fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מבחן בוזגלו

ירוק עד/עמית פרוסנר
הפלוס עולה על המינוס. מאור בוזגלו צילומים: אדריאן הרבשטיין
הפלוס עולה על המינוס. מאור בוזגלו צילומים: אדריאן הרבשטיין

 

ארבעה שחקנים ישראלים היו המלפפונים החמים של הקיץ הזה וכולם חתמו בשתי הקבוצות הגדולות. כעת נותר בשוק עוד שחקן בכיר, שבימים כתיקונם היה מבוקש אצל כולם, הבעיה שמדובר בשחקן פצוע _ מאור בוזגלו. האם כדאי למכבי חיפה לקחת סיכון ולהחתים את השחקן המוכשר?

מבלי להתכוון, מקרה מאור בוזגלו מרכז לתוכו את מכבי חיפה של השנים האחרונות. מה כדאי, להביא אותו, או לוותר עליו? התשובה לשאלה הזו היא הרבה פחות ברורה ממה שנדמה.

למה לא להביא

  1. ניקיטיה רוקאביצה הגיע לכאן בתחילת העונה שעברה, ולא מפסיק להיפצע. עומר דמארי הגיע מראש לא בכשירות מלאה, וגם הוא עדיין לא הצליח לחבר שני משחקים רצופים מבלי להרגיש את אחד השרירים. אלירן עטר כבר מזמן לא מצליח לסיים חודש רצוף. כשהם בריאים ובכושר, שלושתם שחקנים מצוינים, מבכירי השחקנים בליגה שלנו, אבל מה זה עוזר שאף פעם זה לא קורה? בוזגלו כבר עבר כמה פציעות, עוד לפני הפציעה הנוכחית שלו, והוא צפוי לחזור בסביבות יום ההולדת ה~30 שלו. זה כבר גיל שבו קשה יותר לשחקנים יצירתיים לחזור ליכולת שלהם, ועם כל הכבוד, מכבי חיפה היא לא בית הבראה. מכבי חיפה צריכה במצבה שחקנים שמסוגלים לתרום עכשיו, ובוזגלו יוכל להיכנס לעניינים, במקרה הטוב, באמצע העונה.
  2. מי שמביא את בוזגלו יודע שיחד איתו מגיע אבא שלו. אז נכון, אי אפשר לקחת מיעקב בוזגלו את העובדה שהוא הצליח לגדל שלושה ילדים שמשחקים בליגת העל, אבל יש לזה גם צד שני. מספיק שבוזגלו ישב פעמיים רצוף על הספסל ולא יפתח, ומיד נשמע בתקשורת כל מיני רטינות של חוסר שביעות רצון מהצד של אבא בוזגלו. זה קרה בבאר שבע, וזה יקרה גם במכבי, ומכבי חיפה היא גם ככה מועדון לחוץ, ולא בטוח שהפתרון הוא להוסיף עוד קצת שמן למדורה.
  3. במכבי חיפה יש מגבלה תקציבית. זה לא חדש, ויעקב שחר מעולם לא הסתיר את הרצון שלו לא להשתגע בסכומים שאותם הוא משלם לשחקנים. בוזגלו כמובן לא ידרוש את אותם הסכומים שאותם הוא דרש מלפני הפציעה, אבל עדיין הוא יגיע בשכר מכובד מאוד שישקף את המעמד שלו בליגה. לכשזה יקרה, זה יבוא על חשבון השקעה בשחקנים אחרים ומכבי חיפה, שגם ככה במצב מקצועי לא מזהיר במיוחד, לא יכולה להרשות לעצמה להשקיע כסף בשחקנים שלא ממש תורמים. כרגע אין ברירה אלא לחפש שחקנים שיכולים לעזור לקבוצה להתקדם לפחות לעבר מאבק על מקום באירופה.

למה להביא

  1. דור אלו, דן אייבינדר, אופיר דוויזאדה ועומר אצילי. אלו ארבע ההעברות הבולטות של שחקנים ישראלים לתוך הליגה שלנו. מכבי חיפה ניסתה להביא שניים מהם, אבל בשורה התחתונה אף אחד לא הגיע. זה פחות או יותר מראה את המצב הנוכחי של מכבי בשוק ההעברות. שחקנים מעדיפים לא להגיע. ברור שכל שחקן שפוי יעדיף לשחק אצל יעקב שחר ולא ברעננה, או אשדוד, אבל היום, בניגוד לעבר, מכבי חיפה היא כבר לא בחירה ראשונה אוטומטית. רק לפני כמה שנים אלירן עטר ואיתי שכטר חתמו במכבי, אחרי שכל הצמרת רצתה אותם, היום אני בכלל לא בטוח שזה היה קורה. גם בוזגלו בעצמו, אם היה בריא, לא בטוח שהיה רוצה להגיע למכבי כל כך מהר, אבל למכבי אין כל כך ברירה. בוזגלו הוא עדיין שם גדול וההבאה שלו תשדר שמכבי עדיין לא ויתרה על שחקנים ישראלים בכירים. זה ישדר לשאר השחקנים בליגה שמכבי היא עדיין קבוצה גדולה.
  2. במכבי חיפה של השנים האחרונות יש בעיה בקבלת ההחלטות ובמחשבה קדימה. מטבע הדברים כשמתחלפים כל כך הרבה אנשי מקצוע ואין יד מקצועית מכוונת, בכל פעם מתחילים תהליך חדש שנקטע באמצע. בוזגלו יכול להיות דווקא דוגמא למשהו קצת אחר. את התרומה הגדולה שלו בוזגלו ייתן בעונה הבאה, אחרי שכבר יבריא לחלוטין ויכנס לכושר משחק, ואז למכבי לא רק שיהיה שחקן איכותי, אלא גם שחקן שיכול למשוך שחקנים אחרים להגיע. בכל העולם שחקנים רוצים לשחק עם שחקנים איכותיים אחרים, וגם בישראל זה אותו הדבר.

בוזגלו מביא ערך מוסף

  1. מבחינה מקצועית בוזגלו פשוט מביא ערך מוסף. מהירות יורדת, שחקנים יצירתיים נעשים אולי איטיים יותר וכבר לא יכולים לעבור במהירות שחקני הגנה, אבל שכל זה משהו שנשאר, בוזגלו הוא גם שחקן חכם, אבל הוא בעיקר שחקן יוצא מהכלל בכל מה שקשור למצבים נייחים, ובכדורגל שכמעט שליש מהשערים בו מתחילים במצב נייח, כזה או אחר (קרנות, פנדלים ובעיטות חופשיות), בוזגלו הוא יתרון ענק. הוא משנה משחקים לחלוטין, רק בעובדה שכשהוא עולה לשחק, היריבה יודעת שהיא חייבת להיזהר מלעשות עבירות קרוב לרחבה, כי נמצא על המגרש בועט ברמה גבוהה מאוד. בנוסף, ולמרות שזה קצת ציני, בוזגלו יעזור למכבי למכור מנויים. הקהל של מכבי קצת חשדן העונה, אחרי המרור מהשנים האחרונות, ולא ממש ממהר לחדש את המקום שלו במגרש. שם גדול כמו בוזגלו יכול לעזור למכבי לשווק את הקבוצה. זה בטח יהיה קל יותר מאשר עם שחקנים כמו עמרי בן הרוש וגיאורגי קוסטדינוב.
  2. אין ספק שלהביא שחקן פצוע זה סיכון, אבל הרווח כאן יכול להיות הרבה יותר גדול. מכבי תוכל להביא את בוזגלו בחוזה לשנתיים, פלוס אופציית שחקן. אם בוזגלו יהיה רע, ולא יצליח לחזור לכושר שאפיין אותו? מכבי הפסידה שנתיים של שכר. לא נעים, אבל לא משהו שלא נעשה כאן בעבר. מכבי שילמה לאורך השנים האחרונות לא מעט על שחקנים שנכשלו ובכלל, כשלון זה חלק מהמשחק. אי אפשר להצליח תמיד בכל רכש. מצד שני, תארו לעצמכם שמכבי תפתח את העונה בצורה סבירה ותהיה קרובה לצמרת, ואז פתאום תקבל זריקה מוראלית אדירה, כששחקן כמו בוזגלו ייכנס להרכב? שחקן הכרעה שכזה יכול להיות ההבדל בין מקום חמישי למקום שלישי, ומכבי תוכל להרוויח לא מעט כסף בגלל כניסה לליגה האירופית. בוזגלו שווה כמה שערי ניצחון בעונה, בגלל סגנון המשחק שלו, וזה יכול להיות בדיוק ההבדל. הסכומים בליגה האירופית עלו מאוד מלפני שנה, מכיוון שאופ"א מנסה לגרום לקבוצות לקחת את המפעל המשני שלה הרבה יותר ברצינות. חמישה או שישה מיליון יורו, זה אולי כסף קטן במונחים של קבוצות גדולות מהלה ליגה או איטליה, אבל למכבי חיפה זה סכום רציני, שיחזיר פי כמה וכמה את ההימור על בוזגלו.
אולי בעתיד יסגדו לו. מאור בוזגלו חוגג מול האוהדים הירוקים
אולי בעתיד יסגדו לו. מאור בוזגלו חוגג מול האוהדים הירוקים (צילום: אדריאן הרבשטיין)

 

הפלוס עולה על המינוס. מאור בוזגלו צילומים: אדריאן הרבשטיין
הפלוס עולה על המינוס. מאור בוזגלו (צילום: אדריאן הרבשטיין)

 

 

אם בוזגלו היה בריא לא בטוח שהיה רוצה להגיע למכבי חיפה, אבל למכבי אין כל כך ברירה. בוזגלו הוא עדיין שם גדול וההבאה שלו תשדר שמכבי עדיין לא ויתרה על שחקנים ישראלים בכירים. זה ישדר לשאר השחקנים בליגה שמכבי היא עדיין קבוצה גדולה

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות