fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל: יצחק קוריאט (14) מנהריה בדרך לספרד

יצחק קוריאט (14) מנהריה, חזר לאחרונה מהתרשמות במועדון הכדורגל הספרדי, חטאפה, שהחליטה לצרפו באופן מידי. האם מי שהתחיל את דרכו בבית הספר לכדורגל של בית"ר נהריה, בדרך להגשים חלום באחד ממועדוני הכדורגל הטובים בספרד?
יצחק קוריאט עם הסוכן הספרדי, סרחיו פרידמן צילום: באדיבות אלירן קוריאט

יצחק קוריאט (14) מנהריה, הולך להגשים חלום. בימים הקרובים הוא צפוי להמריא לספרד, ויצטרף למועדון הכדורגל הספרדי, חטאפה.

יצחק קוריאט, בנם של אלירן (מנהל פיקוח וטרינרי במשרד החקלאות) ומורן, ואח של אוראל (17) ודוד (10), החל את דרכו בבית הספר לכדורגל של בית"ר נהריה. משם עבר למחלקת הנוער של מכבי חיפה, ובהמשך למחלקת הנוער בהפועל חיפה. בתחילת השנה הוא עבר למכבי פתח תקווה, אבל בגלל המרחק הרב ממקום מגוריו ומבית הספר בו הוא לומד (הריאלי בחיפה), הוחלט להשאילו לקבוצת נערים ג' של נווה יוסף חיפה.

התחיל בנהריה. יצחק קוריאט צילום: באדיבות אלירן קוריאט

יכולתו של קוריאט הצעיר צדה את עיניו של סוכן הכדורגל הספרדי סרחיו פרידמן, שעקב אחריו בשנים האחרונות. לפני מספר שבועות הגיעה הצעה לצאת להתרשמות במועדון הכדורגל הספרדי חאטפה. יצחק, מלווה בהוריו: אלירן ומורן, שהה במשך שבועיים באקדמיה לכדורגל של חטאפה והתרשם מהמתקנים, מהמגרשים, מסביבת המגורים ומבית הספר המקומי בו הוא צפוי ללמוד. במקביל, אנשי המקצוע של המועדון הספרדי התרשמו מיכולתו של יצחק, והציעו לו לעבור אליהם כבר כעת ולא להמתין עד סוף השנה.

האב אלירן, מספר: "האמת, הייתה לנו התלבטות מאוד גדולה האם לחכות עד סיום שנת הלימודים ואז לנסוע בקיץ לספרד, או פשוט לצאת כבר עכשיו. הילד מאוד התלהב וגם הסוכן היה בעד יציאה מידית. לא בכל יום נקרית הזדמנות כזאת לכדורגלן צעיר. אני גם מכיר את הבן שלי. מלבד היכולות שלו במגרש, הוא ילד בעל משמעת עצמית מאוד גבוהה. הוא מוקף באנשי מקצוע טובים, כולל מאמן כושר אישי, אבישי לוי ובדיאטנית. הוא ילמד שם בבית ספר פרטי וכרגע הוא מחזק את השפה הספרדית".

בימים הקרובים אמור יצחק להמריא עם סוכנו לספרד ולפתוח בקריירה מקצוענית מבטיחה.

יצחק וסוכנו על רקע סמל המועדון הספרדי, חטאפה
צילום: באדיבות אלירן קוריאט

יצחק משחק בעמדת הקשר. הוא ניחן במהירות, בראיית משחק, בנגיעה רכה בכדור ובמסירות מדויקות.

האב אלירן: "אני מודה למאמן קבוצת הנערים של נווה יוסף חיפה אמיר אולברג ולמנהל המחלקה שחר פוני, שליוו אותו מתחילת העונה. כבר מגיל 5, כיצחק עלה בפעם הראשונה על המגרש בנהריה, הייתה תחושה שמדובר בילד כישרוני מאוד שיגיע רחוק. כל מי שראה אותו משחק אמר אותם דברים. כשחזרנו מספרד, ראינו את הפער הגדול לעומת ישראל והבנו שאם אנחנו רוצים שיצחק יגיע לרמות הגבוהות, הוא חייב לצאת כבר עכשיו לאירופה. אנחנו מאוד מתרגשים בשבילו ומאחלים לו הצלחה. החלום שלי זה שהוא יצליח בספרד ויוביל את נבחרת ישראל להישגים".

כוכב נולד? יצחק קוריאט מתראיין לתקשורת המקומית בספרד
צילום: באדיבות אלירן קוריאט

 

לחדשות ספורט בצפון 1 לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות