fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בלי קהל, בלי מגע: הפועל עכו חוזרת לשחק

הפועל עכו תפתח ביום שני (1 ביוני) את חידוש הליגה במשחק בית נגד הפועל קטמן ירושלים. מנכ"ל הקבוצה צביקה מונקה, שמונה לאחראי קורונה מטעם המועדון, מסביר איך זה הולך להתבצע תחת ההנחיות החדשות
הפועל עכו ממשיכים את מאבק ההישרדות בליגה. המאמן אלי כהן וצוותו צילום: אדריאן הרבשטיין
הפועל עכו ממשיכים את מאבק ההישרדות בליגה. המאמן אלי כהן וצוותו צילום: אדריאן הרבשטיין

אחרי דחייה ארוכה של חודשיים וחצי, הכדורגל הישראלי חוזר. יותר נכון, שתי הליגות הבכירות מחדשות את פעילותן שהופסקה עקב משבר נגיף הקורונה. אז תפתחו יומן ותתרגשו: ביום שני הקרוב (1 ביוני, שעה 20:00) תארח הפועל עכו את הפועל קטמון ירושלים, למשחק במסגרת המחזור ה-29 בליגה הלאומית. ביום חמישי (4 ביוני) תינעל העונה הסדירה כשהפועל עכו תתארח אצל מוליכת הטבלה, מכבי פ"ת.

מיד לאחר מכן יחלו משחקי הפלייאוף העליון והתחתון.

אגב, כל המשחקים, לפחות לרגע זה, יתקיימו ללא קהל. מי שבכל זאת ירצה לצפות בקבוצתו האהודה, יוכל לראות את המשחקים בשידורי ערוץ הספורט בטלוויזיה.

על פי המתווה שקבעה מנהלת הליגות בכדורגל, אלו הן הכללים וההנחיות לקיום משחקי ללא קהל תחת מגבלות מגפת הקורונה.

ממונה קורונה: מנכ"ל הקבוצה צביקה מונקה, מונה לאחראי קורונה, מה שאומר שמונקה הוא האיש שיהיה אחראי על יישום ההנחיות שקבעה מנהלת הליגה, בהתאם להתוויות של משרד הבריאות.

בדיקות: כל אדם שייכנס לתחומי האצטדיון יעבור בדיקת חום. אדם שחום גופו יהיה מעל ל-38 מעלות, לא יורשה להיכנס לאצטדיון.

כללי משרד הבריאות: על כל הנוכחים באצטדיון לעטות מסיכה ולשמור על כללי הריחוק החברתי, למעט שחקנים ואנשי הצוות המקצועי.

כניסה לאצטדיון: כל האנשים שמגיעים למשחק, יצטרכו לתאם זאת מראש מול ראשי הקבוצה הביתית. זאת, בהתאם למגבלת כמות האנשים המותרת ובתנאי בקרה בשערי הכניסה.

חלוקת האצטדיון: האצטדיון חולק לארבעה חלקים הכוללים אזורי שונים: מגרש, יציעים, משרדים ואזורי תפעול. כל בעל תפקיד יהיה רשאי להיות נוכח באזור שלו בלבד, כאשר גם פה, הוגבלה כמות האנשים וצומצמה רשימת בעלי התפקידים ההכרחיים בלבד לקיום וניהול המשחק.

ספסלי הקבוצות: ספסלי הקבוצות עברו התאמות המאפשרות שמירת מרחק בין השחקנים המחליפים ואנשי הצוות המקצועי. במידה ולא יתבצעו ההתאמות הנדרשות, ייאלצו חלק מהשחקנים המחליפים ואנשי הצוות המקצועי, לשבת ביציע, בסמוך לירידה למגרש.

בדיקות רפואיות: כל שחקני הקבוצות, אנשי הצוות המקצועי והניהולי, וכן צוות השיפוט, יעברו לפני המשחק בדיקות חום, סטורציה (רמת חמצן בדם) ובמידת הצורך גם בדיקת רופא. השחקנים אף ייאלצו לחתום על טופס הצהרת בריאות. נבדקים שלא יעמדו בדרישות הבדיקות (חום מעל ל-38 מעלות, רמת חמצן בדם מתחת ל-95%, וסירוב לחתום על הצהרת בריאות, לא יורשו להיכנס או להישאר בתחומי האצטדיון.

חדרי הלבשה: השימוש במתחם חדרי ההלבשה ובמלתחות יתאפשר בתחילת המשחק ובמחציתו למטרת התארגנות ותדרוך. בסיום המשחק, יתאפשר שימוש במקלחות במתווה של 50% תפוסה, כאשר בין כל שתי מקלחות, מקלחת אחת תישאר ריקה.

חיטוי המתחם: על הקבוצה הביתית האחריות על סביבה היגיינית לרבות חיטוי מתקני האצטדיון (חדרי הלבשה, מקלחות, חדר שופטים, חדרי טיפולים, חדרי מאמנים, ספסלי השחקנים, כדורים ועוד) ביום המשחק ובטרם נכנסו אליו אנשים.

מגע גופני: חל איסור מוחלט על לחיצת ידיים. בהתאם לכך, הטקס המסורתי שמתקיים לפני פתיחת המשחק שונה, ופעילויות נוספות כמו עליית שחקנים עם ילדים ובני נוער וטקסי הוקרה שונים, לא יתקיימו.

חגיגות שחקנים ובעלי תפקידים: אנשי הצוות המקצועי והניהולי והשחקנים, התבקשו שלא להתחבק לאחר כיבוש שערים וגם לא לאחר סיום המשחק.

מנכ"ל הפועל עכו צביקה מונקה: "גיבשנו כללים בהתאם להנחיות משרד הבריאות, ונקטנו בכל אמצעי הזהירות המתבקשים על מנת לעמוד בתנאים לקיום משחקי בית. יש עלינו אחריות גדולה לשמירת הכללים ושמירה על בריאות באי האצטדיון".

במשחק אימון אחרון לקראת חידוש הליגה, גברה הפועל עכו על הפועל נוף הגליל, 1:3. לעכו הבקיעו: והיב חביבאללה, ירין שרעבי וחן ידען.

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות