fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תושב עכו: חייל של המלחמה הבאה

סג"מ ד' בן 20, מעכו, הוא אחד מהמצטיינים בצה"ל, שסיים השבוע קורס מפעילי כלי טיס מאויישים מרחוק
סג''ם ד' מעכו. צילום: דובר צה"ל

ביום רביעי השבוע הגיע לסיומו קורס נוסף של מפעילי כלי טיס מאוישים מרחוק. סג"מ ד' בן 20, מעכו, הוא אחד מהמצטיינים בצה"ל, שזכה להצטרף לקורס היוקרתי.

ד' למד בבית הספר ה"ריאלי" בחיפה ובחר להיכנס לקורס מפעיל כטמ"ם מתוך אהבה לתחום הטיסנות, וכיוון שהוא מעוניין לשרת בתפקיד עם השפעה רבה, גיוון ויכולת להתקדם בתחום המתפתח. "הקורס היה בשבילי מעניין מאוד, ככל שממשיכים בקורס נחשפים לעוד משימות. הסקרנות והעניין לא נגמרת".

"חשיבות מפעיל הכטמ"ם היא גבוהה. הכטמ"מ נותן מענה שבלעדיו חסר לחיל האויר רכיב עליונות של שמי המדינה. תפקיד המפעיל במערכה העתידית הולך לכיוון בלתי מאויש והמערך מקנה למדינה יכולת למניעת פיגועים".

אחד הרגעים הזכורים והמיוחדים שהיו לד' בקורס, היה כשגילה תקלה בגיחת אמת. המדריך וד' השתלטו על התקלה: "כל הידע שלמדנו בקורס התנקז לרגע הזה".

לקורס הייחודי מגיעים מצטיינים ממערך חיל האוויר ומכלל צה"ל, יוצאי יחידת "זיק" בתותחנים וקצינים מצטיינים מיחידות עם רקע אווירי. ההכשרה בת חצי שנה, מתבצעת בבסיס פלמחים, כשבסופה מקבלים את סיכות המפעיל ומשובצים בבסיסי חיל האוויר השונים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות