fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל: התוכנית לחלוקת מזון 

מתוך הקייטרינג של עדנה שושן צמח מיזם נפלא בשיתוף המינהל לשירותים חברתיים של חלוקת מנות מזון למשפחות נזקקות בעיר. שושן: זאת האחדות, זאת אהבת חינם, זה חסד אמיתי שמאחד אנשים ללא כל רצון לתמורה
עדנה שושן והמתנדבים

כבר 15 שנה שעדנה שושן היא שם דבר בכרמיאל והסביבה. בבעלותה של עדנה, ביחד עם בעלה גבי, הקייטרינג המצליח "נאש נאש", שעבר לאחרונה לפעול מתוך אזור התעשייה בר לב ומאכיל מידי יום מאות אנשים בגליל המערבי. כבעלי עסק בתחום ההסעדה, בחרו בני הזוג לתרום מנות מזון מבושל לנזקקים בעיר.

בשנים האחרונות החלה עדנה להפעיל קבוצת וואטסאפ של 17 מתנדבים, שמתפעלים מערך מרשים של חלוקת מנות מזון, בתיאום עם המינהל לשירותים חברתיים. "זה יום ולילה, ממש כל היום. יש לי לתרום מטרנות, אוכל, שמיכות, אנחנו עובדים בשיתוף עם הרב פינטו וצלחת חמה, האחד עוזר לשני".

המיזם החל מתוך העסק הפרטי של עדנה, עסק בעל כשרות מהודרת, שתרם מנות מזון לישיבות ולמוסדות תורניים. תוך מספר שנים פנתה עדנה למינהל השירותים החברתיים בעירייה, ואלה החלו לפנות עם צרכים של משפחות שונות בעיר, על פי רוב, משפחות יחידניות. "בשלב הזה הייתי לבד. כשרק התחלתי אשי טאוב ואבי קוריאט עזרו לי. הייתי עושה את שלי בשקט, רק אני מול הקב"ה".

שושן מספרת שתמיד הייתה אדם פעיל, אקטיביסטי, כתובת לפניות בנושאים חברתיים בעיר. "תמיד הייתי פעילה חברתית, גם במסגרת עבודתי הייתי בוועדים שונים. אנשים הרגישו שניתן לבטוח בי, שאני אעזור".

לפני כשש שנים חלתה שושן בסרטן השד, ומתוך הצורך בסיוע לתפעול מערך חלוקת מנות המזון נולדה קבוצת הוואטסאפ של המתנדבים. "כשחליתי היה לי קשה. התחלתי לפנות לאנשים קרובים ולבקש עזרה. פרסמתי בקבוצת פעילים של עדי אלדר לפני הבחירות לראשות המקומית ושאלתי אם מישהו מוכן לעזור, אנשים מהקבוצה הזו הגיעו ומשם זה התחיל. כשראיתי שיש הרבה פניות וחלוקה נרחבת, כתבתי בפייסבוק שאני מחפשת מתנדבים והתחילו להיכנס אנשים. לא האמנתי עד כמה האנשים יהיו פעילים".

בפוסט מרגש שכתבה בדף הפייסבוק שלה, ציינה שושן: "חייבת לספר לכם מה היא אחדות, מה היא אהבת חינם, מה היא תרומה, ומה הוא חסד אמיתי שמאפיל על כל פוליטיקה ועל כל מגזר ומאחדים אנשים ביום יום בעזרה ונתינה, ללא כל רצון לתמורה, רק לשם שמים".

הפעילים הם כרמיאלים ותיקים, פעילים חברתיים מקצוות הקשת, בהם מזל כוכבי, ליאורה ורמי נחום, יהונתן טל, אריקה פנטי, רונית איציקזון פלדמן, קרן ביטון כהן, סיון דמרי- גרשין, מעיין הדר, שולה רוזן, רחל מזרחי, סופי ביטון, רז טישלר, אבי לוי, שחר נג'תי, איריס בן שמחון ועוד רבים. "מה שיפה בקבוצה שלנו הוא שאנחנו לא מכניסים אג'נדות ופוליטיקה, כולם באחווה. הפוליטיקה מפלגת אנשים, אצלנו אין את זה, כולנו למען העיר ולמען תושביה".

מה הפרויקט הבא שלך?

"פונים אלינו הרבה אנשים בקבוצה ומחוצה לה, שמעוניינים לתרום רהיטים, מוצרי חשמל. קשה למצוא הובלות, הובלה עולה הרבה כסף. בזמנו, העירייה הקצתה משאית, אבל קשה למצוא אנשים מקצועיים שיכולים להוביל את המוצרים, להעלות אותם לבתים".

הפעילות הענפה של שושן זיכתה אותה בתואר יקירת העיר כרמיאל בשנת 2017. "הייתי בשוק שבחרו בי, מאז שנבחרתי אני מרגישה שרוח ההתנדבות רק הולכת וגדלה. אני חושבת שכרמיאל מובילה בתחום של ההתנדבות, זה שנים שיש פה אנשים נהדרים. וזכיתי, זכיתי להכיר המון אנשים טובים".

לפניות בנושא התנדבות וסיוע במיזם ניתן לפנות לעדנה שושן, לליאורה נחום או למזל כוכבי בפייסבוק.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות