fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מאמן הפועל עכו: "גם בעונה שעברה לא נתנו לנו סיכוי להישאר בליגה"

ערב פתיחת העונה החדשה בליגה הלאומית, שומר מאמן הפועל עכו אלי כהן, על אופטימיות זהירה, ומגלה מה המפתח להצלחת הקבוצה בעונה הקרובה
שומרים על אופטימיות. המאמן אלי כהן (משמאל) עם עוזרו פטריסיו סייג צילום: זיו פרבר

"אין לנו שמות נוצצים, אבל יש לנו קבוצה טובה", כך התבטא בקיץ שעבר מאמן הפועל עכו אלי כהן, ונראה שמאז דבר לא השתנה. במבט חטוף על שמות השחקנים שמרכיבים כרגע את סגל הקבוצה, אין ולו שחקן אחד בעל שם. רוב שחקני הסגל הם צעירים, חלקם רק סיים גיל נוער, שצפויים בעונה הקרובה לרשום את טבילת הדשא הראשונה שלהם בקבוצה בוגרת, ועוד בליגה הלאומית.

הפועל עכו, מבחינת תוצאות לפחות, לא ממש הרשימה במשחקי גביע הטוטו שפתחו את העונה. שלושה הפסדים, בתוצאה זהה של 1:0, מיקמו את הפועל עכו במקום האחרון בטבלת בית א' עם אפס נקודות ואפס שערים.

אז נכון, שהקבוצה עלתה למשחקי גביע הטוטו עם הרכב שכלל בעיקר שחקנים צעירים, שחקני נוער ונבחנים, אבל כך גם הקבוצות היריבות, שלא בדיוק היו עם סגלים מלאים.

נקודת האור היחידה הייתה במשחקי הדירוג, כשהפועל עכו רשמה ניצחון בכורה וגברה על הפועל עפולה, 2:4. היה זה גם המשחק הראשון בו התייצבה הפועל עכו בהרכב כמעט מלא.

המאמן אלי כהן: "אני לא מזלזל חלילה בגביע הטוטו אבל המשחקים במפעל הזה לא ממש משקפים את מה שיהיה בליגה, כי הקבוצות משחקות בסגלים חסרים ועם שחקנים צעירים. לדעתי, משחקי גביע הטוטו הם הזדמנות עבורנו, המאמנים, לבחון ולהתרשם משחקני הסגל המורחב. אם יש משהו טוב שיצא לנו מגביע הטוטו, זה שהתרשמתי שיש כמה שחקנים שאני בהחלט רואה אותם משתלבים בקבוצה. הם הפגינו יכולת טובה והוכיחו שיש להם מקום בהפועל עכו. ביחד עם כמה שחקנים מנוסים שעוד נצרף, אני מאמין שנמצא את האיזון לקבוצה טובה".

אלי כהן מודע למצבה של הקבוצה ולמגבלות התקציביות שלה, ולכן גם מנמיך ציפיות. "אני לא חושב שאנחנו צריכים לעצמנו מטרות, ומה שהיה בעונה שעברה, צפוי להיות גם בעונה הקרובה. יש לנו קבוצה צעירה מאוד עם שחקנים שלראשונה ישחקו בקבוצה בוגרת ויטעמו את חווית הליגה הלאומית. אני מקווה שהבחירה שלהם בהם היא נכונה. אני מזכיר, שגם לפני שנה לא נתנו לנו סיכוי להישאר בליגה ובכל זאת עמדנו במשימה. רוב העונה היינו במרכז הטבלה ואם היה לנו חלוץ אחד איכותי יכולנו גם להגיע לפלייאוף העליון".

על נטישת רוב שחקני הסגל אומר כהן: "לצערי, חלק מהשחקנים עזב לטובת הצעות שכר גבוהות יותר וחלק עזב לקבוצות בכירות יותר או כאלה שיש להן שאיפות. אנחנו, לאור התקציב הנמוך, די מוגבלים. אני רואה את קרן בן נשר, עובדת יום וליל כדי לשמור על מסגרת תקציבית וזה לא פשוט בכלל. רמות השכר בהפועל עכו מגוחכות ממש ואם אתה רוצה להביא שחקן איכותי, אתה צריך לשלם והרבה".

בניגוד לעונה שעברה, שבה היו קבוצות שהתחילו עם מינוס נקודות, הפעם מסתמן כי הפועל עכו הולכת לעוד עונה קשה.

כהן: "הליגה הלאומית תמיד הייתה שוויונית ובעונה הקרובה זה יהיה עוד יותר קשה לשרוד, כי גם הקבוצות שירדו מליגת העל וגם הקבוצות שעלו מליגה א', הן קבוצות חזקות. גם העונה נצטרך להתבסס על רוח לחימה ומשמעת טקטית. אני גם חושב שאם נפגע בול בשחקנים שאנחנו מתכוונים לצרף, תהיה לנו קבוצה טובה".

 

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי וחדשות נהריה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות