fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יצאה לדרך: הפועל עכו ערכה אימון בכורה

כמה שחקנים התייצבו לאימון הראשון? כמה שחקנים נותרו מהסגל של העונה האחרונה? מי עוזר המאמן החדש? מי מאמן הכושר החדש? מי השחקן שיחמיץ את אימוני הפתיחה לאחר שנכנס לבידוד? וגם: למה 7 שחקנים לא הורשו בכלל להתאמן?
נגמרה הפגרה. המאמן אלי כהן מציג את הצוות המקצועי בפני השחקנים באימון הפתיחה

הפועל עכו (לאומית)

אחרי פגרת קיץ קצרה מאוד, שנבעה מהתארכות הליגה עקב משבר הקורונה, פתחה הפועל עכו ביום ראשון השבוע את הכנותיה לעונה הקרובה.

המאמן אלי כהן, צירף לצוות המקצועי את פטריסיו סייג, כעוזרו. סייג, כדורגלן עבר במכבי חיפה, היה בחצי העונה שעברה עוזר מאמן בהפועל בני לוד מהליגה הלאומית. עם פרישתו משחקן פעיל, היה חבר בצוות המקצועי במכבי ת"א ובמכבי חיפה. בהמשך, אימן במכבי קריית אתא, הפועל רובי שפירא חיפה, הפועל רמת גן, מכבי הרצליה ובית"ר ת"א/רמלה.

במקום מאמן הכושר עאדל בהלול שעזב למכבי אחי נצרת, צירפה הפועל עכו את מאמן הכושר, אלון יעקובוב, בעל סטודיו פרטי בקריית חיים. אלי בכר, ימשיך כמאמן שוערים.

30 שחקנים התייצבו לאימון הפתיחה, אך שבעה מהם כלל לא הורשו להתאמן לאחר שלא עברו בדיקות רפואיות. מבין השחקנים שהגיעו, רק 11 מהם היו שחקני סגל מהעונה האחרונה. השאר עזבו לקבוצות אחרות, וחלקם מנסה את מזלו במבחנים בקבוצות בכירות יותר.

השוער אופק אנטמן, שהיה בחופשה פרטית ביוון, ייעדר מאימוני הפתיחה מאחר ולפי הנחיות משרד הבריאות הוא נדרש להיכנס לבידוד של 14 יום. מי שכן הגיע היה השוער הצעיר שלומי דנה. בימים הקרובים אמורה הקבוצה לזמן להתרשמות שוער משנה.

רוב הנבחנים הם בעיקר שחקנים צעירים, כמו: דניאל חבה (נורדיה ירושלים), אוראל חורב (הפועל אשקלון), עמית תקתוק (נוער מכבי נתניה), חנן ביטון (נוער מכבי חיפה), רועי הר (נוער טוברוק נתניה), אורי רביבו (נוער הפועל נוף הגליל) ואור פרינטי (נוער הפועל רובי שפירא). בימים הקרובים אמורים להגיע נבחנים נוספים להתרשמות.

מי שעוד היה באימון הוא רז לוי, בוגר מחלקת הנוער של הפועל עכו, ששיחק בעונה שעברה במכבי קריית אתא מליגה א'.

בניגוד לעונה שחלפה, ההתאחדות לכדורגל התירה לקבוצות הליגה הלאומית להחתים בשורותיהם עד שלושה שחקנים זרים. בעכו, ההתלבטות הגדולה כרגע היא האם להשאיר את הקשר היפני טקויה מוריאמה. במקביל, ינסו בקבוצה להנחית שחקנים זרים שיגיעו להתרשמות.

ראשון החותמים הוא הקשר הצעיר ערן ביטון, שהצטרף לקבוצה באמצע העונה האחרונה. ביטון (24), בוגר מחלקת הנוער של מכבי חיפה, שותף בשמונה משחקים בהן הבקיע שער אחד.

"אני מודה להפועל עכו ולמאמן אלי כהן על האמון בי וביכולתי", ציין השחקן לאחר החתימה.

כמו שזה נראה כרגע, הפועל עכו בבעיה גדולה. שחקנים שנחשבו לעוגנים מרכזיים בקבוצה כמו הבלם גל בראל, הקשרים האחוריים גל קולני ואנואר מורד, והחלוצים והיב חביבאללה וירין שרעבי, עזבו, והמאמן אלי כהן יצטרך למצוא להם מחליפים ראויים.

בעכו לא היו רוצים שוב להיקלע לעונת הישרדות, אבל לשם כך הקבוצה חייבת להתחזק בשחקנים איכותיים. גם הבעיה בחלק הקדמי ידועה ומוכרת, ומחזיקת זכויות הניהול בהפועל עכו קרן בן נשר, כבר הציבה לעצמה יעד לחזק את ההתקפה. יש לעכו כישרונות צעירים ומבטיחים כמו רז טוויזר וזאהי אחמד, אבל הם יצטרכו לצדם חלוצים בעלי ניסיון וכן שחקני קישור יצירתיים שיספקו להם כדורים. אז נכון שאנחנו רק בשבוע האימונים הראשון, אבל נזכיר שאם המדינה לא תיכנס לסגר בעקבות המשך התפשטות נגיף הקורונה ולא תהיה דחייה כפויה של משחקים, העונה אמורה לצאת לדרך כבר בחודש הבא.

אפשרות: כניסה חינם למשחקי הפועל עכו

בהפועל עכו נערכים כבר ליום שאחרי משבר הקורונה. קרן בן נשר, מחזיקת זכויות הניהול של המועדון, שוקלת לאפשר כניסה בחינם למשחקי הבית של הקבוצה.

בן נשר: "בעקבות ההגבלות של משרד הבריאות וההנחיות על ריחוק חברתי באירועי ספורט, משחקי הכדורגל הם לא אותו דבר. זה לא נעים לשחק מול יציעים ריקים ושוממים, בטח לא לשחקני ספורט אמוציונליים שזקוקים לעידוד ולתמיכת הקהל. כרגע, יש חוסר ודאות טוטאלי ואף אחד לא יודע מה יקרה בעתיד, אבל אני חושבת שכדי להחזיר את הקהל למגרשים חייבים לחשוב מעט מחוץ לקופסה. לכן אני שוקלת ברצינות, שברגע שהמשחקים יחזרו והמגבלות יוסרו, נאפשר כניסה חינם של אוהדים למשחקים שלנו".

עכו מצאה ספונסר ראשון

מאז נשרה מליגת העל לליגה הלאומית, מתקשה הפועל עכו למצוא חברה מאמצת בסדר גודל כמו קניון עזריאלי עכו, שהזרימה לה מעל למיליון שקלים בשנה. בעונה האחרונה, הייתה הפועל עכו הקבוצה היחידה שהייתה ללא חברה מאמצת. מחזיקת זכויות הניהול קרן בן נשר, פועלת ללא הרף במטרה למצוא ספונסרים שיסייעו לקבוצה להגדיל את תקציבה. בינתיים, מי שנרתמה לעניין היא חברת הליסינג יורו דרייב, שהסכם החסות עמה מסתכם בכ-80 אלף שקלים.    

 

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי ובחדשות נהריה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות