fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאלים למען בעלי חיים

ג'וש אייזנברג והילה דג'בלי מספרים על נזקי החורף מנקודת מבט קצת אחרת
החורף של בעלי החיים

החורף הנוכחי נרשם כאחד הקרים. כמות המשקעים ששברה שיאים הביאה איתה גם לא מעט מצבי קיצון ואף גבתה חיים. לא פעם היה צורך בחילוץ, הצלה או סיוע ללכודים בשל הגשמים וההצפות. רבות דובר על הנזקים לאדם ולתשתיות, ופחות על מצבם של בעלי החיים ברחובות. שוחחנו עם ג'וש אייזנברג והילה דג'בלי, כרמיאלים פעילים למען בעלי החיים, שסיפרו על נזקי החורף מנקודת מבט קצת אחרת.

ג'וש אייזנברג
ג'וש אייזנברג

ג'וש מספר שבחורף עולה מספר נטישות בעלי החיים הביתיים, "לא ברור למה. אדם שנוטש בעל חיים בחורף, גוזר עליו גזר דין מוות. מזג האוויר הקיצוני, יחד עם הצורך של בעל החיים להסתגל לחיים ברחוב ולא בביתו של האדם מגדילים את הסיכון של בעל החיים. צריך חמלה, אם אתה רואה בחצר של הבית שלך חתול רועד מקור, תוציא לו שמיכה. צריך להבין שכמו שקר לנו, קר גם להם".
הילה: "בחורף יש הרבה מקרים של דריסות. אנשים שנוסעים ואולי לא מספיקים לעצור, או שפחות רואים את בעלי החיים. אבל אין מצב שלא מרגישים את הבום הזה, אתה פוגע בחיה- אתה מרגיש את הבום הזה. אנשים מתעצלים לצאת החוצה בגשם. הגענו לחתולה שדרסו, הניחו בצד המדרכה בתוך קרטון והלכו. לא לקחו לווטרינר, לא התקשרו למוקד העירוני".
בהקשר של נהיגה ובעלי חיים בחורף, מוסיף ג'וש: "בחורף חתולים אוהבים להתחמם בתוך מנועים של רכבים. לפני שמניעים את הרכב בבוקר, כדאי להכות את כנף ימין וכנף שמאל, החתול יצא משם בדיוק כמו שנכנס, אבל אם מתחילים לנסוע, פוגעים בחתול ועל הדרך גם מבלים יום במוסך".

כיצד ניתן להיטיב עם בעלי החיים בחורף?

"לצאת להתנדב, לצערי בכרמיאל אין אפשרות להתנדב בעמותות שונות במסגרת המחויבות האישית, אבל יש הרבה עמותות שעוזרות ומחנכות, כדאי להגיע ולסייע. בנוסף, הייתי מצפה שיחמירו את הענישה כנגד בעלי כלבים שמאפשרים להם לשוטט ברחוב לבדם".

הילה דג'בלי עם הכלבה לולי
הילה דג'בלי עם הכלבה לולי

מתוך השיח עם הפעילים עולה שוב ושוב ההוצאה הכספית הגבוהה לצד ההתנדבות. הילה: "אני לא אומרת שבן אדם צריך לקחת על עצמו טיפול בחיה שהיא לא שלו, כי זה המון כסף, אבל יש את הווטרינר העירוני. לצערי, במקרה של הווטרינר העירוני יש מחסור בציוד, הוא לא יכול לטפל במקרים רבים, ולכן, לעתים מרדימים. אנשים שפונים אליי בדרך כלל מופנים לווטרינר הפרטי שלי. ברוב הפעמים אנחנו מוציאים את הכסף על הטיפולים בעצמנו, אנחנו אוספים תרומות אבל בעיקר מוציאים מכיסנו הפרטי, מחלקים לתשלומים. לעירייה יש הכנסות מקנסות על בעלי החיים: שוטטות, צרכים ללא פינוי וכדומה, הכסף הזה לא מנותב למחלקה הווטרינרית. בזמנו התחייבו שבכל ניידת של השיטור העירוני יהיה סורק שבבים, כדי שאנחנו לא נצטרך לצאת בשעות לא הגיוניות לסרוק, לצערי זה לא התקדם".
תגובת עיריית כרמיאל טרם נמסרה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות