fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

להקת מחול ייצוגית חדשה לנהריה

הלהקה היא מיזם של יהורם אור, המנהל בעיר את בית הספר למשחק "תיאטרון העיר" ואת התיאטרון הקהילתי. המטרה: לייצג את נהריה בפסטיבלים בארץ ובעולם
מתוך אימון להקת המחול הייצוגית של נהריה. צילום: פרטי

תגידו מזל טוב – נולדה לנהריה להקת מחול ייצוגית!

את הקמת הלהקה יזם דמות מובילה בנהריה מתחום המשחק והתיאטרון, יהורם אור, דוקטורנט לתיאטרון מאוניברסיטת תל אביב ומקים בית הספר למשחק "תיאטרון העיר".

"תמיד חלמתי להקים להקת מחול ייצוגית בנהריה". הוא מספר לצפון-1. "כילד, הריקוד היה המפלט שלי מבית ספר, ומבעיות התנהגות שאיימו למשוך אותי לגורל הרבה פחות טוב. עד אחרי הצבא רקדתי וכיכבתי על במות וזה היה כל העולם שלי".

לא מעט זמן חלם אור על הקמת להקת מחול ייצוגית בעיר, אך כיוון שלא קיבל תמיכה מהעירייה, גנז את החלום עד להזדמנות אחרת. ההזדמנות הגיעה עם החלפת השלטון בעיר. פגישה ראשונה עם ראש עיריית נהריה רונן מרלי, שזרעה בלבו תקווה גדולה, אך בסופו של דבר, עד כה העירייה לא החליטה אם תיקח חלק בפרויקט החשוב.

"עם חילופי השלטון פניתי לרונן מרלי שעף על הרעיון, אך בסופו של דבר לא קרה שום דבר לקדם את הרעיון, ואז כבר החלטתי שאני לא מוותר והולך עם הרעיון שלי עד הסוף ושלהקת מחול ייצוגית – תקום בנהריה. פניתי למנהל האומנותי של פסטיבל המחולות בכרמיאל, דדו קראוס, אושיית מחול מהגדולים בארץ וגייסתי אותו למשימה כמדריך הלהקה. אני לעולם לא אשכח את מה שאמר לי: 'אני יודע שאני לא הולך להרוויח, אבל אני רואה את התשוקה בעיניים שלך וזה חשוב לא פחות'. זה היה עוד רגע שהבנתי שאני בדרך הנכונה. לשמחתי, זכינו שמרכז החוגים 'תקוותנו' אימץ אותנו ונתן לנו בית להתאמן בו, בתקווה ששיתוף הפעולה בנינו רק ילך ויגדל".

כרגע, כל משתתף ישלם תשלום חודשי המהווה כיסוי של שכירות האולם וכן את שכרו של דדו קראוס, וככל שתצליח הלהקה, הקשרים המצוינים של קראוס יאפשרו דלת פתוחה לפסטיבלים בארץ ובעולם, כך, שבאפשרות הלהקה הייצוגית להביא לנהריה הרבה מאוד כבוד.

במקביל ללהקת המחול, פתח השנה אור סטודיו למשחק מול מצלמה, בהשתתפות 37 תלמידים חדשים ד'-ח' ומורים מהשחקנים הצעירים המובילים בארץ. "נכון שאנחנו גרים בפריפריה" הוא אומר "אך מגיע מענה גם לילדי נהריה שרוצים ללמוד משחק. בדיוק כמו התיאטרון הקהילתי שהקמתי. בקרוב תיאטרון הנשים שלנו יעלה את סיפורן של חווה יערי ואביבה גרנות בליווי במאי הסרט.  כמו ששמעון פרס אמר בעבר: 'במקום שאין כלום אפשר לעשות הכל'. אני לא בא להרוויח אלא להגשים פה חזון. זה לא קל, אבל אני לא אוותר. גם לנו מגיע תרבות שתהיה מושרשת בעיר, ולהקה ייצוגית זו דרך מצוינת להנגיש את המחול לתושבים ולייצר מודעות לנהריה באמצעות ענף תרבותי נוסף, וזה יהיה הניצחון שלי".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות