלך.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות