fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סקר צפון-1 בפייסבוק: נתניהו מוביל בגליל המערבי

שאלנו אתכם למי תצביעו במידה ויתקיימו בחירות בפעם השלישית, והתוצאות לא הפתיעו אותנו. נראה שגם הפעם בנימין נתניהו גורף בגליל המערבי את מרב הקולות
בחירות בנתניה
בחירות בנתניה

קרוב ל – 2,000 גולשים השתתפו בסקר שעלה בתחילת השבוע בחמש עמודי הפייסבוק של תקשורת מקומית צפון, החולשת על אזור הצפון ועד נתניה. מתוכם 238 גולשים הצביעו בגליל המערבי, כש – 154 הצביעו לבנימין נתניהו עם הליכוד לעומת 72 בלבד שהצביעו בני גנץ עם כחול לבן. רק 12 בלבד, סימנו שלא יצביעו בסבב הבחירות הזה. אחד הגולשים שהקליק על האופציה שלא יצביע כתב בתגובה: "לא בוחר. חבל על הכסף שלנו. תנו אותו לנכים במקום סיבוב שלישי. כולם שמה חמורים בכנסת".

הסקר בעמוד הפייסבוק
הסקר בעמוד הפייסבוק

 

אפרת אילוז (39) מנהריה אמרה לנו השבוע: "אני בוחרת בביבי כי לדעתי אין אף מועמד ראוי אחר (אלא אם כן עד הבחירות יצוץ מישהו). העובדה שהוא תחת כתב אישום כרגע לא מטרידה אותי, יטריד אותי במידה והוא ימצא אשם. בכל מקרה לטעמי צריך לחוקק חוק כמו בארצות הברית שנשיא, ראש עיר וראש ממשלה לא יוכלו לכהן יותר משתי קדנציות. מה שימנע שחיתויות וחימום מיותר של כסאות.

טל אשכנזי (43) מנהריה תצביע דווקא לגנץ: "אני לא רוצה עבריין בשלטון שמנהל את המדינה בשנים האחרונות, אך ורק לטובתו האישית וכנראה שגנץ הוא האופציה היחידה. בנוסף הוא נראה לי אמין ושטובת המדינה מול עיניו, לא הצבעתי לו בבחירות הקודמות, אבל כעת, אני מאמינה שכרמטכ"ל בעבר, הוא יוכל לדאוג לביטחון שלנו, אולי לדאוג למיגונים בבניינים הרבים שאין בהם ממדים".

לעומת ההצלחה לה זוכה נתניהו בגליל המערבי, בקרב חברי עמוד הפייסבוק של הד הקריות, מצבו לא להיט. מתוך 1,381 הצבעות, 902 הצביעו לגנץ, כשביבי זוכה לתמיכה של 426 גולשים בלבד. 52 גולשים סימנו כי לא יצביעו הפעם.

ראש עיריית מעלות תרשיחא והח"כ לשעבר שלמה בוחבוט: "נפל דבר בישראל ראש ממשלה עומד לדין במעשים חמורים שאם יורשע בהם ישב שנים רבות בבית הסוהר. זה מזעזע לראות ראש ממשלה מאחורי מנעול ובריח. זה מבייש שבנימין נתניהו החליט על דרך להילחם בהחלטת היועץ המשפטי כאילו הוא אומר: תמות נפשי עם פלישתים. אני שומע ברדיו, צופה בטלוויזיה ואומר שבדברים שאומר ביבי יש הסתה חמורה – שזה לא מתאים לראש ממשלה. החברה שלנו עוברת תהליך חמור ביותר וצריכה לקום ממשלה שתעשה מעשה".

איך שלא נסתכל על זה, נראה כי הבחירות הקרובות הן התקווה היחידה לביסוס ממשל יציב במדינת ישראל. אמנם תקציב המדינה לא יאושר בחודשים הקרובים, אך הבטחת משרד האוצר להזרמת תקציבים שהוקפאו בשנה האחרונה, בעקבות מחאתם של ראשי הרשויות, יאפשרו להן להחזיק את הראש מעל המים, בתקווה שאכן התקציבים יגיעו ליעדן.

ובתוך כך, ראשי הרשויות נאלצו בשבועיים האחרונים למצוא מענה לחופשת חג החנוכה לילדי הגנים ובתי הספר, לאחר שפרויקט "בית הספר של החגים" בוטל ע"י משרד החינוך. לשמחת ההורים, בנהריה, עכו, כרמיאל, מעלות וביישובים נוספים החליטו לסבסד קייטנה בחופשת החג לילדי הגן ובתי הספר היסודיים, פרט למטה אשר, שם לא תתקיים קייטנה בבתי הספר, ובגנים תסובסד קייטנה באופן חלקי.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות