fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מי הצית את השריפה הגדולה בשלומי?

הורים רבים לא שלחו את הילדים לבית הספר מחשש לזיהום אויר. המועצה: "תתבצע בדיקה רשמית לגבי סיבות הדליקה ובין השאר יבדק גם החשד להצתה מכוונת"
שריפה | צילום ארכיון

השריפה שפרצה במועצה המקומית שלומי ביום חמישי שעבר כובתה סופית רק ביום ראשון לפנות בוקר, ויצרה מהומה רבתי בקרב התושבים בכלל ובקרב הורים לתלמידי בית ספר אורט בפרט.

כבר ביום חמישי, כשלוחמי האש ניסו לתחום ולהשתלט על שריפת גזם ברחוב הסנונית בשכונת שלומית, נמסר על ידי כב"ה כי האש מסכנת בתים ביישוב. 13 צוותי כיבוי בסיוע המועצה המקומית החליטו כי על תושבי השכונה להסתגר בביתיהם עקב חשש מזיהום האוויר. בשישי האש גבר שכחה, אך במוצ"ש פרצה מחדש, והלוחמים נאבקו בלהבות שאחזו כבר צמרות עצים באיזור, ולמקום הוזנקו כוחות סיוע מתחנת חיפה ויחידות המתנדבים של היישובים הסמוכים. בנוסף, הגיעו למקום שלושה שופלים צבאיים לסיוע בבידוד האש.

במקום הוקם חפ"ק של המועצה, והצוותים דאגו לעבוד יחד על מנת להביא לסיום האירוע.

בתוך כך, סיירו בשעות הלילה המאוחרות ראש המועצה המקומית גבי נעמן, מנכ"ל המועצה יוסף לוצ'י ויו"ר וועד הורי בית הספר מנו שלי, במטרה להחליט אם לפתוח את שערי בית הספר למחרת בבוקר או לא. בהתייעצות עם צוותי הביטחון בשטח, הוחלט לקיים לימודים כרגיל. אמנם השריפה כובתה לפנות בוקר, אך הורים רבים החליטו, למרות זאת, לא לשלוח את ילדיהם לבית הספר, עקב החשש מזיהום אויר, שלטענתם, עדיין נמצא והורגש באויר.

אם לתלמיד בבית ספר אורט אמרה לנו בבוקר יום ראשון: "לא שלחתי את הילד כי הוא אסמתי ובשבילו זו סכנת חיים לנשום את האויר הזה". עוד טענה האם, כתושבת שלומי, כי צריך לחקור לעומק את האירוע: "אני חושבת שצריך להקים ועדת חקירה להתנהלות הכושלת של המועצה, שבשטחה הוצתה השריפה. התחושה היא שהתרחש כאן מחדל חמור עם שריפת הגזם".

מהמועצה המקומית שלומי נמסר: "עם סיום הטיפול באירוע ע״י גורמי המועצה וגורמי הבטחון, שפועלו ללא לאות מאז יום חמישי, תיערך בדיקה רשמית לגבי סיבות הדליקה ויבדק גם החשד להצתה מכוונת".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות