fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בשם האח: השושלת של אלפסי ממשיכה בבית"ר נהריה

היו"ר המיתולוגי של בית"ר נהריה ניסים אלפסי ז"ל, נפטר אחרי מאבק במחלה קשה בשלהי העונה האחרונה והותיר קבוצה שבורה וכואבת. מי שנטל את המושכות הוא אחיו, מורדי אלפסי, שמונה ליו"ר ומבטיח לשמר את המורשת
שומרים על המורשת. מורדי אלפסי (שני משמאל) עם אחיו יוסי ושני שחקני הקבוצה קובי ואביחי אלפסי | צילום: מיכה פישנזון

"באתי לבית"ר נהריה מתוך תחושת שליחות להמשיך את דרכו של אחי ניסים ז"ל", כך מספר יו"ר בית"ר נהריה מורדי אלפסי, שהחליף למעשה את אחיו, ניסים אלפסי ז"ל, שנפטר לפני שלושה חודשים אחרי מאבק במחלה קשה.

מורדי אלפסי הגיע לקבוצה שאומנם הייתה מדורגת במקום גבוה בטבלה, אבל כנראה שמותו של היו"ר האהוד, השפיעה על השחקנים לא רק מבחינה מקצועית אלא גם מבחינה מוראלית. הקבוצה, שהייתה רחוקה 9 נקודות מהקו האדום, רשמה שרשרת הפסדים שדרדרו אותה למרחק נקודה אחת בלבד מנשירה לליגה ג'. שני מחזורים לסיום העונה, המאמן מיכה מלכה עזב, ובמקומו מונה והיב כיאל, שאימן במחלקת הנוער. במחזור האחרון הביסה בית"ר נהריה את מכבי יפיע, 0:4 והבטיחה את מקומה בליגה לעונה נוספת. עכשיו, כשכל המתח והלחץ מאחוריו, מורדי אלפסי מתפנה לסיכומים.

אלפסי: "ההצהרה הראשונה היא שהמאמן והיב כיאל ממשיך אתנו. הוא הוכיח את עצמו ומגיע לו קרדיט אחרי שהשאיר את הקבוצה בליגה. אנחנו גם מכירים אותו ואת יכולתו. מבחינת הנהלה, ניתן לו את הכלים כדי להצליח".

הייתם במרחק נגיעה מהפלייאוף העליון ודי רחוקים מהתחתית. מה קרה שפתאום מצאתם את עצמכם נאבקים עד המחזור האחרון על ההישארות?

"קצת קשה לי להסביר, כי זה היה כמו כדור שלג שהתגלגל והמשבר רק הלך והתגבר. השחקנים איבדו את הביטחון וכל מחזור שעבר רק קירב אותנו עוד יותר לקו האדום והגביר עוד יותר את הלחץ. זיהיתי את התהליך קורה עוד קודם לכן וניסיתי לעצור את זה. קיימתי שיחות עם השחקנים, גם אישיות וגם קבוצתיות, בניסיון להבין את הבעיה ולנסות לפתור אותה. גיליתי שיש חוסר אמון אצל השחקנים. שני מחזורים לסיום העונה, המאמן מיכה מלכה עזב. מאחר ולא רצינו להשאיר את הקבוצה ללא מאמן בשני המשחקים הכי קריטיים של העונה, מינינו את והיב כיאל, שעבד אצלנו כמאמן במחלקת הנוער".

מתי השתחרר הלחץ?

"במשחק האחרון נגד יפיע. ראיתי את הרצינות, את הנחישות ואת הרצון של השחקנים. הסתערנו על הכדור וכבר אחרי השער הראשון שכבשנו ידעתי שננצח".

האם בית"ר נהריה הולכת לעוד שנה של דשדוש, או שהפעם יש כוונה לעליית מדרגה?

"יש תכנית לשדרג את הכדורגל בעיר, אבל מדובר בתהליך עם מחשבה לטווח הארוך. ישבתי עם ראש העירייה רונן מרלי וגיבשנו יחד עם הצוות שלו תכנית לשנים הקרובות. בעוד שנתיים האצטדיון החדש אמור להיחנך וקשה לי להאמין שהעירייה תשקיע באצטדיון חדש ומפואר בשביל קבוצה מליגה נמוכה. כרגע, הכוונה היא לבנות קבוצה טובה וצעירה כשעיקר ההשקעה תהיה במחלקת הנוער. אני שמח על ההיענות מצד העירייה ורואים שלראש העירייה חשוב לקדם את הספורט".

מה הניע אותך לבוא ולהיות היו"ר של בית"ר נהריה?

"אחי ניסים ז"ל. ברגע שהוא נפטר, ידעתי שזה מה שאני הולך לעשות, להמשיך את דרכו ולא להשאיר את הקבוצה הזאת יתומה אפילו לא לרגע אחד. אני מרגיש בבית"ר נהריה תחושה של שליחות, והמטרה שלי היא לשמר ולהמשיך את מה שניסים אחי בנה פה. הרגש עבד פה ואני מגיע עם מוטיבציה גבוהה מאוד להצליח, רק מה, צריך סבלנות".

בשביל להצליח, צריך גם תקציבים.

"אני יודע, ואני גם מאמין שהתקציב יגדל. כמו שציינתי, רונן מרלי שיחק בעברו כדורגל והוא אוהב ספורט. הוא העמיד לרשותנו צוותים שעוזרים לנו בכל מה שצריך. המטרה שלי היא שתוך שנתיים-שלוש, בית"ר נהריה תהיה בשלה להתמודד על העלייה לליגה א'. בשביל זה נצטרך גם עזרה של בעלי העסקים המקומיים, שישתלבו כספונסרים ויתמכו בקבוצה. אני אופטימי לגבי עתיד הכדורגל בנהריה".

 

 

 

 

לחדשות ספורט בצפון 1 לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות