fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נעמן אסר על צילום ישיבת המועצה וביטל את ה – גועליציה

חברי תנועת ש"ס הגישו בשבוע שעבר התפטרותם לנעמן, ובפעם הראשונה לא הצליח לאשר סעיפים רבים בישיבה. ראש המועצה החליט לבטל את הקואליציה לאלתר
גבי נעמן, ראש מועצת שלומי | צילום: באדיבות המועצה
גבי נעמן, ראש מועצת שלומי | צילום: באדיבות המועצה

ישיבת מועצה סוערת, אחרי שבוע סוער, בו התפטרו שני חברי קואליציה מש"ס, עו"ד עופרי סיידה ושלומי סאלם, התקיימה אתמול במועצה המקומית שלומי.

כפי שכתבו לראש המועצה במכתב ההתפטרות, התפטרותם נובעת מכך ש"זהו אינו שלטון יחיד ואנו לא בדיקטטורה". עוד כתבו כי "לצערנו, בתקופה האחרונה אנו מרגישים כי זאת לא שותפות אמת, וכי מטרת הישיבה בקואליציה הינה לצורך תחזוקתה השוטפת בלבד, מבלי היכולת לקחת חלק מהותי ולהשפיע. איננו נשמש כחותמת גומי על החלטות אשר מוגדות לאינטרס היישובי ו/או לערכנו כמפלגה עם ציבור בוחרים גדול ומשמעותי."

לצפון 1 אמרו השבוע חברי המועצה שהתפטרו עו"ד סיידה וסאלם: "המכתב מדבר בעד עצמו. סיעת ש"ס פועלת להיטיב עם התושבים בכל התחומים. לצערנו על אף בקשות חוזרות ונשנות מראש המועצה לפעול ולקדם את הנושאים הבוערים ובכללם את מנהלת הפיתוח, הסעות הילדים, סמכויות עבודה וכו'. הדברים לא התקדמו ועל כן לא הצלחנו בשלב זה לגשר על הפערים והגשנו את מכתב ההתפטרות מהקואליציה. כולנו תקווה שהדברים יפתרו על הצד הטוב ביותר ובכך כל תושבי שלומי ירוויחו".

על התפטרותם אמר ראש המועצה: "חברי תנועת ש"ס החליטו לפרוש מן הקואליציה. פרישתם הפתיעה אותי מאד שכן עד לימים האחרונים הקפדתי לממש את כלל ההסכמים הקואליציוניים שאפשרו לקיים פעילויות רבות ומגוונות לטובת ציבור התושבים. החלטתם לפרוש הינה על רקע אישי ודרישות ובקשות ללא סוף, ולכן החלטתי שיש לעצור את הגועליציה הזו והודעתי לכולם עד כאן. המשמעות המידית היא כי כלל ההסכמים הקואליציוניים אשר נחתמו עם סיעת ש"ס בטלים ומבוטלים".

בתוך כך, בפתח הישיבה אמר ראש המועצה גבי נעמן כי הוא מתכוון לבטל את הקואליציה, אותה כינה "גועליציה", וביקש מחברי המועצה להיות שותפים יחד למען שלומי: "סיעת דחף ושלומי ביתנו החליטו בשלב זה כי אנו לא מעוניינים בהקמת קואליציה חדשה, והמועצה תפעל בדרך חדשה וייחודית המבוססת על שיתוף פעולה ועבודה למען הציבור יחד עם כל חברי המועצה הנבחרים. שמחתי כי היתה הסכמה למהלך יישובי חדש זה. מדובר במודל חדש אשר עקרונותיו יובאו לידיעת כלל חברי המועצה במהלך התקופה הקרובה, באמצעות מסמך עקרונות שיוכן על ידי. בכוונתי להגביר את תדירות ישיבות המועצה, ולקיים בהן דיונים מקצועיים להחלטות ענייניות למען הציבור".

למרות בקשתו של נעמן לשיתוף פעולה, במהלך הישיבה העלה תבר"ים לאישור המועצה, כשרוב הסעיפים לא אושרו על ידי החברים. ועל כך אמר לנו השבוע נעמן: "חשוב להדגיש שהיום בצעתי מליאה טלפונית להשלים את כל הסעיפים שלא אושרו במליאה מאתמול. אני שמח ומברך את החברים שהתעשתו והצביעו בעד כל הסעיפים לרבות 12 מיליון שח לטובת פיתוח שלומי. אנו בדרך הנכונה לאיחוד כל חברי המועצה למען שלומי".

לצפון 1 נודע כי במהלך הישיבה, ביקש חבר המועצה דודו דר לבדוק מדוע קיימים אישורים לתוכניות רבות לרווחת התושבים שלא יוצאים אל הפועל. אז החל וויכוח ארוך בין השניים על יישום התוכניות. תושבים שנכחו בישיבה ביקשו לצלם את המתרחש, אך נעמן טען כי קיים איסור על צילום ישיבות המועצה. בעידן בו רשויות מקומיות בכל הארץ מעבירים את ישיבות המועצה בשידור חי בפייסבוק, נראה שבשלומי מבקשים להשאיר את הכביסה המלוכלכת בתוך בית הנבחרים, רחוק מעיני הציבור.

בעמוד הפייסבוק הרשמי של דר פנה לתושבים: "נפל דבר בישוב בפעם הראשונה מזה 20 שנות כהונה של ראש המועצה נושאים שהגיעו למליאה נידחו!
בישיבת המועצה שלשום, ביקש ראש המועצה לאשר עוד ועוד תקציבים לפרויקטים ואנחנו אמרנו לא עוד!
-לא נאשר פרויקטים חדשים כשפרויקטים רבים שאושרו על ידנו תקועים כל כך הרבה זמן.
-לא נאשר פרויקטים חדשים כשתושבי יערית מתגוררים בשכונה חדשה ללא תשתיות ראויות כל כך הרבה זמן.
-לא נאשר תקציבים לפרויקטים חדשים כאשר יש הזנחה פושעת בשכונות הוותיקות בשלומי ובשלומית.
הבענו בפני ראש המועצה את דאגתנו מכך שהישוב תקוע ולא מתקדם".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות