fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיריית מעלות תרשיחא: גידול בגירעון ועיכוב משכורות העובדים

בוועדת הכספים האחרונה אושרו העלאות שכר מינויי בכירים, והגדלת מסגרת האשראי. חבר האופוזיציה מוטי בן דוד: "הגדלה עתידית לגירעון העירוני שגוררת עמלות מכספי משלמי המיסים" העירייה:"ההנהגה ירשה תקציב גירעוני"
מוטי בן דוד צילום יח"צ
מוטי בן דוד | צילום יח"צ

בישיבת וועדת הכספים שהתקיימה השבוע בעיריית מעלות – תרשיחא, הצביעו חברי הוועדה על מינויים חדשים, עדכוני שכר לבכירים והגדלת מסגרת האשראי של העירייה.

בין חברי הוועדה: ראש העירייה ארקדי פומרנץ, סגן ראש העיר שמעון בן נעים, שפרש בעבר מהקואליציה יחד עם מוטי בן דוד ושמעון ביטון, בעקבות התנגדותם לעדכון שכר הבכירים ליועצת המשפטית, אך חזר לקואליציה אחרי כחודשיים בהסכם חדש עם פומרנץ, ובן דוד שחבר לשורות האופוזיציה בעקבות אותה התקרית.

השבוע, אושר בוועדת הכספים אותו הסעיף בדיוק – עדכון שכר בכירים ליועצת המשפטית, הכולל תוספת של 15% לשכרה. לדברי חבר הוועדה מוטי בן דוד שהתנגד לסעיף זה: "זאת אחת הסיבות בגינן יצאתי ביחד עם שמעון בן נעים ושמעון ביטון מהקואליציה. אין שום סיבה להוסיף שכר של 15% ליועצת משפטית במצב גירעונות שכזה כשבמקביל מורידים שכר ושעות נוספות לעובדים בשכר נמוך".

בנוסף, אושר ברוב קולות מינוי סמנכ״ל פרויקטים בחוזה בכירים, בעלות חודשית של כ-35,000 ש״ח בחודש, והעסקת מנהלת משאבי אנוש בשכר בכירים בעלות חודשית של כ-34,000 ש״ח. מנהלת מש"א שנבחרה אינה תושבת מעלות – תרשיחא, מה שהביא להתנגדותם של החברים שלמה סויסה ומוטי בן דוד.

באשר לאישור הגדלה זמנית של מסגרת האשראי של העירייה בכ-675,000 ש״ח, בנוסף ל-2 מיליון מסגרת האשראי הקיימת, אומר בן דוד, שהתנגד: "מדובר בעוד הגדלה עתידית לגירעון העירוני שגוררת עמה עמלות מכספי משלמי המיסים. אלו נתונים מדאיגים מאוד. בשנת 2019 בלבד, נכון לחודש יוני (דו״ח חצי שנתי), העירייה בגרעון מצטבר של 5 מיליון שקלים. המשמעות היא : תשלומי משכורות עובדי העירייה בסכנה, אי העברת תשלומי פנסיה לעובדים בחודשיים האחרונים, הכספים שאמורים היו להגיע דרך תוכנית ההמראה של משרד הפנים בסכנה עקב הגרעון הנ״ל, ואי יכולת תקציבית לקדם פרויקטים".

יש לציין, כי אישורים אלה, שאושרו ברוב קולות בישיבת הוועדה, יצטרכו לקבל את אישור חברי המועצה על מנת לקבל משנה תוקף. עם זאת, נראה שהקואליציה החזקה שבנה ארקדי, תאפשר את אישור החלטות הוועדה.

תושב העיר מיכאל חזן (27) אמר השבוע לצפון 1: "בתור תושב העיר אני רוצה להשמיע את קולות התושבים הרבים שסובלים מאז שמר ארקדי פומרנץ נבחר לראשות העיר בבחירות האחרונות. ראשית, רמת הניקיון בעיר היא מתחת לכל ביקורת, עד לכדי מפגעים תברואתיים. תברואה הינה הכרחית לניהול תקין של כל עיר וכרגע בעירנו היא איננה מתבצעת כהלכה, אם בכלל (פינוי פחים שלא מתבצע ברחבי העיר, חוסר בעובדי ניקיון ברחובות ואי שמירה על ניקיון הפארקים הציבוריים). בנוסף מאז הבחירות אין דבר אחד שניתן להגיד שהתקדם בתקופה הנוכחית ואפילו ההיפך… העיר חוזרת אחורה: הבנייה נעצרת, אחוז התושבים שעוזב את העיר גדל והגרעון התקציבי גדל אף הוא. רק בוועדת הכספים האחרונה אישרו חברי ועדת הכספים בראשות ארקדי תוספות מיותרת של משרות בכירות, כשהקואליציה הנוכחית הגדילה את הגרעון בחמישה מיליון שקלים תוך כדי הגדלת האשראי, הוספת רביות ופגיעה ישירה בעתיד הרחוק של העיר ושל תושביה. אני בשם התושבים מקווה שמישהו יעצור את הביזיון המתרחש לפני שלא יישאר מה להציל".

מעיריית מעלות תרשיחא נמסר בתגובה: "ראשית, יש להדגיש כי הנהגת העירייה הנוכחית ירשה תקציב גירעוני. הנהלת העירייה והעומד בראשה פועלים באחריות ובהתייעלות על פי התקציב שאושר על ידי כלל חברי המליאה בתחילת השנה. הגרעון הזמני שאנו מציגים, עיקרו נובע מעיתוי בקבלת הכנסות:

3.5 מיליון ש״ח – החזר הלוואת בעלים של תאגיד המים.

1.6 מיליון ש״ח – טרם התקבלו ממשרד הפנים (בדרך כלל בסוף שנה קלנדרית).

0.4 מיליון ש״ח – חוסר זמני באגרות בניה שייסגר עפ"י המהנדס ברבעון 3.

0.3 מיליון ש״ח – חוסר זמני שכבר התקבל ביולי אוגוסט.

0.8 מיליון ש״ח – נובעים משינוי בהקצאת משאבים בחינוך. השינוי נעשה ב- 1.9".

עוד הוסיפה העירייה כי "הגרעון הינו בעיית עיתוי ולא התנהלות תקציבית שאינה אחראית. גיוס עובדים בכירים ושכרם נקבעים על פי תקנים המאושרים על ידי משרדי הממשלה ובהתאם לחוזרי המשרדים. על העירייה להיות אחראית לעמוד בהנחיות אלו, כולל עדכוני שכר תקופתיים וכולל גיוס סמנכ"ל כפי שהיה נהוג בעבר לתפקיד גיוס משאבים וביצוע פרויקטים עירוניים, לטובת התושבים. כמו כן, שכר העובדים שולם במועדו, כולל התשלומים הסוציאליים".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות