fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פורום קו העימות לרוה"מ: ממש תוכנית מיגון הצפון

פורום יישובי קו העימות התכנסו היום בצהריים (שני) לישיבה דחופה בעקבות התקרית הביטחונית ויצאו בדרישה לממשלה לדאוג להעברת תקצוב תכנית מיגון הצפון
פורום קו העימות 2.9.19. צילום: דוברות מטה אשר

האירוע הביטחוני בגזרת אביבים השבוע, בו מספר טילי נ"ט נורו מלבנון לעבר בסיס צה"ל ורכבים צבאיים במרחב, הדליק שוב אור אדום באשר למיגון הצפון מפני טילים. במהלך האירוע הורה פיקוד העורף לרשויות במועצה האזורית מעלה יוסף, המועצה האזורית מטה אשר, שלומי לפתוח את המקלטים.

התושבים הונחו ע"י פיקוד העורף לשהות בבתים ובהישמע אזעקה להיכנס למרחב מוגן למשך 10 דקות. בנוסף הורה פיקוד העורף לתושבים להימנע מכל פעילות במרחב הגבול לרבות עבודות חקלאיות וחוגים לילדים. חשש התושבים גבר עם הסגירה של צירי תנועה חשובים: כביש 70 מצומת כברי צפונה וכביש 4 מגשר הזיו צפונה, שנחסמו לתנועת רכבים אזרחיים. תושבים המתגוררים בקיבוצים וביישובים על צירים אלה, התבקשו לשוב על עקבותיהם ולהמתין במקום מבטחים עד תום האירוע.

האירוע הסתיים בשלום וללא נפגעים לכוחותינו, אך עם זאת, הצליח להעלות שוב אל המודעות הציבורית את הצורך במיגון היישובים.

בתוך כך, ראשי הרשויות, חברי פורום ראשי יישובי קו העימות בצפון התכנסו היום בצהריים (שני) לישיבה דחופה של פורום קו העימות במושב אביבים בעקבות התקרית הביטחונית שהתרחשה שם, ויצאו בדרישה משותפת אל הממשלה, לדאוג במידית להעברת תקצוב תכנית מיגון הצפון.

בתום הישיבה נשלח מכתב דחוף לראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו, ובו דרישה לקבלת לוח זמנים מפורט למימוש התוכנית למיגון הצפון בגובה חמישה מיליארד ש״ח, שאושרה לביצוע בתחילת 2019 וטרם יצאה לפועל.

מכתב לראש הממשלה בנושא תקציב מיגון הצפון

ראש עיריית נהריה, רונן מרלי, שבשירותו הצבאי פיקד על עוצבת ברעם, האחראית על דרום לבנון, נראה מדריך את ראשי הרשויות על המרחב בו התרחש האירוע, שבמהלכו אף החליט לפתוח את המקלטים בעיר לצורך מתן תחושת ביטחון בקרב התושבים.

ראש המועצה האזורית מטה אשר משה דוידוביץ: "הייתה לנו תזכורת נקודתית למה שיכול לקרות בגבול הצפוני הנפיץ. אנחנו סומכים את ידינו על צה"ל וכוחות הביטחון, אך עם זאת, אוזלת היד של הממשלה בהתייחס למיגון הצפון בו חיים מעל ל– 200,000 תושבים  ללא מיגון הינה משוועת. החיזבאללה של היום הוא לא אותו ארגון ולא מחזיק באותם יכולות כמו לפני 30 שנה. אנחנו קוראים לממשלת ישראל להתעשת וטוב שעה אחת קודם".

ראש עיריית מעלות תרשיחא ארקדי פומרנץ: "לרשויות יש אחריות לתושבים  גם במקלטים פרטיים שמקלטיהם מוזנחים, משפחות דלות אמצעים, זקנים, וילדים שיהיו בשעת חירום במקומות לא ראויים. אנחנו חייבים למצוא דרך לעזור לתושבים שלנו להביא את המקלטים הפרטיים למצב כשיר בזמן חירום. אתמול עברנו את הפרומו, לא רוצים להגיע לשעת האמת".

כאמור, חברי הפורום יצאו בדרישה משותפת לראש הממשלה, לקבלת לו"ז ברור וידוע להעברת התקציב וביצוע תכנית מיגון הצפון.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות