fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מלך המגרש

אבי גיסברג על הכדורגל הכרמיאלי
המכללה לכדורגל כרמיאל
אבי גיסברג וצוות המאמנים מוטי מרדכי, יחיאל שיטרית, מיידן שטיינברג, שרון מלכה, רפי ארז ועידן שחרור. באדיבות עמותת פרחי כרמיאל

אבי גיסברג (46), כרמיאלי מגיל 6, נושם וחי כדורגל מאז שהוא זוכר את עצמו. כנער-שחקן בן 16, ניבאו לו גדולות, ואכן, הוא עמד בכל התחזיות וזכה באליפות הארץ לנערים וכיהן כקפטן נבחרת ישראל צפון. כשחקן, האוהדים זוקפים לזכותו הישגים גדולים, בהם הדאבל הראשון של מכבי חיפה בליגה העילית לנוער והפעלת ליגה לקבוצות עכו ובני סכנין.

פציעה במהלך משחק בשנת 2000 קטעה את קריירת המשחק המבטיחה של גיסברג כשהוא שחקן צעיר ורק בן 25. "זה פשוט נחת עליי כרעם ביום בהיר והייתי צריך לתכנן את צעדיי להמשך חיי. הלכתי ללימודי מחשבים ואף סיימתי בהצטיינות תואר ראשון בקרימינולוגיה. אבל ידעתי שאני חייב להקדיש את חיי למה שעושה לי הכי טוב וזה הכדורגל".

הוא פנה ללימודים בבית הספר למאמנים במכון ווינגייט וסיים בהצלחה גם לימודי תעודת מאמן בכיר של אופ"א, והקים, במסגרת עמותת פרחי כרמיאל, את המכללה לכדורגל בחסות מכבי חיפה. "כדי ללמד ילדים להגשים את כל החלומות. ביחד עם פרחי כרמיאל בנינו אימפריה, אין זכות גדולה יותר מלשמח ילדים ולראות אותם מתקדמים, כאנשים טובים וגם כשחקני כדורגל".

המכללה לכדורגל כרמיאל
אבי גיסברג במהלך אימון

במרוצת השנים, נישא גיסברג לענת, ולשניים נולדו טום וליב. מלבד שני ילדים ביולוגיים, לאבי מעלה מ-400 ילדים במכללה לכדורגל.

זה מפעל חייו של גיסברג והוא כולל היום 23 קבוצות ו-6 מאמנים מוכשרים (מוטי מרדכי, יחיאל שיטרית, מיידן שטיינברג, שרון מלכה, רפי ארז ועידן שחרור), כולם שותפים לגישתו – האדם לפני השחקן. "ילדים שבאים לבקר אותי גם אחרי עשר שנים ויותר, ולא שוכחים אותי, זה סיפוק אדיר ונעים בנשמה. זכיתי בענק".

גיסברג, שממשיך לחלום בגדול, הציב לעצמו מטרות רבות לאורך הקריירה, ואף הגשים אותן, האחת אחרי השנייה. בפגישה עם פרדי לסרי, מנכ"ל עמותת פרחי כרמיאל, הציג אבי תוכנית עבודה במטרה להגדיל את החוג מ-30 ילדים ל-100. "חשבו שאני שיכור".

הוא פנה לשותפים הטבעיים שלו, המקום שהיה עבורו בית. "מהר מאוד חתמתי על שותפות עם מכבי חיפה, שותפות שהולכת ומתעצמת".

מפעל חיים

דרך השותפות הוא מקדם תוכניות מעקב אחר כישרונות, אימונים נוספים למצטיינים ואפשרויות קידום לשחקנים מתאימים. התוכניות נושאות פירות, כשבוגרי המכללה חותמים על הסכמי עבודה בליגת העל בקריית שמונה, בנבחרות הנוער של ישראל ובתוכנית ההכשרה לבוגרים של הפועל חיפה. שני שחקנים שגדלו במכללה חתמו על חוזה בליגת העל ושחקן נוסף בדרך לבוגרים בהפועל חיפה.

המכללה מקיימת מידי שנה מסע משחקים וטיול לברצלונה לקבוצת הדגל. במהלך המסע, השחקנים זוכים לשחק מול קבוצות אירופאיות, צופים במשחק של בארסה בקאמפ נואו, מתאמנים במתחם האימונים של אספניול ועוד.

לצד הפעילות הענפה של המכללה לכדורגל, שימש גיסברג כרכז תוכנית דרור של משרד הרווחה, ואף זכה בפרס רקנאטי- קופ-רש"י במסגרת תפקידו. כמו כן, המשיך לעסוק כסקאוט (צייד כישרונות) בנבחרות ישראל הצעירות.

בקיאותו המרשימה של אבי בכדורגל הביאה אותו לעסוק גם בפרשנות המשחק בתקשורת הארצית: אבי היה בעבר פרשן הבית בתוכנית הרדיו של סלוצקי ודומינגס והשתלב בשידורי המונדיאל של ערוץ כאן 11.

גיסברג ממשיך להציב לעצמו מטרות: "אין מצב שכרמיאל לא תישאר על המפה ותצמח להיות אימפריה בקצב הזה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות