fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: רק 30 מיליון שקלים יובאו לאישור הממשלה

נתניהו יבקש לאשר ביום ראשון בהחלטת ממשלה להקצות לעיר נהריה כ-30 מיליון ש"ח עבור שיקומה
פארק הגלגיליות בטיילת נהריה, היום. צילום: ליאת אבוחצירה בן דרור
פארק הגלגיליות בטיילת נהריה, היום. צילום: ליאת אבוחצירה בן דרור

בהמשך לביקורו של ראש הממשלה נתניהו בנהריה בתחילת השבוע, הנחה ראש הממשלה בנימין נתניהו את מ״מ מנכ״ל משרד רה״מ רונן פרץ להכין תוכנית ממשלתית לשיקום נזקי השיטפון בנהריה. למרות שבעירייה עדיין אומדים את הנזקים, והשמאים עודם עמלים על המשימה, גובשה תוכנית יחד עם שר הפנים, שר התיירות, שרת השיכון והבינוי, שר האנרגיה, השר להגנת הסביבה ושר האוצר, כוללת תקציבים עבור שיקום מיידי של העיר, מימון פעולות תכופות, פינוי מפגעים ושדרוג תשתיות ציבוריות שנפגעו בשיטפונות.
ההחלטה כוללת תקציבים יעודיים שיועברו לעיריית נהריה לצורך סיוע במימון הוצאות החירום אליהן נדרשה בהתמודדות עם השיטפונות ובשיקום מיידי של האזורים שנפגעו. בנוסף, הממשלה תפעל לשיפוץ, שיפור ושדרוג התשתיות ופיתוח הרחובות שנפגעו בעקבות השיטפון, וכן לשיקום תשתיות התיירות הציבוריות שנפגעו לאורך רצועת החוף ובסמיכות לבתי מלון בעיר.
הממשלה תחליט על קידום והשלמת הליכי התכנון לתכנית הניקוז, להקמת אתרי ויסות שיטפונות במעלה נחל הגעתון, במטרה למנוע הישנות של מקרים דומים. בנוסף, הממשלה תנחה על הקמת צוות היגוי שיסייע בהסרת החסמים לתוכנית ויבטיח את השלמת התכניות במועד.
עפ"י גורמים בעירייה, עלות הנזק הכוללת יכולה להגיע למאות מיליוני שקלים, כך ש-30 מיליון השקלים, לכשיגיעו, לא יפתרו את אתגר שיקום העיר, וודאי לא יסייעו למצוקת בעלי העסקים שנותרו ללא עבודה.
 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות