fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל: פותחים שנה בסימן של ערבות הדדית

שר החינוך, הרב רפי פרץ מנכ"ל המשרד, שמואל אבואב, ראש עיריית כרמיאל משה קונינסקי, ומנהלת מחוז הצפון  ד''ר אורנה שמחון  פתחו בהיכל התרבות את שנת הלימודים תש''פ במחוז הצפון
משה קונינסקי נואם בכנס צילום תומר בדש

פותחים את שנת הלימודים תש"ף בסימן ערבות הדדית.

שר החינוך, הרב רפי פרץ מנכ"ל המשרד, שמואל אבואב, ראש עיריית כרמיאל משה קונינסקי, ומנהלת מחוז הצפון  ד"ר אורנה שמחון  פתחו בהיכל התרבות כרמיאל את שנת הלימודים התש"ף במחוז הצפון

בפתח הכנס הכריז השר על המטרות והיעדים של המערכת לשנה הקרובה: חדשנות פדגוגית, קידום הישגים לימודיים, חינוך לערכים, חדשנות, קידום מעמד המורה וצמצום פערים.

במהלך הכנס, שנערך במעמד מנהלת המחוז, ד"ר אורנה שמחון וראש עיריית כרמיאל משה קונינסקי הציגו השר והמנכ"ל בפני מנהלי בתי הספר את תוכנית העבודה שתלווה את מערכת החינוך בשנה הבאה.

כנס מנהלים צילום פרטי

בשורה

ישולבו מיומנויות חדשות בתוך תכני הלימוד, בהן: אינטגרציית מקורות מידע, השוואת מקורות מידע, פיתוח האישיות, איסוף מידע, יצירתיות, חוסן נפשי ועיבוד מידע.

בין התוכניות שהוצגו: הרחבת מרחבי הלמידה – היציאה לחצר, בהתאם לתפיסת העולם שהוצגה, היא המשך ישיר של תהליך הלמידה. בתוך כך, גיבש המשרד תוכנית לפיתוח חצרות לימודיות חדשניות – שכוללת תקצוב של כ-30 חצרות בשנה, בסכום כולל של 70 מיליון שקלים. התוכנית תושלם עד לשנת 2021 והיא תכלול מעל 200 חצרות בכל רחבי הארץ, בתקצוב דיפרנציאלי. החצרות הלימודיות מצריכות תכנון ייחודי. חלקן כוללות מערכי ישיבה שמאפשרים העברת שיעור מחוץ לכיתה, חלקן כוללות סביבה בוטנית ואף חממות גידול, וחלקן כוללות מידע שימושי.

בין אלו גם בנייה של מרחבי הכלה לתלמידים עם צרכים מיוחדים, בנייה של 150 חדרי הכלה. אלה מצטרפים ל- 135 חדרים שנבחנו בשנה החולפת (תשע"ט).

במהלך הכנס הוצגו תוכניות בתחום הערכים הוסבר כי המשרד רואה בטיפוח הערכים נדבך מרכזי  בעיצוב דמותו של הבוגר ובסיס חשוב בהצמחתה של מנהיגות צעירה. לאור זאת, הוא קבע שורה של יעדים למימוש המדיניות.

ראש עיריית כרמיאל, העיר המארחת, משה קונינסקי, שבירך, זכה לתשואות המשתתפים כאשר אמר בין השאר: "ממש השבוע, בעשרים ושמונה באוגוסט – לפני חמישים ושש שנים, עמד אדם אחד בראש תהלוכת מחאה בוושינגטון, בירת ארצות הברית, ונשא דברים. מאז נחקקה דמותו בתולדות האנושות והוא נחשב לאחד המנהיגים החשובים ביותר במאה העשרים! למרטין לותר קינג לא הייתה תוכנית עבודה, לא היו לו טפסים, לא היו לו מנגנוני השוואה ומדידה ותגמול. היה לו חלום!

אתם היושבים כאן, מנהלי בתי הספר, אתם המנהיגים האמתיים של מדינת ישראל. אתם מובילים ומחנכים את דור העתיד שלנו, ולכן אתם אלו שקובעים בפועל, ובשטח, את אופייה ודמותה של החברה הישראלית לעתיד הקרוב והרחוק.

אני מקווה כי השאיפה לחברת מופת תעמוד במוקד השיח שלכם. אני מקווה ומאמין כי תחנכו את תלמידי ישראל למוסריות יתרה, ותשימו בראש סדר העדיפויות שלכם את ערכי ההתנדבות, העזרה לזולת ולקיחת האחריות על החברה והמדינה. אני מקווה כי תטעו בלבבות תלמידיכם את ערכי השוויון וכבוד האדם באשר הוא אדם. אני מקווה ומאמין כי תעודדו את התלמידים שלכם, וגם את צוותי החינוך שלכם לחלום ולהגשים חלומות!".

דובר מחוז הצפון במשרד החינוך מסר את הנתונים הבאים:

בצפון: כ 318.7 אלף תלמידים פותחים את שנה'ל תש"פ, מהם 23.7 אלף תלמידים עולים לכיתה א' וכ- 19 אלף-לי"ב. 50 בתי'ס בצפון זכו בתגמול דיפרנציאלי: 21 ברמה 1 (הגבוהה ביותר), 14 ברמה 2, 8 ברמה 3 ו- 7 ברמה 4.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות