fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל מתחדשת בשני אמבולנסים קהילתיים

אחד האמבולנסים יאויש על ידי צוותים מהמגזר החרדי
חנוכת אמבולנסים חדשים בכרמיאל - צילום אייל מן

שני אמבולנסים קהילתיים חדשים מצטרפים לצי רכבי החירום של מד"א באזור כרמיאל.
האמבולנסים הקהילתיים מופעלים על ידי כוננים מתנדבים במד"א תושבי המקום. אחד האמבולנסים מאויש על ידי צוות מהמגזר החרדי .
רב העיר אברהם צבי מרגלית נתן את ברכתו לחנוכת האמבולנס ולהתנדבותם של החובשים החרדים שכמובן עומדים לשירות כלל התושבים ללא הבדל.
האמבולנס הקהילתי מופעל אך ורק על ידי מתנדבים, שכולם הוכשרו על ידי מד"א והביעו נכונות להשתלב במערך המתנדבים העומדים הכן 24 שעות ביממה. האמבולנס הקהילתי אינו חונה בתחנת מוקד מד"א העירוני אלא אצל המתנדבים, מה שמגביר את הזמינות בשעת הצורך במידה והאירוע מתחרש בקרבת מקום.
האמבולנס של מד"א הוא רכב רפואת חירום ייעודי להענקת טיפול רפואי מציל חיים ופינוי לבית חולים. בכל אמבולנס של מד"א פועלים חובשי רפואת חירום ובני נוער מגישי עזרה ראשונה. הציוד הרפואי שקיים בכל אמבולנס כולל ציוד להנשמה בעת החייאה, בלוני חמצן, מכשיר דפיברילטור למתן מכות חשמל, מזרק אפיפן לטיפול בהתקפי אלרגיה מסכני חיים, ציוד לקיבוע וחבישה ועוד.
היום מונה תחנת כרמיאל  280 חובשים, פרמדיקים ומגישי עזרה ראשונה , מתנדבים ועובדים הנותנים  מענה למקרי חירום רפואיים בעיר וביישובים שסביבה.
עיריית כרמיאל מקצה משאבים ותקציבים מיוחדים לנושא רפואת החירום בין השאר במימון והשתתפות בהדרכות לרבות עבור תלמידי כיתות ט' המוכשרים במשך שנה עד הגיעם לכיתה י' בה הם מתחילים את התנדבותם במד"א. כמו כן, בימי קהילה, בשיתוף פעולה באמצעות אנשי השיטור העירוני, ועוד.
ראש עיריית כרמיאל משה קונינסקי : "כרמיאל הרוויחה משתי פעילויות חשובות של מד"א בשנה האחרונה. הראשונה כאשר הכשירו שני אמבולנסים במג'ד אל-כרום, וכך כל יישובי בקעת בית כרם נהנים מהשלוחה. השני הכשרת שני אמבולנסים קהילתיים בכרמיאל, כשאחד המתנדבים הוא פרמדיק ונותנים מענה בשכונות. זו מכפלת כוח".
"אני שמח על ההחלטה של מד"א להרחיב את השירותים לקהילה. אנחנו מקיימים שיתוף פעולה פורה מאוד עם הארגון, ובימים אלו אנחנו כבר יוצאים לפרויקטים חדשים", הוסיף קונינסקי.
מנהל מרחב אשר במד"א, אלי פרץ: "אני מברך על חנוכת האמבולנסים הקהילתיים החדשים, המאוישים על ידי חובשים ופרמדיקים של מד"א, הפועלים בהתנדבות, על מנת להעניק טיפול רפואי מקצועי לכל מי שזקוק לכך, ולהצלת חיים. אני שמח על שיתוף הפעולה עם השיטור הקהילתי בעיר, ומודה באופן אישי לראש העירייה משה קונינסקי, לעירייה ולמתנדבי מד"א, המאפשרים את הפעלת האמבולנסים החדשים".

צילום: דוברות מד"א

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות