fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נעשה הכל כדי להחזיר את סגן הדר גולדין ז"ל

תערוכה מציוריו של גולדין הוצגה בכרמיאל לצד אירועים נוספים שמטרתם העלאת המודעות להחזרת החטופים הישראלים בשבי החמאס. מצטרפים למסדר הדר
פרופ' שמחה גולדין בהרצאה על עוז וענווה

במהלך החודש האחרון הוצגה בהיכל התרבות בכרמיאל תערוכה ייחודית, ציוריו של סגן הדר גולדין ז"ל, שנפל בשבי החמאס במהלך קרב במבצע "צוק איתן", ויום למחרת נפילתו בשבי הוכרז כחלל צה"ל. הוריו של הדר, ד"ר לאה ופרופ' שמחה, התגוררו תקופה ביישוב אשחר שבמועצת משגב. במהלך התקופה עבד שמחה כמורה בבי"ס הורוביץ ובתם הגדולה, איילת, התחנכה בבתי הספר מוריה ואמי"ת בעיר. "הם מכירים את כרמיאל, והיו חלק מהפעילות באיזור", מספר גיא מרציאנו, חבר מועצת העיר, שיזם את הפנייה למשפחת גולדין בבקשה להציג את התערוכה בעיר. "התערוכה הוצגה בשדרות, ברמת גן, בירושלים. לי היה חשוב להביא את התערוכה לכרמיאל, ושאנחנו ניקח חלק במאבק הזה, העלאת המודעות למאבק להחזרתו של הדר".

בחודש האחרון, במקביל להצגת התערוכה, התקיימו בעיר מספר אירועים שמטרתם העלאת המודעות לנושא החזרת החטופים הישראלים בשבי החמאס. "ב-3/11 הבאנו את התערוכה להיכל התרבות בכרמיאל למשך חודש. צריך להגיד תודה ללילך (לילך רנה וקסמן), מנכ"לית ההיכל, וגם לעופרה פרקש (מנהלת סל תרבות, מרכז ברוך ואירועי קהילה בעיריית כרמיאל) על חודש עמוס ומלא בפעילויות", מציין מרציאנו. בין האירועים: הקרנת הסרט "הדר- החופש לעשות" באשכול פיס שב"אורט" כרמים. הסרט מלווה את ההתמודדות האישית של לאה גולדין בשנה הראשונה לאחר החטיפה וההחלטה להעלות תערוכה מציוריו של הדר. לאחר הסרט התקיים דיון עם אימו של הדר.

בנוסף, התקיימה הרצאה של פרופ' שמחה גולדין על מנהיגות ועוז, ההרצאה יועדה לתלמידי שכבת י"א וי"ב בבתי הספר "אורט" כרמים ואמי"ת בכרמיאל. בהמשך להרצאה, התקיים ביקור של מזכירו הצבאי של הנשיא ראובן ריבלין עם לאה גולדין בתערוכה. "הרבה מתושבי כרמיאל הגיעו וחיבקו את המשפחה, אמרו מילים חמות. רבים גם פנו להצטרף למסדר הדר ובבקשות אישיות לסייע. אנחנו לא סיימנו, רק התחלנו, החודש עוד עמוס בעשייה ציבורית ובהעלאת המודעות ובהמון דברים מרגשים. אנחנו ממשיכים ללוות את המשפחה. אני בקשר יומיומי עם שמחה כדי לראות איך אפשר לעזור. יהיו עוד אירועים שאנחנו נעשה ביחד, אני מאמין. עד שהדר יחזור".

מרציאנו משתף בנוגע למעורבותו האישית בהבאת התערוכה לכרמיאל: "אני שייך למסדר הדר, מדובר בקבוצת וואטסאפ של אנשים מכל הארץ, חלק מהמאבק להחזיר את הדר ז"ל לישראל. הייתי בקשר עם שמחה חצי שנה, ביקשתי ממנו להביא את התערוכה של הדר לצפון, ואלינו לכרמיאל".

לשאלתי על תוכניות המשך לפעילות מקומית של מסדר הדר משיב מרציאנו: "אנחנו נקים פה את מסדר הדר. בכל יום שישי אנחנו נצא לצמתים ונעלה את המודעות להחזיר את הדר גולדין, אורון שאול, אברה מנגיסטו והנעדרים הנוספים ברצועת עזה. זה מאבק של כולם, אבל המשפחה מרגישה לבד. הם עובדים כל כך קשה, הם נסעו לאו"ם, ועדיין אין פריצת דרך. אף אחד בממשלת ישראל לא בקשר עם המשפחה, הם לא מקבלים עדכונים בנוגע למצב. העדכונים שהם מקבלים הם מתוך קשרים אישיים שלהם עם אנשים בעמדות מפתח, וגם חלק מהתקשורת. לטענת המשפחה, המדינה מגישה סיוע הומניטרי לרצועת עזה ללא הצבת תנאים לקבלתו. לא הגיוני לתת ולא לקבל. המשפחה מבקשת להפוך את המשוואה. ממשלת ישראל שלחה את הילדים האלה להילחם, הם חייבים לעשות הכל כדי להחזיר אותם".

חבר מועצת העיר גיא מרציאנו
צילום: תומר בדש

ד"ר לאה גולדין מרצה בכרמיאל

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות