fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל: אני ישראלי

לקראת יום העצמאות ה-71 למדינה, שאלנו את יקירי העיר מה זה ישראלי בעיניהם, אילו גיבורי מלחמה הם מעריכים במיוחד, ואיך תיראה לדעתם המדינה בעוד שלושים שנה
חיליק רוזן, צילום עליזה רוזן-הברמן (1) (2)
חיליק רוזן, צילום עליזה רוזן-הברמן (1) (2)

אני ישראלי

לקראת יום העצמאות ה-71 למדינה, שאלנו את יקירי העיר מה זה ישראלי בעיניהם, אילו גיבורי מלחמה הם מעריכים במיוחד, ואיך תיראה לדעתם המדינה בעוד שלושים שנה

 

עדית גל – מנהלת החטיבה העליונה אורט פסגות – כרמיאל

להיות ישראלי: "חולצה כחולה עם שרוך אדום. מכונת כביסה מלאה מדים. חברים שיש רק כשאתה ישראלי".

דמות להערצה ממלחמות ישראל: "רוני צוקרמן, טייסת הקרב הראשונה בצה"ל מקיבוץ לוחמי הגיטאות. נכדתה של גיבורת מרד גטו ורשה צביה לובטקין".

מה ישראלי בעינייך: "להשתדל למצוא מלון שישראלים לא מתארחים בו בחו"ל, אבל להתגייס לעזרה בלי היסוס אם פגשת ישראלי שזקוק לסיוע".

איך תיראה המדינה בשנת 2050: "אני משתדלת להיות אופטימית".

עדית גל צילום פרטי
עדית גל צילום פרטי

 

חיים שוקרני – עו"ד וחבר מועצת העיר כרמיאל

להיות ישראלי: "להתגייס לצה"ל זה המבחן האמיתי של כל בחור או בחורה בחברה הישראלית, לקיים את חובתו ולהגדיר עצמו כישראלי".

דמות להערצה ממלחמות ישראל:

"במהלך שירותי ביחידה מובחרת שירתי תחת פיקודו של בניה שראל, בניה חינך אותי להיות חייל ציוני בעל ערכים וכבוד לעם היהודי. בניה ימשיך להיות חלק ממני לעוד הרבה שנים. הוא נפל במבצע "צוק איתן" ביום שישי השחור כאשר הוביל את הסיירת לטיהור מנהרה שהובילה לתוך ישראל".

מה ישראלי בעינייך: "להתגאות בדגל, בהצלחות, באישים, בסמלים ובמורשת הישראלית".

איך תיראה המדינה בשנת 2050: "אני צופה הצלחות טכנולוגיות ודיפלומטיות רחבות. חשוב בעיניי איך הצפון ייראה בעתיד, אני שואף שבשנת 2050 כרמיאל תהא מוקד עלייה לרגל, תהא עיר משגגת תיירותית, בעלת ממוצע גילאים צעיר במיוחד".

חיים שוקרני צילום אלכס הובר
חיים שוקרני צילום אלכס הובר

סגן אלוף במיל' וספי סואעד- סלאמה – מכין נוער לשירות צבאי

להיות ישראלי: "להיות שייך למדינה, לכבד את חוקיה ואת הסמלים שלה. לחנך את הילדים לשרת את המדינה בכל תחום שהם יכולים".

דמות להערצה ממלחמות ישראל: "יצחק רבין. האיש שביצע את כל שורת התפקידים הבכירים בצה"ל עד תפקיד הרמטכ"ל ועד, כמובן, ראש ממשלה. בכהונתו השנייה בין 92-95 ועד לרציחתו, הביא לשגשוג ופיתוח של היישובים הלא יהודים, הוביל מהלך של צמצום פערים בכל התחומים. היה ללא עוררין 'ראש הממשלה של כלל אזרחי ישראל'".

מה ישראלי בעינייך: "שכל אחד יכבד את השני ויקבל את האחר מבלי לכפות את האמונות וההרגלים שלו על האחרים. לקבל את האחר כמו שהוא ולכבד את האמונות וההרגלים שלו".

איך תיראה המדינה בשנת 2050: "היא תדמה לאמריקה. העשירים יתעשרו יותר והעניים יהיו יותר עניים. הפערים החברתיים רק יתרחבו. אם לא יוקצו משאבים לתוכניות מתאר יישובי המיעוטים בכל הארץ אלו יהפכו למחנות פליטים.

אזרחי מדינת ישראל ישכילו לשתף פעולה בין יהודים וערבים מתוך הבנה שכולנו חיים פה ביחד וצריך למצוא את המאחד שיאפשר לנו לחיות בקיום משותף מתוך כבוד הדדי. נראה יותר ערבים בתפקידי מפתח ובמשרות בכירות גם במגזר העסקי וגם במגזר הציבורי".

וספי סואעד צילום פאדי סואעד
וספי סואעד צילום פאדי סואעד

דודי חזן – בעל עסק למערכות קירור ומיזוג אויר תעשייתי – כרמאיל

להיות ישראלי: "להיות חלק מדבר גדול, מכמעט חיסול להצלחה גדולה".

דמות להערצה ממלחמות ישראל: "מעריץ את יצחק רבין, היה איש צבא מעולה וגם מנהיג. ניסה לשנות משהו והכשילו אותו".

מה ישראלי בעינייך: "אדם החותר לשלום, הגון, מכבד את השונה ומבין שאנחנו לא מעל הכל".

איך תיראה המדינה בשנת 2050: "לצערי, אני רואה מדינה משוסעת, מלחמת אחים בין שמאל לימין ושנאת חינם. מקווה שאני טועה ושיקום מישהו שיאחד".

דודי חזן צילום פרטי
דודי חזן צילום פרטי

ענבר בזק – יזמית חברתית – יובלים

להיות ישראלי: "בשבילי זה לקטר כל השנה על המיסים הגבוהים, על הפקקים בכבישים, על התורים בקופת חולים, על הצפיפות הבלתי נסבלת בכיתות, על יוקר המחייה, על הכפייה הדתית, על הממשלה והפוליטיקאים שכולם מושחתים,  ולמרות כל זאת לחנך את הילדים שלי ללכת ליחידות קרביות ולעשות את השירות הצבאי הכי משמעותי שהם יכולים".

דמות להערצה ממלחמות ישראל: "זיו שילון. זיו נפצע בשנת 2012 במהלך פעילות מבצעית, שבעקבותיה איבד את ידו השמאלית ונפגע קשה בידו הימנית. לאחר שיקום של 11 חודשים הפך שילון לפעיל ויזם חברתי. הוא מסתובב בכל העולם ומעביר הרצאות על ישראל ועל התגברות על קשיים בחיים. לאחר הפציעה התחיל להתאמן והשתתף בתחרות iron man שהיא אחת מתחרויות הספורט הקשות ביותר בעולם, הוא התחתן ונולדה לו ילדה עם צרכים מיוחדים.

זיו מבחינתי הוא פטריוט אמיתי ומודל להשראה, בתחומים רבים".

מה ישראלי בעינייך: "להסתובב בקיץ עם מכנסיים קצרים, כפכפי אצבע וגופיית סבא ולשים קצוץ איך שזה נראה – העיקר שלא יהיה לנו חם".

איך תיראה המדינה בשנת 2050: "יהיה צפוף. יבנו בעיקר לגובה והשטחים הירוקים יהיו מאוד מצומצמים. רוב תושבי המדינה ימשיכו לחיות באזור של בין חדרה לגדרה. הגליל עדיין יישאר ירוק, עם מרחבים פתוחים והרבה יישובים כפריים. מספר העצמאים והיזמים הפרטיים יגדל, אנשים יעדיפו לעבוד מהבית ולא לבלות שעות ביום על הכבישים. ישראל תמשיך להיחשב כ'סטארט אפ נייש'ן עם עם הרבה מאוד פריצות דרך עולמיות בתחומי הרפואה, הביו טכנולוגיה והחקלאות המתקדמת. ישראל תהיה מעצמה בתחום של פוד טק – בגלל שיהיה מחסור במים ומזון בכל העולם".

ענבר בזק_עמירם ציונוב
ענבר בזק_עמירם ציונוב

דודי שבי  – הבעלים של חברת "ספורט סקילס" – אשחר

להיות ישראלי: "זה קודם כל הרוח הישראלית שמלאה בנתינה ועזרה לזולת. הרגשת הביחד שלנו כעם מאוד מיוחדת, בזמני מצוקה כולם חרדים אחד לשני. ישראלי זה השפה העברית והסלנג הישראלי שרק אנחנו מבינים. הפלאפל בזה אנחנו מומחים ולקום בבוקר ולהשקיף על קו הים של עכו וחיפה והרי הגליל והגולן".

דמות להערצה ממלחמות ישראל: "אבא שלי, יצחק שבי. כשאבא שלי התגייס פרצה מלחמת ששת הימים. הוא נשלח עם חטיבת גולני לכבוש את תל עזזיאת, לאחר כיבוש התל פניהם היו לעבר תל פ'אחר, אבא שלי נלכד עם יחד עם גדוד 12 בשטח הפתוח שמתחת לתל תוך שהסורים מפגיזים ויורים ללא הרף. דוד שירזי גילה תושייה ונשכב על גדר התיל, ואלו שחמקו מהאש, טיפסו עליו לכיוון המוצבים הסורים שהיו ממוקמים בראש התל. שירזי נורה בעודו ממקם את נשקו. הוא נפל חודש לפני השחרור. אבא שלי ששימש מקלען ניסה להציל את חייו של דוד ללא הצלחה. בסיום הקרב אבא סיפר שזה היה קרב סכינים פנים מול פנים כי אזלה התחמושת. אבא שלי וחבר נוסף הם היחידים ששרדו מגדוד 12".

מה ישראלי בעינייך: "ההרגשה המיוחדת בערב יום כיפור. זה יום שמייחד אותנו כעם וכולם מרגישים את זה באוויר, זה היום שאני מרגיש הכי ישראלי ואני מרגיש הכי בטוח, עצמאי וחופשי".

איך תיראה המדינה בשנת 2050: "אני מאוד מקווה שעד אז נהיה עם שנותן דוגמא בהתנהגותו וברוחו ליחסי אנוש וקבלת האחר. לא נראה עניים ברחובות ונכים בצמתים, לא יהיו יותר דיווחים על הרוגים בכבישים ויחסי השכנות והשיתוף הטובים שבין המגזר היהודי והערבי כאן בגליל ישפיעו לטובה על המזרח התיכון".

דודי שבי צילום קובי בלוזר
דודי שבי צילום קובי בלוזר

יוסי גל – איש הייטק – כרמיאל

להיות ישראלי: "להיות חלק מ"אומת הסטארטאפ", לדרוך בערך בכל פינה על מקום שמסופר עליו בתנ"ך ולהרגיש הרבה גאווה למראה הדור הצעיר שגדל כאן".

דמות להערצה ממלחמות ישראל: "חיילי גולני שכבשו את החרמון במלחמת יום הכיפורים".

מה ישראלי בעינייך: "להשתדל למצוא מלון שישראלים לא מתארחים בו בחו"ל, אבל להתגייס לעזרה בלי היסוס אם פגשת ישראלי שזקוק לסיוע.

איך תיראה המדינה בשנת 2050: "אותו דבר כמו היום אבל ללא פקקים".

 

יוסי גל צילום פרטי
יוסי גל צילום פרטי

יחיאל רוזן – עובד בבתי הזיקוק – כרמיאל

להיות ישראלי: "כובע טמבל, סנדלים תנכיות, 16M על הכתף והוויכוח הנצחי איזה חומוס טוב יותר".

דמות להערצה ממלחמות ישראל: "רב אלוף דוד אלעזר ורב אלוף במילואים חיים בר-לב, בזכותם נחלצנו מהצרה הגדולה ביותר שהייתה למדינת ישראל מאז מלחמת העצמאות. בזכותם התייצבה חזית הצפון לאחר חמישה ימי לחימה במלחמת יום הכיפורים ובזכותם התארגנה המלחמה בחזית הדרום.

אלוף במילואים אמנון רשף מפקד גייסות השריון, מח"ט חטיבה 14 במלחמת יום הכיפורים, בעיניי הוא גיבור בשל ניהול הקרבות והכנת הכוח לצליחת תעלת סואץ".

מה ישראלי בעינייך: "חפיפניקיות, רעש והמולה, לטוס בחברות זרות כי אל-על יקרה יותר".

איך תיראה המדינה בשנת 2050: "הנבואה ניתנה לטיפשים. מה שבטוח הרבה יותר בטון וברזל ופחות מדי שטחים ירוקים".

חיליק רוזן, צילום עליזה רוזן-הברמן
חיליק רוזן, צילום עליזה רוזן-הברמן

אבי קוריאט – מנהל בדואר ישראל – כרמיאל

להיות ישראלי: "לאהוב את המדינה שלנו, לתרום לחברה שלנו, להוביל ולשמור על ערכי המדינה".

דמות להערצה ממלחמות ישראל: "דמות שממנה אני שואב השראה היא רוה"מ ושר הביטחון יצחק רבין. ללא ספק מנהיג שחסר למדינה שלנו באופי השקט שלו, בחוכמה שלו ובסבלנות שלו".

מה ישראלי בעיניך: "להתמלא בגאווה בחיל האוויר שלנו בעת שהמטס חולף בשמי עירנו".

איך תיראה המדינה בשנת 2050: "מקווה שתהיה מדינה עוצמתית הן חברתית והן כלכלית, שחיה בשלום עם שכנותיה וכרמיאל תהיה חזקה ויציבה בצפון".

אבי קוריאט צילום אלכס הובר
אבי קוריאט צילום אלכס הובר

 

רבקה לייזרוביץ' – רכזת ספרות אורט פסגות – כרמיאל

להיות ישראלי: "עבורי זה לאהוב את המדינה, לשרת בצבא, להיות ערבים זה לזה, להזדהות, להעריך ולהוקיר תרומה ונתינה לנזקקים, לשאוף לאחדות בזמן של משבר ולקיים את חגי ישראל".

דמות להערצה ממלחמות ישראל: "מרים פרץ. אמנם היא אינה לוחמת בשדה הקרב אבל היא אישה שחייה עברו במלחמה. היא שכלה את שני בניה ועמדה בשכול בגבורה. יש לה חוסן נפשי ראוי להערצה".

מה ישראלי בעינייך: "לטייל בטבע וליהנות מיופייה של המדינה. לנפנף במנגל, ללכת לים ולבקר בבית הכנסת בשבתות וחגי ישראל".

איך תיראה המדינה בשנת 2050: "פניה של ישראל ישתנו. זה נשמע כמו מדע בדיוני, אבל ישראל תהיה בין המדינות המפותחות ביותר בעולם, יומצאו המצאות, יוזמות חדשות ואקזיטים כיאה להייטק יחד עם כלי תחבורה מיוחדים ומהירים, סגנון הבתים ישתנה והרפואה תתפתח ותיתן מענה למחלות חשוכות מרפא".

רבקה לייזרוביץ צילום פרטי
רבקה לייזרוביץ צילום פרטי

טניה מזרסקי – מ"מ ראש עיריית כרמיאל

להיות ישראלי: "זה להיות פטריוט ולאהוב את המדינה. להזדהות עם העם היהודי בעבר, בהווה ובעתיד".

דמות להערצה ממלחמות ישראל: "הוא אמנם לא דמות ממלחמות ישראל, אלא מהתנ"ך, אך אני חייבת לציין שאני מעריצה גדולה של יוסף".

מה ישראלי בעינייך: "לאחד את כל יהדות העולם. ישראליות היא הנשמה שמחברת בין המדינה, שהוקמה על אפם וחמתם של שונאינו, לבין העם היהודי, שתולדותיו מתוארים בתנ"ך".

איך תיראה המדינה בשנת 2050: "אני חולמת על מדינה חזקה ועצמאית עם גבולות בטוחים. מדינה שדואגת לאזרחיה, מדינה שבה נכים וקשישים אינם חיים מהיד לפה. מדינה שבה משפחה צעירה אינה צריכה להתלבט אם היא יכולה להרשות לעצמה להביא עוד ילד לעולם. הלוואי והזאת תהיה נבואה שמגשימה את עצמה".

טניה מזרסקי צילום אלכס הובר
טניה מזרסקי צילום אלכס הובר

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות