fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שמעתם על הפטנט המהפכני של הצעירים מכרמיאל ויובלים?

טל טומפובסקי מכרמיאל ועמרי בנימין מיובלים יצרו התקן ייחודי, שיזרז את ההחלמה בשבר בקרסול
טל טומפובסקי ועמרי בנימין צילום עתידים

טל טומבוסקי: "זוהי הזדמנות נדירה אשר אפשרה לי, בדרכי, להציג לבני נוער מאירופה ומהעולם את פניה היפות של המדינה כמעצמה מדעית וטכנולוגית מובילה".

בתחרות מדענים צעירים של האיחוד האירופי שהתקיימה בשבוע שעבר השתתפו שני מדענים צעירים מכרמיאל ומשגב עם המצאתם שהיא מתאם המאפשר דריכה על הרגל במקרה של שבר מורכב בקרסול.

השניים טל טומפובסקי מכרמיאל ועמרי בנימין מיובלים יצרו התקן ייחודי, שיזרז את ההחלמה בשבר בקרסול, כפתרון טכנולוגי לאחת הבעיות הרפואיות הנפוצות בעולם.

הם יצרו מתאם להתקן שיקומי הקרוי "איליזרוב", שמשמש את הרופאים לטיפול במקרה של שבר מורכב בקרסול. ההתקן כיום לא מאפשר למטופל לדרוך על הרגל, אולם המתאם שפיתחו השניים מאפשר נשיאת משקל באזור הפגוע, ובכך מהווה תרומה חיונית לבניית העצם.

המתאם ממוקם בין הקרקע לבין רגלו של המטופל, כדי שזה יוכל לשאת את משקל גופו על הרגל. למתאם ממשק עם התקן האיליזרוב החיצוני והוא מאפשר לרופא המטפל לכוון באופן פשוט את נקודת המגע עם הקרקע, ובכך לקדם את תהליך החלמת השבר.

הפיתוח נוצר מתוך צורך שהועלה במחלקה לאורתופדיה במרכז הרפואי זיו בצפת על ידי מנהל המחלקה, פרופ' אלכסנדר לרנר.

טומפובסקי ובנימין הם בוגרי תוכנית מית"ר קדם עתידים בתחום ההנדסה הביו-רפואית של עמותת עתידים, הפועלת בשיתוף המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, הרשות לפיתוח הגליל והמכללה האקדמית אורט בראודה.

תכנית מית"ר היא תוכנית המצטיינים של קדם עתידים, המספקת הזדמנות לתלמידים בעלי הצטיינות יתרה בתחומי ההנדסה והמדעים לבצע עבודת גמר בסביבה אקדמית בדגש על מיומנויות מחקר ופיתוח, אשר יובילו להישגים פורצי דרך. השניים זכו במקום השני בתחרות "מדענים ומפתחים צעירים בישראל 2019.

התחרות בה ייצגו את ישראל המדענים הצעירים מתקיימת מדי שנה במדינה אחרת באירופה, השנה התקיימה בסופיה שבבולגריה בין ה- 13-18 בספטמבר 2019. בתחרות משתתפות העבודות המדעיות הטובות ביותר של תלמידים מכל רחבי אירופה והיא מושכת אליה עניין תקשורתי רב בכל היבשת.

לאחר השקעה רבה בפיתוח הפרויקט בשיתוף מומחים מהתחום, טל ועמרי זכו במקום השני בתחרות "מדענים ומפתחים צעירים בישראל 2019" של מוזיאון המדע בירושלים. זכייתם בתחרות שלחה אותם לייצג את ישראל בתחרות העולמית של האיחוד האירופי, אשר במסגרתה הם נפגשו עם תלמידים בעלי עניין ויכולות משותפים ומדענים מהשורה הראשונה מאירופה.

את תהליך הלמידה וההכוונה בתוכנית מית"ר הנדסה ביו-רפואית שעברו השניים הוביל הצוות המקצועי של המכללה האקדמית אורט בראודה, בראשותה של רכזת התוכנית כרמית כהנוב.

טומפובסקי: "זוהי זכות עבורי להיות חלק מתכנית מית"ר ולייצר פיתוח שיכול להקל במעט על חייהם של רבים ולהביא לשיפור אמיתי במצבם. האפשרות לייצג את המדינה בתחרות הייתה משמעותית ויקרה מפז עבורי. זוהי הזדמנות נדירה אשר אפשרה לי, בדרכי, להציג לבני נוער מאירופה ומהעולם את פניה היפות של המדינה כמעצמה מדעית וטכנולוגית מובילה".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות