fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פורום ראשי אשכולות הצפון יוצא לדרך

שמעון לנקרי: "יש לנו אינטרס מובהק להתאחד, וחיבור של הרשויות המקומיות בצפון, יביא דברים גדולים לאזור"
משה קונינסקי צילום תומר בדש

למודי ניסיון ושבעי הבטחות שלא קוימו, החליטו ראשי הרשויות מאזור הגליל והגולן להתאחד, שכן ברור שכוחם באחדותם. ראשי הרשויות נסמכו בין השאר על הדגם של מועצת יש"ע ומועצת הנגב שהצליחו לקדם כך את יישוביהם.

בכירי הרשויות באזור הגליל והגולן נפגשו בתחילת השבוע בעכו ודנו על הקמת גוף מאוחד, שיחבר יחד את כלל היישובים באזור. בפגישה, שהתקיימה בלשכת ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי, נכחו נציגים של מנכ"לים ויושבי ראש אשכולות מכל אזור הצפון לרבות גליל והעמקים, גליל מערבי, גליל מזרחי, אזור הכנרת והעמקים ובית כרם, אשר דנו בקביעת מנגנון משותף, לקבלת החלטות וליצירת תכנית מוסדרת לפיתוח הגליל והגולן.

לנקרי סקר תחילה, את מטרות הפגישה ואמר, כי איחוד הכוחות בין ראשי האשכולות בגליל יצור קבוצת השפעה משמעותית אל מול הממשלה ויעצים את ייצוגם של תושבי הגליל אל מול יתר קבוצות השפעה במדינה.

ראשי הרשויות בגליל והגולן מתאחדים

ראש עיריית כרמיאל, משה קונינסקי אמר במהלך הפגישה, כי הוא תומך בהקמת הפורום שהוצע דוגמת מועצת יש"ע ומועצת הנגב. קונינסקי הציע שאת הפורום יוביל שמעון לנקרי. ראשי האשכולות תמכו בהצעה זו ולנקרי המכהן גם כיו"ר אשכול גליל מערבי וכיו"ר הרשות לפיתוח הגליל נבחר ליו"ר הפורום.

הפורום נשען על היישובים הרלוונטיים במרחב הצפון, ללא מעורבות של גופים חיצוניים או פוליטיים. המשימות הראשונות שהוצבו על סדר היום: יישום תוכנית למיגון הצפון, האצת תוכנית התחבורה בדגש על רכבת לקריית שמונה, הקמת אוניברסיטה ופיתוח הכלכלה ויצירת מקומות תעסוקה נוספים לכלל תושבי האזור ופיתוח התיירות.

את פעילות הקמת מועצת הגליל מלווה גולן ואך, מנכ"ל ארגון לב הגליל שאמר: "ראיתי מה קורה ביש"ע ובנגב, והחלטנו שמועצה כזו, על פי המודל שלהם, תעניק לנו את התשתית הנכונה לפיתוח האזור שלנו, שלא מקבל את תשומת הלב הראויה מהמדינה".

לנקרי סיכם את הפגישה: "יש פה רצון אמיתי לשלב כוחות ולעשות את השינוי הנדרש למען הגליל והגולן. ביום שהצעירים יראו את עתידם בצפון ויישארו פה, יהיה זה יום הניצחון שלנו. יש לנו אינטרס מובהק להתאחד, וחיבור של הרשויות המקומיות בצפון, יביא דברים גדולים לאזור".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות