fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"לה לצ'ה זה כמו בופה"

כרמית חוטר וקורל ויסברוד מספרות על הבית הכרמיאלי לאימהות מניקות  
לפני מפגש לה לצ'ה: כרמית חוטר עם בנה אהוב יוסף וקורל ויסברוד עם ביתה כליל
לפני מפגש לה לצ'ה: כרמית חוטר עם בנה אהוב יוסף וקורל ויסברוד עם ביתה כליל
מדריכת לה לצ'ה קורל ויסברוד עם ביתה, כליל
מדריכת לה לצ'ה קורל ויסברוד עם ביתה, כליל

ליגת לה לצ'ה העולמית פועלת בכ-130 מדינות, בהן ישראל. מטרת הארגון, שהוקם אי שם בשנות ה-60, להעניק תמיכה וייעוץ לאימהות מניקות בשלבי ההנקה השונים. "כל אימא והדרך שלה" – הוא המשפט שמלווה את פעילות הארגון.

"אימא שרוצה להניק, יש לה את הדרך שלה ואנחנו שם כדי להציע לה את התמיכה, התנאים המתאימים ומגוון רעיונות. האם בוחרת במה שמתאים לה בהתאם לאורח החיים ולמשפחה שלה. אין לנו דרך אחת שכולן צריכות לדבוק בה, אלא באמת הרבה כיווני מחשבה", מספרת קורל ויסברוד, מדריכת לה לצ'ה, נשואה לאלעד, "שמאוד תמך ותומך בהתנדבות שלי בלה לצ'ה ובהנקה בכלל", ואמא ללהב בן הארבע ולכליל, בת חצי שנה.

"כשהגעתי לכרמיאל", מספרת כרמית חוטר מדריכת לה לצ'ה, רעייתו של ספי ואימא לשבעה, "אני זוכרת שהגעתי לאימא אחת הביתה ופתאום קלטתי שהיא לבד בבית עם התינוק שלה עד שמונה בערב, עד שבעלה חוזר מהעבודה. היא הייתה בבדידות מוחלטת, המשפחה לא גרה בעיר. שם הבנתי כמה קריטי שיהיו מפגשים לאימהות".

כרמית, שהקימה את הקבוצה, שמעה והכירה את מפגשי לה לצ'ה עוד ממגוריה במרכז הארץ: "הגעתי עם הבן שלי ומצאתי שם בית. מצאתי את כל התשובות לדברים שידעתי שחשובים לי". כשעברה עם משפחה לכרמיאל, פעלה לפתיחתה של הקבוצה הצפונית. "הגעתי למתנ"ס מגדים, לרבקה לייסט (אז, מנהלת תחום הגיל הרך של רשת המתנ"סים שפרשה לגמלאות) ופתחנו את הקבוצה במתנ"ס מגדים במקביל לבית הפתוח לאימהות של שרה דוד". בהמשך, עברה הקבוצה להיפגש במתנ"ס רבין מטעמי נגישות.

מדריכת לה לצ'ה כרמית חוטר
מדריכת לה לצ'ה כרמית חוטר

"הקבוצה נפגשת בימי ג' בשעה 10:00 באדיבותו הרבה של מתנ"ס רבין, שמארח אותנו. המפגשים בחינם, האימהות יכולות לתרום לארגון, אם הן רוצות. יש לנו גם קבוצת וואטסאפ בה אנחנו מעדכנות לפני מפגש", מספרת קורל, "בדרך כלל הקבוצות נפגשות אחת לחודש, אבל החלטנו שכדי להגדיל את הקבוצה ואת החשיפה, ניפגש אחת לשבועיים, פעמיים בחודש. כל מי שרוצה להגיע למפגש, מכל אוכלוסייה שהיא, מוזמנת. בין אם היא מניקה הנקה מלאה, בהריון וחושבת על הנקה, חושבת לגמול, משלבת בין הנקה לפורמולה".

כרמית: "עוד דבר מיוחד שקורה, זה שמגיעות לכרמיאל אימהות מכל הסביבה. יש אימהות שיעלו על האוטו וייסעו למפגש לה לצ'ה מרחק של חצי שעה נסיעה. אימהות מהכפרים, אימהות מיישובים מרוחקים, כי שמעו על לה לצ'ה ורוצות לקבל עזרה ותמיכה מעוד אימהות".

ליגת לה לצ'ה

המדריכות מספרות על החיבור המיוחד בינן לבין הארגון: "זה מתחיל מהסיפור האישי שלי, כבר בגיל 20 הייתי אימא. הייתי ממש בודדה, גרנו ביישוב והייתי יוצאת לטיול עם העגלה ולא הייתי פוגשת אף אחד, כי היישוב מתרוקן בבוקר", כך כרמית. "לא ידעתי על קיומם של מפגשים לאמהות. זה הדרייב שלי, הידיעה שיש אי שם אימהות בודדות שמחפשות להיפגש עם עוד אימהות. להתייעץ, הנקה מלאה סעיפים ושלבים, זו דרך חיים שכזו, אימהות מחפשות את המקום להתייעץ, את העזרה". קורל: "הגעתי עם הבן שלי, שהיה בן חודשיים, למפגש הראשון. זה לא שיש מנחה אחת שמקשיבים לה וצריך לעשות או לא לעשות את מה שהיא אומרת, גיליתי שזה מקום לנהל דיאלוג בו יש מקום לכל אחת. הבנתי שאפילו שזה תינוק ראשון שלי והוא רק בן חודשיים, אני יכולה לתרום לאימא אחרת והייתה המון תמיכה. זה היה לא שיפוטי ונעים".

ליצירת קשר עם הארגון: הקו החם (קו טלפון לתמיכה במניקות) 1599-525-821, קורל ויסברוד – 052-661229, כרמית חוטר- 052-7710019.

אתר ליגת לה לצ'ה ישראל- https://www.lllisrael.org.il/

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות