fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל: סיכום משחקי סוף השבוע של נציגותינו

לאומית: הפועל עכו חזרה לנצח. תקרית בין המאמן אלי כהן לעוזרו פטריסיו סייג * ליגה ב': מאמן אחי עכו התפטר עוד לפני המשחק הראשון * ליגה ג': הפועל נהריה, עם מנהל מיתולוגי חדש, פתחה את העונה בניצחון
חזר לעניינים. יו"ר הפועל נהריה עמוס גבריאל עם המנהל החדש עופר שחורי צילום: עצמי
חזר לעניינים. יו"ר הפועל נהריה עמוס גבריאל עם המנהל החדש עופר שחורי | צילום: עצמי

הפועל עכו (לאומית)

אחרי ארבעה משחקים רצופים ללא ניצחון וללא שערים, יכלה הפועל עכו סוף סוף לחייך, כשהשיגה ניצחון בית חשוב על מכבי אחי נצרת, 0:1. המשחק למעשה הוכרע כבר בדקה ה-15. המהלך התחיל דווקא מכדור קרן של האורחים. הגנת עכו הרחקה ויצאה למתפרצת. הכדור הגיע לחן ידען שחדר לרחבה, הוציא רוחב ורז טוויזר, הקדים את ההגנה הנצרתית ובקור רוח השחיל את הכדור מקרוב לרשת, 0:1. בהמשך יכלה עכו להגדיל את יתרונה, אך לא השכילה לנצל הגנה דלילה של הקבוצה האורחת. מנגד, ככל שנקפו הדקות, נלחצה עכו לאחור במטרה לשמור על יתרונה השברירי. למזלה, היה לה את השוער אופק אנטמן, שלפחות בשני מקרים, רשם הצלות מרהיבות ומנע שוויון.

שמי שניהל את המשחק היה עוזר המאמן פטריסיו סייג, שהחליף על הקווים את המאמן אלי כהן, שישב ביציע בעקבות עונש הרחקה שספג מבין הדין של ההתאחדות לכדורגל (ראה ידיעה בהמשך).

סייג סיכם בסיום: "עוד לפני המשחק דיברנו על חשיבות המשחק ועל כך שהוא ייתן לנו ציון דרך להמשך. זה ניצחון חשוב מאוד שגם מרחקי אותנו מהתחתית, גם מחזיר אותנו למאבק על הפלייאוף העליון, וגם ייתן לנו ביטחון להמשך. אחרי שכבשנו את השער הראשון יכולנו לתת גם שער שני, ואין ספק שכדי להכריע משחקים נצטרך להשתפר בחלק הקדמי. מצד שני, במחצית השנייה אחי נצרת, שהיא קבוצה טובה ואיכותית, הכניסה חמישה חלוצים וגרמה לנו להילחץ לאחור. יש לנו קבוצה צעירה ויש פה גם את העניין של ניסיון וביטחון. מבחינתי, השחקנים עשו עבודה מדהימה ונתנו משחק הקרבה יוצא מן הכלל".

אגב, המאמן אלי כהן שישב ביציע לא היה רגוע במשך המשחק, וזאת בלשון המעטה, ולא הפסיק לצרוח הוראות לשחקנים. מי שלא אהב את רעשי הרקע האלה היה סייג, שלא פעם ולא פעמיים, צעק לכהן: "תשתוק כבר". גם בקרב השחקנים היו כאלה שלא אהבו את צרחותיו של המאמן כהן מהיציע. אחד מהם התייחס לכך ואמר: "זה היה הזוי. פטריסיו נותן לנו הוראות מצד אחד ומצד שני אנחנו שומעים אל אלי כהן נותן הנחיות הפוכות. זה משגע, כי אתה כבר לא יודע למי להקשיב". בסיום המשחק השתולל אלי כהן וזעם על התגובות של עוזרו. מחזיקת זכויות הניהול בהפועל עכו קרן בן נשר: "אלי כהן ידוע כמאמן אמוציונלי שחי את המשחק. ככה הוא". מי שעוד ניסה להרגיע את העניינים היה מנהל הקבוצה שמוליק אמירה, שהרחיק את כהן מהגדר שמפרידה בין היציע לספסל. למרות שהתקריות האלה בלטו, בהפועל עכו ניסו להמעיט בחשיבותן. "הם ינוחו בסוף השבוע, יירגעו ויחזרו ביום ראשון לאימון כרגיל".

פטריסיו סייג הגיב על התקרית עם כהן ואמר: "לא קל לנהל ככה משחק כשיש הוראות מכל הכיוונים. אני מבין שזה קורה בלהט המשחק, אבל אלה דברים שאנחנו צריכים לסגור בתוך המועדון".

ביום שלישי, יתקיים סיבוב במסגרת משחקי גביע המדינה. להפועל עכו מצפה יריבה קשה בדמות הפועל בועיינה, שבעונה שחלפה העפילה לראשונה בתולדותיה לליגה א' ופתחה את העונה עם שלושה ניצחונות רצופים.

המאמן אלי כהן: "אנחנו לא מזלזלים באף קבוצה. נבוא מוכנים במטרה להעפיל לשלב הבא".

מאמן הפועל עכו הורחק, נקנס והתנצל

המאמן אלי כהן, שראה את משחק הניצחון של קבוצתו הפועל עכו על מכבי אחי נצרת מהיציע, הועמד בשבוע שעבר בפני בית הדין של ההתאחדות לכדורגל לאחר שהורחק במהלך משחקה הקודם של קבוצתו, בחוץ, נגד הפועל נוף הגליל. האירוע המדובר התרחש בדקה ה-65. לטענת שופט המשחק, כהן עיכב במתכוון את חידוש המשחק של הקבוצה היריבה ולכן ספג כרטיס אדום והורחק מתחומי המגרש. השופט גם ציין בדוח, כי בסיום המשחק ניגש אליו כהן והתנצל על המקרה.

בעקבות העמדתו לדין, ספג כהן קנס כספי בסך 500 שקלים והרחקה אוטומטית ממשחק אחד.

 בית"ר נהריה (ליגה ב')

הקבוצה, בהדרכת המאמן החדש מיכה מלכה, פתחה את העונה בתיקו ביתי מאכזב נגד מכבי יפיע. המחצית הראשונה הייתה חלשה והאירוע היחיד בה נרשם על סף סיומה. קובי אלפסי הבית"רי הגביה כדור קרן, הגנת האורחים התקשתה להרחיק את הכדור, ועמראן בריק ניצל את הערבוביה כדי לבעוט מקרוב פנימה, 0:1 לנהריה. גם המחצית השנייה לא הניבה כדורגל איכותי ובדקה ה-75 ספגה נהריה את שער השוויון, 1:1. זו גם הייתה תוצאת הסיום.

מאמן בית"ר נהריה מיכה מלכה: "לאור הנסיבות והמגבלות שהביאה עלינו הקורונה, אני חושב שיחסית למשחק ראשון אחרי תקופה כל כך ארוכה, הרמה הייתה די סבירה. רואים שהשחקנים עדיין לא נמצאים בכושר גופני טוב ויש גם חוסר כימיה ביניהם. ייקח לנו עוד קצת זמן כדי להתגבש. אנחנו גם סובלים מחוסר מחץ בהתקפה וגם על זה נעבוד ונשפר. אני מאמין שבסופו של תהליך תהיה לנו קבוצה טובה".

סקציה מעלות (ליגה ב')

הקבוצה, שעברה טלטלה בסגל כשאיבדה שחקנים בולטים כמו החלוץ המוכשר איתן אדרי, לא הצליחה לסכם עם הבלם המנוסה יורי קודינסקי, וויתרה על עוד כמה שחקנים ותיקים, פתחה את העונה בהפסד חוץ לצעירי טמרה, 3:0. מעלות החזיקה מעמד עד לדקה ה-60, אז ספגה שלושה שערים ברבע שעה. השוער הצעיר שגיא פנחס נפצע בדקה ה-65 ונאלץ לצאת. במקומו נכנס שוער הנוער גל עייש, שרשם הופעת בכורה בקבוצה הבוגרת.

אחי עכו (ליגה ב')

רגע לפני פתיחת העונה, הודיע המאמן פריד סכניני על התפטרות. הסיבה: חוסר רצינות מצד שחקניו וסגל דליל.

מי שעמד על הקווים במשחק הפתיחה היה המאמן הוותיק איברהים מנסור, שלא הצליח למנוע תבוסה ביתית לאיחוד בני שפרעם, 6:0. מסכת השערים של האורחים נפתחה כבר בדקה החמישית. תוך דקה ספגה אחי עכו את השער השני. בדקה ה-31 עלו האורחים ל-0:3. עם פתיחת המחצית השנייה ספגה אחי עכו את הרביעי ובדקה ה-57 הוציאה כדור חמישי מרשתה. בדקה ה-60 הבקיעה שפרעם את שערה השישי ומאז נרגעה.

ליגה ג': ניצחון להפועל נהריה, הפסד להפועל שלומי

הפועל נהריה פתחה את העונה בניצחון חוץ על אבירי סמיע, 1:3. נהריה הובילה משערים של דניאל גבריאל (דקה 21), רפי ביטון (דקה 28) ותמיר ברשישת (דקה 82), לפני שספגה שער מצמק מהנקודה הלבנה עמוק בתוספת הזמן.

יו"ר הקבוצה עמוס גבריאל, צירף לקבוצה את המנהל המיתולוגי של בית"ר נהריה עופר שחורי.

הפועל שלומי פתחה את הליגה בתבוסה ביתית להפועל בענה, 4:1. שלומי עוד הובילה, 0:1, משער שהבקיע נדב גאון בדקה ה-19, אבל בדקה ה-26 ספגה שוויון מהיר. בדקה ה-44, רגע לפני סיומה של המחצית הראשונה, התהפכה התוצאה והאורחים מבענה השלימו מהפך בדרך ליתרון, 1:2. במחצית השנייה ניסתה שלומי להשיג שווין, אך ספגה פעמיים, בדקות 71 ו-83.

משחקי המחזור הבא

לאומית: הפועל רעננה – הפועל עכו (יום שני, 21.12, שעה 19:00)

ליגה ב': הפועל עירוני כרמיאל – הפועל טובא/זנגריה

בני ממב"ע הגולן – בית"ר נהריה

אחי עכו – אחווה כפר מנדא

ליגה ג': הפועל נהריה – הפועל אבו סנאן

בני דיר חנא – הפועל שלומי

 

 

 

הישארו מעודכנים בחדשות נהריה וצפון 1 ובפייסבוק שלנו!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות