fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: בשורה לטובלות במקווה בעין שרה

המקפידות על מצוות הטבילה בשכונת עין שרה מתלוננות על ליקויים רבים במקווה היחיד בדרום העיר. המועצה הדתית: "ב 22.10.19 ייסגר המקווה לרגל שיפוצים"
מקווה עין שרה. צילום: המועצה הדתית נהריה

כפי שיעידו נשים רבות, על המקווה בו טובלות להיות מקום נקי, טהור ומזמין אך לא כך הדבר במקווה שבעין שרה. בשנתיים האחרונות המקווה היה סגור למשך תקופה ארוכה, וכיום, רבות מבנות השכונה המקפידות לטבול, מוצאות את עצמן מתמודדות עם טבילה במים קרים, טיפול לקוי בבתי השימוש ומזגן שלא עובד.

בנהריה ארבעה מקוואות בלבד לנשים: המקווה המרכזי שבמרכז העיר, המקווה בשכונת טרומפלדור, המקווה בשכונת עין שרה והמקווה בשכונת נהריה הירוקה. כפי שפרסמנו בעבר, אחרי תלונות חוזרות ונשנות על מצב המקוואות, בעיקר אלה המיועדים לנשים, המועצה הדתית בנהריה החלה לשפץ את המקוואות בעיר. הראשון שזכה לשיפוץ הוא המקווה באוסישקין, שיצא מכלל פעילות בשנים האחרונות, וכמו כן, משופץ המקווה הממוקם בשכונת יוספטל, שישוב אף הוא לפעילות בחודשים הקרובים. בעמידר צפוי לקום בשנה הקרובה מקווה חדש. בשאר השכונות לא קיים מקווה לנשים.

המקווה בנהריה הירוקה עבר לא מכבר שיפוץ קל, ונחשב למקווה הטוב ביותר בעיר, אליו מגיעות רבות מבנות העיר המקפידות על המצווה, אך לא כולן יכולות לנוע ממקום למקום בחופשיות, ואלו הנאלצות לטבול בעין שרה, מתמודדות, כאמור, עם טבילה במים קרים, טחב ותחושה לא נעימה.

כשהשיפוצים בעיצומם, עדיין לא ברור מדוע בחרו במועצה הדתית לשפץ ולהשקיע בצד אחד של העיר, בו אוסישקין, יוספטל ונהריה הירוקה נמצאים במיקום די סמוך. ואילו המתינו עם המקווה בעין שרה למועד מאוחר יותר.

בפניה של צפון-1 למועצה הדתית בנהריה, האמונה על המקוואות בעיר, מסרה כי ב 22.10.19 ייסגר המקווה בעין שרה לרגל שיפוצים, אז יטופלו כלל המפגעים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות