fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עכו: מחאה נגד הופעתה של אחינועם ניני

חברי תנועת "ציונות בנחישות" יצאו השבוע בקריאת מחאה לשרת התרבות והספורט מירי רגב, לראש עיריית עכו שמעון לנקרי ולתושבי עכו, נגד הופעתה של הזמרת אחינועם ניני בשם הדו קיום
עוזרים לאלאור עזריה. ציונות בנחישות צילום: מייק משולם

תושב עכו, שמוליק מושקוביץ, חבר תנועת "ציונות בנחישות", מיזם חברתי-לאומי הפועל להגן על חיילי צה"ל מפני גורמים עוינים בארץ ומחוצה לה, ולהטמעת ערכי תרבות, מורשת ומסורת בעם ישראל, יצא השבוע בקריאת מחאה לשרת התרבות והספורט מירי רגב, לראש עיריית עכו שמעון לנקרי ולתושבי עכו, נגד הופעתה של הזמרת אחינועם ניני, הלוקחת חלק באירוע הזמר "זימריה" שיתקיים בסוף השבוע הבא בעיר העתיקה בעכו, בטענה כי אינה מייצגת דו קיום, אלא את הצד השמאלי הקיצוני, האנטי ישראלי של המפה.

בפוסט שעלה בפייסבוק אודות האירוע, פורסמו תגובות חריפות בגנותה של הזמרת, ואף התבטאו תושבים בצורה בוטה נגד ראש העירייה שאישר את הופעתה.

על הסיבות להתנגדותו טוען שמוליק: "מדובר ביוזמה מבורכת של שיתוף פעולה בין יהודים לערבים, המעלה ערב שירה של אומנים יהודים וערבים כאחד. עכו היא עיר הולדתי, עיר קצת מורכבת בשל ההיסטוריה שלה, האוכלוסייה המעורבת והדו קיום המדהים שיכול לשמש מראה לעולם כולו. אני בהחלט מגנה תגובות והתבטאויות שעלו בפייסבוק ואף נגד החרמה של אדם זה או אחר בשל דעותיו, צבע עורו או מינו גם אם שונים משלי, אך אני אישית לא הייתי רוצה לראות את האשה הזו בסלון ביתי. לא יתכן שמי שהולכת לבקר ומצטלמת בחיבוק של גאווה עם רב המרצחים, מתכנן, מממן ומוציא לפועל את רצח הספורטאים במינכן ואת טווח הילדים במעלות, מכחישה את השואה, מבזה את משפחות השכול של חללי צה"ל בהשתתפותה בטקס אלטרנטיבי משותף של משפחות מחבלים בערב יום הזיכרון, בזמן שאנחנו עומדים דום ומרכינים ראש לזכרם וחורצת דינו של חייל צה"ל ומכנה אותו רוצח עוד לפני שנשפט (מקרה אלאור אזריה). לא יתכן שבאירוע שמבטה אחווה וסולידריות תעמוד כסמל דו קיום האחראית להסתה ופילוג. צוות "ציונות בנחישות" פנה במכתב אישי לראש העיר עכו מר שמעון לנקרי ולשרת התרבות והספורט הגברת מירי רגב להתערב ולבטל את הופעתה המבישה והמבזה של הזמרת אחינועם ניני בשם דו קיום. אני קורא מכאן לתושבי עכו,י הודים וערבים כאחד למען דו קיום הוגן כמו בעבר, כמו היום בהווה ולמען המשך דו קיום בעתיד להצטרף אלי ולעצור את הדבר הזה למען כולנו".

מעיריית עכו נמסר בתגובה: "עכו היא עיר רב תרבותית המכילה מגוון דעות והשקפות. מדובר בפסטיבל זמר המתקיים על ידי עמותת הנבל והזמיר והעירייה אינה מתערבת בצד האומנותי של הפסטיבל".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות