fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נציגות מכובדת למשגב בקורס קצינים יוקרתי של חיל האוויר 

סג"ם ע' וסג"ם ש' מהמועצה האזורית משגב סיימו השבוע קורס קצינים בבסיס עובדה במסלול הבקרה היוקרתי של חיל האוויר. כבוד
סגם ע' צילום דובר צהל

ביום רביעי, ה-10 ביולי, הסתיים קורס הקצינים של חיל האוויר בבסיס עובדה. בין מסיימי הקורס, סיימו 16 קצינים את מסלול הבקרה היוקרתי של חיל האוויר מספר 107. הקורס מכשיר את בקרי האוויר, האמונים על ניהול המרחב האווירי של מדינת ישראל, ומהווים גורם מכריע בהפעלת הכוח של חיל האוויר.

בקרי אוויר אחראיים על מעקב אחר כלי טיס הצבאיים והאזרחיים בארץ וניהול משימות אוויריות, לכן יש להם אחריות רבה בשמירה על שמי מדינת ישראל. בנוסף, המרחב האווירי של מדינת ישראל הוא בין הצפופים בעולם ולכן הם נדרשים להתמודד עם אתגר זה יום יום.

הקורס נמשך חצי שנה במהלכה לומדים בקרי האוויר המיועדים כיצד לנהל את השמיים של מדינת ישראל, הם לומדים על כלי הטיס במדינה, וכיצד ניתן לגלות, לזהות ולסנכרן אותם במרחב האווירי מול גורמי תעופה צבאיים, אזרחיים ישראלים ובינלאומיים.

עם סיום הקורס, מחולקים המסיימים ליחידות השונות של מערך הבקרה: יחידות בקרה אזוריות (יב"א) הנמצאות בצפון ובדרום, ויחידת בקרה המשמשת כמרכז ההדרכה של המערך בבסיס עובדה.

בין מסיימי הקורס סג"ם ע', בן 19 וסג"ם ש', מהמועצה האזורית משגב.

סגם ש צילום דובר צהל

סג"ם ע' למד בתיכון במועצה, הרחיב מגמות פיזיקה ומערכות בקרה ולקח חלק בקבוצת הרובוטיקה. לסג"ם ע' שני בני דודים טייסים בחיל האוויר, אשר גדלו איתו ביישוב ולכן, רצה ללכת בעקבותיהם לקורס טיס. הוא התגייס לקורס טיס, היה שם שמונה חודשים ולאחר מכן הפסיק את השתתפותו. אימו, מנהלת פרויקטים בחברת הייטק ואביו עצמאי בתחום אלקטרוניקה ומערכות. בזמן הפנוי הוא אוהב לטייל בארץ ולעסוק בטכנולוגיה ורובוטיקה.

סג"ם ש' למד בתיכון "על יסודי משגב" והרחיב מגמות פיזיקה וכימיה. לפני הצבא היה בתנועת הנוער "האיחוד החקלאי". בזמנו הפנוי הוא אוהב לעשות ספורט, לראות סרטים ולטייל בצפון הארץ.

את מסלולו הצבאי החל בחודש ינואר 2018 בקורס טיס. לאחר עשרה חודשים הפסיק את השתתפותו והחליט לצאת לקצונת הבקרה של חיל האוויר. "רציתי להיות בקר אוויר מכיוון שהתפקיד היה נשמע לי מעניין ומשמעותי". על תקופת ההכשרה לתפקיד הוא מספר: "יש אווירה טובה בין מסיימי הקורס, ומתי שהייתה לנו אפשרות בילינו גם אחרי זמן הצבא".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות