fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורסל, ארצית: הפועל עכו/מטה אשר מתרוממת, מכבי עירוני כרמיאל שוקעת

הפועל עכו/מטה אשר גברה על הפועל צפת, 70:74, אחרי דרמה גדולה והארכה, וביססה את מקומה בצמרת הגבוהה. מכבי עירוני כרמיאל הובסה בביתה על יד הפועל גלבוע, 89:60, וירדה למקום האחרון בטבלה
שחקני הפועל עכו/מטה אשר במפגן תמיכה באוקראינה ונגד המלחמה צילום: אילן פרומן

ארצית

הפועל עכו/מטה אשר 

הפועל עכו/מטה אשר השיגה ניצחון חשוב בקרב צמרת אחרי שגברה בביתה על השנייה בטבלה, הפועל צפת, 70:74 (אחרי הארכה).

אגב, תוצאה זהה לחלוטין הייתה גם במפגש הראשון בין השתיים העונה, בסיבוב הראשון. אלא שאז הייתה זו צפת שניצחה, 70:74.

האורחים מצפת פתחו טוב יותר את המשחק וסיימו את הרבע הראשון ביתרון, 16:18. חניכיו של המאמן לירן שוורצוולד התקשו גם במהלך הרבע השני ויתרונם של האורחים נשמר גם בסיום המחצית הראשונה, 29:37. ההתעוררות העכואית הייתה במחצית השנייה. שחקני עכו/מטה אשר החלו לנגוס בפער, לצבור יותר ביטחון ולאזן את יחסי הכוחות על הפרקט. על סף סיום הרבע השלישי הצליחה עכו/מטה אשר למחוק את הפער ולהשוות ל-51:51. המשחק הצמוד נמשך גם ברבע הרביעי כשאף קבוצה לא מצליחה לפתוח פער מיריבתה ולהשיג הכרעה. זה הוביל את הקבוצות לסיים בשוויון גם בסיום המשחק, 64:64. בדקות ההארכה התעשתה עכו/מטה אשר והצליחה להתעלות כדי לבצע מהפך בתוצאה ולסיים עם ניצחון חשוב שמבטיח לה כמעט באופן סופי את המקום בפלייאוף העליון.

להפועל עכו/מטה אשר קלעו: אלון שושני – 22 נק', ניר נצר – 20 נק', יאיר קצוטי – 9 נק', אור קוטר – 8 נק', גל ויונטה – 7 נק', רז מור ואופק שוסטר – 4 נק' כ"א.

המנהל המקצועי אילן פרומן: "השגנו ניצחון במשחק צמרת חשוב. כל הכבוד לשחקנים שלמרות שהיו בפיגור במשך דקות רבות, לא נשברו, נלחמו עד הסוף והצליחו לעשות מהפך ולנצח. אנחנו עם הפנים קדימה".

נציין רק, שלפני המשחק קיימו שחקני שתי הקבוצות טקס הזדהות מרגש עם העם האוקראיני, שנתון בימים האחרונים למתקפה רוסית. השחקנים הניפו שלטים עם דגלי אוקראינה וקראו להפסקת הלחימה.

במחזור הבא מצפה להפועל עכו/מטה אשר עוד מפגש צמרת, הפעם בחוץ, נגד הפועל גלבוע (יום ראשון, 6 במרץ, שעה 20:30).   

מכבי עירוני כרמיאל

מכבי עירוני כרמיאל רשמה במחזור האחרון הפסד ביתי להפועל גלבוע מהצמרת הגבוהה, 89:60, וירדה לירכתי הטבלה.

כרמיאל לא היטיבה לשחק. שחקניה הציגו הגנה חדירה ורכה וגם החלק ההתקפי היה לא מרוכז ולא מדויק. האורחים, שנאבקים על מקומם בפלייאוף העליון, היו טובים יותר והובילו לאורך המשחק כולו. כרמיאל נשברה די מהר וכבר בסיום המחצית הראשונה נקלעה לפיגור דו ספרתי, 45:30. המגמה לא ממש השתנתה במחצית השנייה.

בעקבות ההפסד, ירדה כרמיאל למקום האחרון בטבלה בעוד יריבתה למאבק נגד הירידה, מכבי קריית מוצקין, ניצחה ופתחה פער של נקודה. נזכיר רק, שהקבוצה שתסיים במקום האחרון תנשור לליגה א', בעוד הקבוצה שתסיים במקום ה-11 תתמודד במשחק מבחן על ההישארות.

המאמן יואב הרשקוביץ': "לא היינו טובים, נקודה. לא מבחינה הגנתית ולא מבחינה התקפית. הסיפור עדיין לא נגמר. יש למוצקין משחקים לא קלים, וגם לנו, ככה שלאף קבוצה לא יהיה קל בהמשך. לדעתי, ההכרעה תהיה במפגש הישיר בין הקבוצות. הקבוצה שתנצח, תקבל הזדמנות להישאר דרך המבחנים. הקבוצה שתפסיד, להערכתי היא זו שתרד. בכל מקרה, הדברים עדיין תלויים בנו ומה שאנחנו צריכים זה פשוט להמשיך לעבוד קשה באימונים, לשפר את מה שצריך ולבוא לכל משחק בשיא הריכוז והמוכנות. הגענו לשלב האחרון של העונה וכל משחק ולכל תוצאה תהיה השפעה על מה שיקרה בסיום העונה".

במחזור הבא (יום ראשון, 6 במרץ, שעה 20:00) מצפה לכרמיאל עוד משחק קשה, בחוץ, נגד קבוצת הצמרת אליצור שומרון.

צמרת הטבלה (מחזור 18)

  1. הפועל כפר סבא – 33 נק'
  2. הפועל צפת – 32 נק'
  3. הפועל עכו/מטה אשר – 30 נק'
  4. אליצור שומרון – 27 נק' (2 משחקים חסרים)
  5. הפועל גלבוע – 27 נק' (משחק חסר)

תחתית הטבלה

  1. הפועל כפר סבא/כוכב יאיר – 24 נק'
  2. בית"ר כפר יונה – 22 נק' (משחק חסר)
  3. מכבי קריית מוצקין – 21 נק'
  4. מכבי עירוני כרמיאל20 נק'

לחדשות ספורט בצפון 1 לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות