fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מקומי בכיף שלי: מירי לוסקי, אבירת המטקות

במשך שנים מירי לוסקי מנהריה מוכרת תכשיטים בחנות "עידן הכסף" שבבעלותה אך בעיר היא מוכרת בעיקר כאחת משחקניות המטקות הטובות בגליל המערבי
מירי לוסקי. צילום: פרטי

אם ראיתם בחוף הים הקיץ אישה קטנה עם מטקה ביד, ולא זיהיתם שזאת מירי לוסקי, זה אומר שאתם לא באמת נהריינים. אם לא נכנסתם לפחות פעם אחת לחנות התכשיטים "עידן הכסף" בגעתון 19 בנהריה, אז כנראה שממש לא הייתם פה בעשורים האחרונים. אי אפשר לפספס את האישה עם התלתלים הארוכים והשמחה המדבקת. מירי היא נהריה במיטבה.

לפני 28 שנה, לוסקי (55), הגיעה עם בעלה ברנרד ושלושת ילדיהם לנהריה. הבן הקטן היה אז בן שנתיים, ומירי, שהאהבה שלה לים ולמשחק המטקות על החוף רק הלך והתעצם, היתה אורזת את הפקלאות, יורדת עם הילדים לים ומחפשת את הפרטנר הנכון למשחק היומי.

עד שבנה הקטן הגיע לגיל שש, היתה לוסקי אמא במשרה מלאה. כשעלה לכיתה א', גמלה בליבה ההחלטה לצאת לעצמאות ולפתוח חנות תכשיטים בעיר: "זו היתה תקופה מדהימה" נזכרת לוסקי. "לפני 23 שנה, אחרי שנים כעקרת בית, הקמתי עסק משלי, שעבד יפה ושיגשג. באותן שנים תכשיטי הכסף היו נחטפים, וכולם היו מגיעים לחנות ומוצאים את מה שביקשו. הרגשתי על גג העולם כאישה וכאמא".

במשך שנים לוסקי מוכרת תכשיטי כסף וזהב לכל תושבי העיר. אנחנו מכירים אותה כבעלת החנות וכמובן גם כאחת משחקניות המטקות מהטובות בחוף. יחד עם חבורת נהריינים מכורים לדבר, היא משחקת במשך שנים, כמעט בכל יום, עד עצם היום הזה.

"עד לפני שנה הייתי סוגרת את החנות, מתארגנת כמה דקות בבית ויורדת לשחק בים. חוזרת הביתה למקלחת ו..חזרה לעבודה. הייתי משחקת שלוש-ארבע שעות רצוף, ומרגישה שישנתי צהריים. זה היה מכניס בי המון אנרגיה".

"בשנה האחרונה אני כבר לא מגיעה לים בכל יום" היא מספרת "אני מתעוררת מוקדם בכל יום כדי לקחת את הנכדים לגן. אני סבתא מאוד פעילה ואני אוהבת את זה. הנכדים שלי מאוד חשובים שלי, ואני רוצה להיות איתם בכל הזדמנות. אבל אני לא מוותרת על הים. גם בסופ"ש, כשהילדים מגיעים עם הנכדים, אני מכינה הכל כבר ביום חמישי, כדי שיהיה לי זמן לרדת לשחק בחוף. זו אהבה משוגעת כזאת, שלא עוברת. כבר מגיל מאוד צעיר הייתי יורדת לים ופשוט משחקת. זה הכי טבעי לי בעולם, לאחוז במטקה. היום מעבר למטקות, אני מתאמנת בשיעורים בסטודיו, וזה עושה לי טוב, אבל לא טוב כמו לשחק במשחק הכי ישראלי שיש".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות