fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כפר ורדים קיבלה את אות המגן "עמית קריה יפה"

המועצה, שזכתה ב - 15 השנים האחרונות בחמישה כוכבי יופי, זכתבה השבוע לקבל את אות המגן הנכסף
שמואלי מקבל את אות המגן. צילום: כפר ורדים
שמואלי מקבל את אות המגן. צילום: כפר ורדים

לאחר 15 שנים בהן זכתה מועצה מקומית כפר ורדים ברציפות בחמישה כוכבי יופי, קיבל השבוע ראש המועצה אייל שמואלי, את אות המגן "עמית קריה יפה", בטקס שנערך בבית המועצה לישראל יפה בתל אביב, במעמד סגן שר הפנים וסגן השר לפיתוח הנגב והגליל,  ח"כ משולם נהרי ויו"ר המועצה לישראל יפה אברהם כץ עוז. שמואלי ומנהל מחלקת איכות הסביבה במועצה, מוטי מזרחי הוזמנו לבמה לקבל את האות באופן אישי.

תחרות קריה יפה ומקיימת בישראל יפה, הנערכת בשיתוף משרד הפנים, מרכז השלטון המקומי ומרכז המועצות האזוריות, הינה אחת מהתחרויות המובילות של המועצה לישראל יפה. היא נערכת מדי שנה החל משנת 1993, ומשתתפות בה ערים, מועצות מקומיות, מועצות אזוריות וישובים במועצות אזוריות, המתמודדות על קבלת כוכבי היופי של המועצה, כל אחת לפי סיווגהּ.

גם השנה, צוותי המתנדבים של המועצה לישראל יפה ערכו סיורים גלויים וסמויים בערים וביישובים השונים, בהם נבדקו מגוון פרמטרים ביניהם ניקיון העיר, טיפוח השטחים והמתקנים הציבוריים, מתקנים ופעילויות לרווחת הציבור, תחזוקת התשתיות לשירות הציבור, התנהלות לקיימות בכל מוסדות העירייה, התייעלות אנרגטית, נגישות למוסדות העירייה, שקיפות ודיווח על ידי העירייה, עידוד שימוש בתחבורה ציבורית, תרומה לקהילה ועוד. לאחר שקלול כלל הדו"חות, נבחרו הזוכים בקטגוריות התחרות, כשכאמור, את אות המגן, קיבלה כפר ורדים, אחרי שנים של זכיה בתחרות בקטגוריה של מועצה מקומית.

לטענת המועצה לישראל יפה, מספר הרשויות המקומיות המשתתפות בתחרות הולך וגדל מדי שנה, דבר המעיד על הצלחה רבה בהגשמת יעדיה של התחרות – הטמעת ההכרה בחשיבות טיפוח הסביבה העירונית לאיכות החיים של התושבים. את המסר אותו מעבירה התחרות לראשי הישובים ניתן לבטא בסיסמה, "הבית לא נגמר במפתן הדלת", או במילים אחרות, כל תושב בכל ישוב זכאי להרגיש כי המרחב הציבורי בו הוא חי הוא חלק מביתו, ולראות אותו מטופל בצורה הולמת.

התחרות מעודדת פיתוח של הסביבה העירונית על פי העקרונות המודרניים, המכתיבים יצירת שיווי משקל נאות בין הבנייה האורבנית לטיפוח הריאות הירוקות. זאת, תוך כדי הקפדה על מניעה של מפגעים סביבתיים וחזותיים והנעת תהליך של שיפור מתמיד באיכות חיי התושבים.

ראש המועצה המקומית אייל שמואלי אמר עם קבלת אות המגן: "כחלק מחזון כפר ורדים לסביבה ירוקה יותר, נמשיך לפעול ולעודד את נושא איכות הסביבה למען כל הקהילה".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות