fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מס הכנסה: 26 אחוז מהעסקים בעכו והסביבה לא דיווחו על הכנסות כנדרש

במבצע ניהול ספרים של רשות המיסים בעכו והסביבה עלה כי 26 אחוז מבין 81 העסקים שבוקרו לא נרשמו הכנסות כנדרש
ביקורת מס הכנסה. צילום: Pavel Kunitsky

במסגרת ביקורת רחבה של רשות המיסים נגד מעלימי מס והון שחור, נערכו 81 ביקורות בבתי עסק מתחום התעשייה, המסחר ומתן השירותים באזור עכו והסביבה, בניהולו של פקיד השומה בעכו ואנשי יחידת ניהול ספרים.

מהנתונים שעלו בשטח נמצא כי בקרב כ- 26 אחוז מהעסקים שנבדקו לא נרשמו הכנסות כדין.

מבדיקת רשות המיסים, על שולחנו של עורך דין מכפר ירכא, נמצא פתק עליו נרשמו שמות של 9 לקוחות ששילמו בעבור ייצוג משפטי שקיבלו ממנו בסך כולל של 11,100 ₪, אשר לא תועדו בספרי העסק. עורך הדין טען: "הייתי בחופשה ולכן לא התפניתי לרשום, לפני דיווח המע"מ רציתי לעשות סדר". עורך הדין נחקר ותיקו הועבר להמשך טיפול במחלקת התביעות. עורך דין אחר מכפר יאסיף לא רשם הכנסות מצ'ק אותו קיבל ביום בו נערכה הביקורת, ובנוסף לא רשם הכנסות מארבעה צ'קים נוספים שהתקבלו כפיקדון עבור תביעה בסכום כולל של 25,000 ₪. הטיעון בו בחר עורך הדין היה: "היום התקבלו הצ'קים ועדין לא התפניתי לרשום".

עוד עלה מבדיקת הרשות כי דוחות אשראי של קוסמטיקאית מקריית מוצקין והשוואתם לספרי החשבונות שלה נמצא כי הכנסות ששולמו באשראי בסכום של כ-4,000 ₪ כמו גם הכנסות במזומן, שלא נרשמו בספרים כנדרש. ההסבר אותו מסרה הקוסמטיקאית היה: "אנו סולקים את האשראי ומחלקים בינינו לאחר קבלת הכסף ואת המזומן לא רשמתי כי היה לחץ". במשרדו של עורך דין מנהריה נמצאו מעטפה ובתוכה המחאה בסך של 1,500 ₪ שהתקבלו מלקוח בגין ייצוגו, אך לא תועדו בספרים כנדרש. ההסבר המלומד של עורך הדין היה: "הלקוח צריך להביא לי מזומן במקום הצ'ק. כשיביא את המזומן חשבתי לרשום".

המבצע התקיים במסגרת המדיניות של רשות המיסים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות