fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עכו: עיטור יקיר העיר הוענק לשלמה פריסקי ולמונירה אבו חמיד

שלמה (שרי) פריסקי ומונירה אבו חמיד, תושבי עכו, זכו השבוע לקבל את עיטור יקירי העיר לשנת 2019 מידיו של ראש העיריה שמעון לנקרי
יקירי העיר עכו. צילום: דוברות עיריית עכו

שלמה (שרי) פריסקי ומונירה אבו חמיד, תושבי עכו, זכו בעיטור יקירי העיר עכו לשנת 2019. ועדת יקיר העיר עכו בראשות חבר המועצה נפתלי רזניקוביץ דנה במועמדותם של שמונה מתושבי העיר ובסופו של דבר בחרה כאמור בפריסקי ובאבו חמיד, ומליאת מועצת העיר אישרה את בחירתם של השניים.

השבוע, זכו השניים גם לקבל את העיטור על תרומתם רבת השנים למען הקהילה מידיו של ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי . הטקס נערך באולם מועצת העיר במעמד סגני ראש העיר זאב נוימן, אדהם ג'מל ושרי גולדשטיין, יו"ר ועדת יקיר העיר נפתלי רזניקוביץ, חבר המועצה ויקטור אלון ואורחים רבים.

ראש העירייה שמעון לנקרי בירך את השניים: "פעילותם ההתנדבותית של פריסקי ואבו חמיד משקפת עשייה ברוכה למען הקהילה ועל כן הם ראויים לקבלת עיטור יקיר העיר". שני יקירי העיר הודו לראש העיר ולחברי המועצה שבחרו בהם וציינו, כי פעילותם למען הקהילה ממלאת אותם והם מרגישים יותר נתרמים מאשר הם תורמים.

יש לציין כי בשנת 2018 לא הוענק העיטור, כיוון שהיתה זו שנת בחירות, ואילו השנה, הוענק העיטור לשניים מתושבי העיר, בהתאם לדרישות תקנון העירייה באשר לבחירת יקירי העיר, בשנה שלאחר הבחירות.

פריסקי (78), קצין צנחנים לשעבר שימש במשך שנים רבות כמנהל בית הספר ויצמן בעיר. כיום הוא משמש בהתנדבות כיו"ר סניף עכו של ארגון נכי צה"ל. במסגרת פעולותיו הרבות שימש פריסקי חבר מועצת העיר עכו, יו"ר מועדון הסייף ואף נמנה עם מקימי שבט ארגמן של תנועת הנוער "הצופים".
פריסקי, נולד בגטו וילנה בפולין ובגיל שנה נמסר לאימוץ לאשה פולנייה במהלך מלחמת העולם השנייה. לאחר שהוריו נספו בשואה נעשו מאמצים לחפשו ובסיוע הקהילה היהודית הוא אותר בכפר ליד לודג' ועלה ארצה עם דודתו. פריסקי למד חינוך גופני במכון וינגייט ונפצע במהלך שירות מילואים פעיל. הוא השתחרר משירותו הצבאי בדרגת סא"ל.

מונירה אבו חמיד (78) פעילה בקהילה ומתנדבת במסגרות שונות. בין השאר משמשת כיו"ר פרויקט הלוואות ללא ריבית מטעם ארגון נשות עכו.
אבו חמיד התנדבה במרכז טיפולי לילדים הסובלים משיתוק ופועלת רבות לקידום החיים המשותפים בעיר.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות