fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל: סיכום משחקי המחזור האחרון

לאומית: הפועל עכו סיימה את מפגשה הביתי נגד נס ציונה בתיקו, 1:1. ליגה ב': הפועל עירוני כרמיאל גברה על הפועל צפת, 0:3, ועלתה למקום הראשון בטבלה. ליגה ג': סקציה מעלות פתחה את העונה ברגל ימין ועם ניצחון חוץ גדול על הפועל נהריה, 2:7
פתחו בסערה. מנהל המשק המיתולוגי של מעלות, אלי (פילון) תורג'מן (מימין) עם כובשי השערים בניצחון על נהריה: פואד, קיאן, סלאמה וסיטבון | צילום: זיו פרבר

לאומית: הפועל עכו עדיין ללא ניצחון בית

אחרי האכזבה מההפסד בגמר גביע הטוטו (2:1 לבית"ר ת"א/בת ים), התייצבה הפועל עכו למשחק במסגרת המחזור החמישי בליגה כשאירחה את סקציה נס ציונה.

הפועל עכו הייתה קרובה לרשום הפסד בית שלישי רצוף, אבל שער שוויון שהבקיעה הקבוצה בדקות הסיום הביא לחלוקת נקודה לכל קבוצה.

הפועל עכו נקלעה לפיגור מוקדם כשספגה כבר בדקה העשירית. הייתה זו, אגב, הבעיטה הראשונה של האורחים למסגרת השער של תמיר ללו, שאולי לא אשם בשער, אבל סופג משחק ליגה חמישי רצוף.

השער המוקדם שספגה הכניס את הפועל עכו להלם, והיא התעוררה רק במחצית השנייה, אחרי שהמאמן מסאי דגו, ביצע שני חילופים כפולים. עכו השתלטה על המגרש, ייצרה הזדמנויות ובדקה ה-85 גם השיגה את השוויון המיוחל. המגן גאי אביב, הוציא כדור רוחב, וקרים אבו בקר, הסתנן בין הגנת נס ציונה ומקרוב גלגל לרשת החשופה, 1:1. דווקא כשהיה נדמה שהמומנטום של עכו יימשך, היא פתאום שוב נסוגה לאחור ובדקות הסיום היו אלה האורחים שהגיעו למספר מצבים.

המאמן מסאי דגו, סיכם: "לא פתחנו טוב את המשחק והשער המהיר שספגנו קצת שיבש לנו את התוכניות. במחצית השנייה ביצענו כמה שינויים והיינו יותר טובים. בליגה הזאת כל נקודה היא חשובה. חזרנו מפיגור, השווינו וצריך להמשיך הלאה".

בתום חמישה מחזורים מדורגת הפועל עכו במקום העשירים בטבלה עם 5 נקודות ומאזן של ניצחון אחד, שתי תוצאות תיקו ושני הפסדים.

במחזור הקרוב תצא הפועל עכו למשחק חוץ נגד הפועל אום אל פאחם, שטרם הפסידה העונה בליגה (יום שישי, 1 באוקטובר, שעה 16:00, אצטדיון גרין בנוף הגליל).

ליגה ב': כרמיאל עלתה לפסגה

בית א': הפועל עירוני כרמיאל השיגה ניצחון ראשון העונה בליגה, מה שסדיר לה גם עלייה למקום הראשון בטבלה.

שבוע אחרי שנפגשו במסגרת הגביע, אירחה כרמיאל את הפועל צפת בעלת היומרות. כרמיאל פתחה מצוין וכבר בדקה השמינית עלתה ליתרון משער נגיחה של החלוץ הפורה מוחמד אבו ריא, 0:1 לכרמיאל. בדקה ה-34 הכפילה כרמיאל את יתרונה, שוב משער נגיחה. אלא שהפעם הכובש היה אוהד עדי, 0:2. במחצית השנייה יכלה כרמיאל להגדיל את יתרונה לאחר שנפסקה לזכותה בעיטת עונשין מ-11 מ'. יובל שבתאי, בעט והחטיא. בדקה ה-85 כיפר שבתאי על הפנדל המוחמץ כשהבקיע וחתם את תוצאת המשחק, 0:3.

במחזור הבא תצא כרמיאל למפגש חוץ נגד איחוד בני מג'ד אל כרום, שפתחה את העונה עם שני הפסדים ומדורגת במקום השמיני והלפני אחרון.

בית ב': הדרבי האזורי בין אחי עכו לבית"ר נהריה, הסתיים בשוויון ובחלוקת נקודה לכל קבוצה.

המשחק נפתח בשער מהיר של הקבוצה המקומית – אחי עכו, כשמועתז עג'ם כבש כבר בדקה הראשונה.

התגובה של נהריה הגיעה רק בדקה התשעים, או יותר נכון 5 דקות בתוך תוספת הזמן כשחניכיו של המאמן והיב כיאל, זכו בבעיטת עונשין מ-11 מ'. אור מלכה, בקור רוח, דייק וקבע, 1:1.

במחזור הבא תארח בית"ר נהריה את הפועל דיר חנא, בעוד אחי עכו תתארח אצל מוליכת הטבלה המושלמת, איחוד בני שפרעם (יום שישי, 1 באוקטובר, שעה 16:00). 

ליגה ג': פתיחה סוערת ליורדת הטרייה

מכבי סקציה מעלות, היורדת הטרייה מליגה ב' ששמה לה למטרה לחזור במהרה לליגה הגבוהה יותר, פתחה את הליגה בסערה ועם ניצחון חוץ מרשים על הפועל נהריה, 2:7.

אז נכון שמדובר בניצחון מוחץ ומעודד לקראת ההמשך, אבל כדאי למעלות לקחת את הניצחון הזה בפרופורציה הנכונה, שכן היריבה שהייתה מולה, הפועל נהריה, נחשבת לאחת הקבוצות החלשות בליגה. מעלות פתחה בצורה טובה ולמעשה גמרה את סיפור המשחק כבר במחצית הראשונה, מה שאפשר למאמנה עמוס דיין, שרשם הופעת בכורה מוצלחת מאוד כמאמן בקבוצת בוגרים, לשלב במהלך המשחק את כל שחקני הספסל, כולל שחקנים צעירים שרק סיימו גיל נוער.

כוכב המשחק היה פואד חיר אלדין, שהיה מעורב בשישה שערים מתוך שבעת השערים שקבוצתו כבשה.

מעלות עלתה ליתרון ראשון כבר בדקה ה-20 כשפואד חיראלדין, בעט כדור מתוך הרחבה, השוער המקומי עמית שריקי הדף, וגאנם קיאן, דחק מקרוב לרשת, 0:1 למעלות. ואז הגיעה ההצגה הפרטית של פואד חיראלדין. בדקה ה-22 שלח סאמר חמדאן כדור עומק ארוך לפואד, שמול השוער הקפיץ מעליו כדור שחדר פנימה, 0:2. בדקה ה-25 ביצע השוער הנהרייני טעות גסה כשבעט ברשלנות כדור מתיבת החמש שהגיע היישר לרגלי פואד, שאמר תודה ומול שער חשוף גלגל פנימה, 0:3. בדקה ה-42 חדר פואד לרחבת נהריה, היתל בבלם המקומי ומתוך הרחבה בעט כדור חזק ושטוח לרשת, 0:4.

פואד המשיך לחגוג על הגנת נהריה ובדקה ה-44 השלים רביעייה. מומי יעקב שלח כדור עומק ארוך ופואד השתלט על הכדור, התגבר על מגן נהריה, חלף על פני השוער, ומול רשת חשופה בעט פנימה, 0:5. במחצית השנייה הורידה מעלות הילוך. בדקה ה-67, זה גם עלה לה בשער חובה, כשאוראל אוחיון בישל לתמיר ברששת הוותיק, שמ-17 מ' בעט כדור חזק, שטוח ומדויק לפינה ופנימה, 5:1. בדקה ה-72 חדר פואד ממעלות לרחבת נהריה והוכשל.

ויסאם סלאמה, שנכנס במחליף, בעט את הפנדל פנימה, 1:6. בדקה ה-75 הכניס משה ברנס כדור עומק לברששת, שהתגבר על ההגנה האורחת ומתוך הרחבה השחיל עוד כדור לרשת, 6:2. בדקה ה-84 נחתמה תוצאת המשחק, משער שכולו על טהרת המחליפים. עידו כהן חטף כדור מהגנת נהריה ומסר לראובן סיטבון, שמול השוער דייק ובעט לרשת, 2:7.

המאמן המנצח עמוס דיין: "תמיד טוב לפתוח עונה חדשה בניצחון, ולמרות שהיה לנו משחק טוב, צריך לקחת את הניצחון הזה בפרופורציות. הליגה רק התחילה ואני בטוח שעוד יהיו לנו התמודדויות נגד קבוצות חזקות וטובות יותר. יש לנו סגל גדול ורחב, וביקשתי מהשחקנים שיקבלו את החילופים בהבנה ולא לכעוס. כולם באים לאימונים, מתאמצים, משקיעים ורוצים לשחק. אני מבין את זה ומשתדל לשלב כמה שיותר שחקנים במשחקים".

הפועל שלומי פתחה את הליגה ברגל שמאל אחרי הפסד להפועל בענה, 4:1. דווקא שלומי הייתה זו שכבשה ראשונה. זה קרה בדקה ה-19 כשאורן איטח העלה את קבוצתו ליתרון, 0:1. אבל ההמשך היה כולו של האורחים מבענה שבדקה ה-33 השיגו את השוויון ובדקה ה-41, עוד לפני סיום המחצית הראשונה, כבשו שער שני והשלימו מהפך בתוצאה, 1:2. במחצית השנייה ספגה שלומי עוד שני שערים, בדקות 55 ו-88, וספגה הפסד ליגה ראשון כבר במחזור הפתיחה.

 

לחדשות ספורט בצפון 1 לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות