fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל: פגרה בראש טוב

מלבד הפועל עכו (לאומית), ששוב הפסידה במשחק חוץ, כל הקבוצות רשמו במחזור האחרון ניצחונות, כולל הפועל נהריה (ליגה ג') שחגגה ניצחון ראשון העונה
בשבילך, צ'רלי. איתן אדרי, אבי טפטה ובן ביטון מסקציה מעלות, שכבשו שערים בניצחון קבוצתם על מכבי נח'ף, הקדישו את הניצחון לכדורגלן העבר צ'רלי עייש, האוהד מספר אחת של מעלות

הפועל עכו (לאומית)

שתי נקודות מ-18 אפשריות. זהו מאזנה העגום של הפועל עכו במשחקי חוץ מאז פתיחת העונה. במחזור האחרון יצאה הקבוצה למשחק חוץ נגד הפועל אשקלון וחזרה משם עם הפסד חוץ רביעי העונה, 1:0.

מנהל הקבוצה דוניה שינהולץ: "לדעתי, זה פשוט חוסר ניסיון של השחקנים הצעירים שבמשחקי הבית אולי מקבלים יותר ביטחון ובחוץ מתקשים. המשחק היה די שקול ולא נפלנו מאשקלון. הגענו לכמה מצבי הבקעה, אבל לא ניצלנו אותם ומנגד, פעם אחת של סגירה לא טובה בהגנה, וספגנו. אני מקווה שזה ייעצר כי אסור לנו להפסיד משחקים כאלה".

עקב עבודות שזרוע במגרשי הכדורגל בכל הארץ והכשרתם לקראת עונת החורף, תצאנה הליגות לפגרה בת שלושה שבועות. שחקני הפועל עכו ערכו ביום שלישי אימון ולאחריו יצאו לחופשה של שבוע.

בשלב זה, אין כוונה לבצע שינויים בסגל עקב מגבלות תקציביות.

בית"ר נהריה (ליגה ב')

בית"ר נהריה המשיכה את המומנטום החיובי שלה מהחודש האחרון כשרשמה במחזור האחרון את ניצחון הליגה הרביעי ברציפות שלה. הפעם, זה היה, 1:7 מוחץ, במשחק חוץ, על האחרונה בטבלה, מכבי ירכא.

המארחים מירכא החזיקו מעמד חצי שעה, עד שרון בן בסט, פרץ את שער המארחים ופתח את פסטיבל השערים. בדקה ה-37 היה זה אלון חן שהכפיל את התוצאה ל-0:2. בדקה ה-40, השלים בן בסט צמד, והוריד את קבוצתו להפסקה ביתרון, 0:3. אליאס חורי כבש בדקה ה-62, והגדיל את יתרון הבית"רים ל-0:4. בדקה ה-64 כבשה ירכא שער ניחומים וצימקה ל-4:1. בדקה ה-68, אחד שריף הבקיע והעלה ל-1:5. בדקה ה-86 חגג בן פאר הצעיר שער בכורה בקבוצה בוגרת, והעלה את קבוצתו ליתרון, 1:6. בדקה ה-90 הצטרף גם אביב רדליך, לחגיגה כשכבש את השער השביעי לזכות קבוצתו וקבע את תוצאת המשחק, 1:7 לבית"ר נהריה. למרות הניצחון נותרה בית"ר נהריה במקום הרביעי בטבלה עם 20 נקודות, 6 נקודות פחות מהמקום הראשון.

המאמן ג'קי שריקי: "אני שמח מאוד על רצף הניצחונות שמיקם אותנו בצמרת הגבוהה. מגיע קרדיט ענק לכל השחקנים על הדרך שהקבוצה עשתה מאז פתיחת העונה. המטרה הראשונית שלנו הייתה לצבור כמה שיותר נקודות שירחיקו אותנו ממאבקי התחתית, אבל עם חבורת השחקנים שיש לנו, הפנים שלנו כלפי מעלה. אני מאמין שאם נצליח להתחזק בעוד שני שחקנים, יהיה אפשר לחלום על התמודדות על עלייה".

נראה, כי מסלול הניצחונות העלה את מצב הרוח גם אצל ראשי הקבוצה, שלאחר עיכוב, העניקו לשחקנים את שכרם, לראשונה העונה.

סקציה מעלות (ליגה ב')

רגע לפני היציאה לפגרה, רשמה סקציה מעלות ניצחון ביתי חשוב כשגברה על מכבי נח'ף, 3:5. לצד הניצחון, במעלות גם שבעי רצון מחזרתם לקבוצה של חיים בן דוד, שפתח את העונה בבית"ר נהריה ושל בר כהן, שפתח את העונה במכבי פרדס חנה ורשם בכורה מחודשת בקבוצה בה גדל אחרי שנתיים של גלות.

מעלות פתחה מצוין וכבר בדקה השביעית עלתה ליתרון ראשון. שמי אדרי המגן הימני המצוין, הגביה כדור מימין, ואיתן אדרי, נגח מתוך הרחבה פנימה, 0:1 למעלות. בדקה ה-33 הכניס בן ביטון כדור עומק לאבי טפטה, שמ-18 מ' בעט כדור שטוח ומדויק לרשת, 0:2 למעלות. בדקה ה-42, שלח נועם שטיין כדור מאגף שמאל לתוך הרחבה ובן ביטון הקדים את ההגנה האורחת ומקרוב בעט פנימה, 0:3. בדקה ה-52 צימקה נח'ף, ל-3:1, אך זכתה לתגובה מהירה של מעלות. דקה 55: ביטון הפעלתן שלח כדור עומק מדוד לאיתן אדרי, שהתקדם ומקצה הרחבה בעט כדור שטוח ומדויק לרשת, 1:4. בדקה ה-62 נרשמה התרגשות גדולה במעלות כשבר כהן, נכנס כמחליף, ורשם הופעת בכורה מחודשת במדי הסקציה, כשהוא זוכה לקריאות עידוד מהקהל המקומי. בדקה ה-79 נח'ף שוב כבשה וצימקה ל-4:2. בדקה ה-89 הכניס עומרי זיאדה כדור עומק לחיים בן דוד, שהתגבר על מגן אורח, השכיב את השוער ומול שער חשוף, גלגל פנימה, 2:5. על סף סיום המשחק, הבקיעה נח'ף שער שלישי.

המאמן ניסים שיון: "אני מרוצה מהתוצאה וגם מהעובדה שיכולנו לשלב את כל שחקני הבית שהיו על הספסל. אין ספק שחזרתם של חיים בן דוד ובר כהן, הוסיפו לנו מבחינה מקצועית וגם תרמה לתחושת הביטחון של הקבוצה. אני שמח על הניצחון ואפשרה לנו לצאת לפגרה בכיף".

בר כהן: "בהתחלה הרגיש לי קצת מוזר לחזור לפה אחרי שנתיים וחצי, אבל האמת, התגעגעתי. להכל: לקבוצה, לחברים, לאווירה, לאוהדים, למגרש. מעלות זה בית ותמיד יישאר בית".

הניצחון קידם את מעלות למקום העשירי בטבלה.

בינתיים, הרוחות במעלות עדיין לא נרגעו עם הניסיון של חברי העמותה להדיח את היו"ר דיוויד רדליך.

"דיוויד, מלבד תלבושת משחק שתרם לקבוצה, לא ממש הביא איזה שינוי או רוח חדשה", הסביר השבוע גורם בקבוצה, "הוא גם לא התחבר לשחקנים. קיימנו ישיבה של חברי הנהלה, והסברנו לו את הסיבה להדחה. הוא לא הסכים עם מה שאמרנו, אבל זו החלטה של רוב חברי העמותה ואין לנו כוונה לחזור בנו. עדיף לו ללכת ולגמור את זה יפה ולא סתם להתבזות".

אלא שלרדליך אין שום כוונה, בשלב זה לפחות, לעזוב.

רדליך: "לא אכפה את עצמי על אף אחד, אבל לחברי העמותה אין שום סמכות חוקית להדיח אותי, ובטח שלא באיזו הודעה לקונית בווטסאפ. מי שמינה אותי זה ראש העירייה ארקדי פומרנץ, ורק הוא יכול לפטר אותי. כל עוד זה לא קרה, אני עדיין רואה את עצמי יו"ר הקבוצה".

דיוויד, נכחת במשחק האחרון של הקבוצה?

"בהחלט כן. אומנם לא הייתי בתוך המגרש, כמו שהיה עד עכשיו, אבל ישבתי ביציע כדי למנוע חיכוכים מיותרים".

מדוע לא הגעת בסיום המשחק לחדר ההלבשה לברך את השחקנים על הניצחון?

"היו לי סידורים אישיים והייתי חייב לצאת מוקדם. אבל הקמתי קבוצת ווטסאפ משותפת לשחקנים, לצוות המקצועי, לחברי העמותה ולכל מי שעובד במועדון ושם בירכתי אותם על הניצחון. ההחלטה של חברי העמותה לא שווה כלום ואני ממשיך לנהל את ענייני הקבוצה. בימים האחרונים חתמתי על העברתם של חיים בן דוד ובר כהן לקבוצה, והשבוע גם חתמתי על העברת המשכורות לשחקנים ולעובדי המועדון".

חברי העמותה טוענים כי ביקשת בחזרה את מדי הקבוצה שתרמת.

"שקר וכזב. היו כמה חולצות שההדפסה עליהם ירדה בכביסה. ביקשתי מהאפסנאי שיארגן לי את אותן חולצות כדי שאעשה הדפסה חוזרת. אם הם הבינו אחרת, זו כבר בעיה שלהם".

בינתיים, יצאה סקציה מעלות לפגרה, אבל נראה כי מאבקי הכוח סביב השליטה בקבוצה, ימשיכו גם בימים הקרובים.

אחי עכו (ליגה ב')

אחי עכו השיגה ניצחון ליגה שני רצוף כשגברה במשחק חוץ לא קל על הפועל טובא/זנגריה מהצמרת, 1:2. עלי שרכסי, שנכנס כמחליף בדקה ה-30, כבש בדקה ה-42 לזכות אחי עכו והעלה אותה ליתרון, 0:1. בדקה ה-53 כבש דאוד אגא את השער השני לזכות אחי עכו והעלה את קבוצתו ליתרון, 0:2. עמוק בתוספת הזמן הצליחו המארחים לכבוש ולצמק ל-2:1. המאמן פריד סכניני: "ניצחון בצדק. כמו שאמרתי כבר לא פעם, יש באחי עכו קבוצה טובה ועד עכשיו היו לא מעט משחקים ששיחקנו טוב, אבל לא ניצחנו כי לא הבקענו. הפעם, היינו חדים ליד השער. השחקנים נתנו את הלב ואת הנשמה ורצו יותר לנצח".

אירוע חריג נרשם כבר בדקה ה-12 כששחקן אחי עכו מוחמד שלאטה סירב למלא אחר הוראות המאמן, והורד לספסל.

סכניני: "כדורגל זה משחק קבוצתי ויש מאמן שמחליט מי משחק איפה. שחקן שלא יהיה ממושמע מבחינה טקטית, יישב על הספסל ואם זה לא נראה לו, מבחינתי הוא גם יכול לעזוב. לא אתן יד להתנהלות שכונתית ויש לי גיבוי מלא ממי שאחראי על הקבוצה, אדהם ג'מאל. השחקן יוזמן לשיחה ויחליט אם הוא מיישר איתי קו או עוזב".

 הפועל עירוני כרמיאל (ליגה ג')

הפועל עירוני כרמיאל שמרה על מקומה בפסגה אחרי ניצחון בית על סגניתה ערב המחזור, הפועל סמיע, 1:3. המחצית הראשונה הייתה שקולה, כשדקה לפני סיומה, זכו האורחים מסמיע לבעיטת עונשין מ-11 מ', אחרי נגיעת יד ברחבה של אוהד עדי המקומי, שגם ספג כרטיס צהוב שני והורחק. פואד חיר א-דין דייק והוריד את קבוצתו להפסקה ביתרון, 0:1. במחצית השנייה השתלטה כרמיאל על המגרש ויזמה שוב ושוב התקפות על שער היריבה. בדקה ה-50 הכניס המאמן שאול דה צ'וקרל את החלוץ איליה זאיקה למגרש במקומו של פאדי בדארנה. החילוף התברר כבינגו כשזאיקה, כבר בנגיעה הראשונה שלו בכדור, כבש והשווה ל-1:1. בדקה ה-54 נותרה סמיע בעשרה שחקנים לאחר שנשאת חטיב ביצע עבירה גסה על שחקן כרמיאל והורחק בכרטיס אדום. בדקה ה-80 הושלם המהפך, כשניר כהן הבקיע והעלה את כרמיאל ליתרון, 1:2. עמוק בתוספת הזמן השלים זאיקה צמד אישי וקבע את תוצאת המשחק, 1:3 לכרמיאל.

 הפועל נהריה (ליגה ג')

משנה מאמן, משנה תוצאה. אחרי פתיחת עונה רעה שכללה 5 הפסדים רצופים, ביצע היו"ר עמוס גבריאל חילופים בעמדת המאמן (מומי פזרקר במקום עומר בנימין ועמית משה) והפועל נהריה רשמה במחזור האחרון את ניצחון הבכורה שלה העונה כשגברה במשחק חוץ על הפועל דיר אל אסד, 1:2. לנהריה כבשו: ישראל טטרו ודביר שחרור.

המאמן המנצח מומי פזרקר, סיכם: "קודם כל אני מאוד שמח על הניצחון, שיחזיר לקבוצה קצת את הביטחון לקראת ההמשך. אומנם אני נמצא בקבוצה תקופה קצרה, אבל השינויים שעשיתי כבר הוכיחו את עצמם. אני מתכוון לנצל את הפגרה כדי לעבוד עם השחקנים על שיפור הכושר הגופני וגם לעבוד איתם מבחינה מנטאלית. אני מאמין שאחרי הפגרה, הפועל נהריה תיראה אחרת ותהיה קבוצה הרבה יותר טובה ממה שהיא הייתה בתחילת העונה".

הפועל שלומי (ליגה ג')

הקבוצה מינתה השבוע את מאמנה הרביעי מאז פתיחת העונה, ברוך צעדון. סעדון מחליף את המאמן הקודם אילן אטלי, שהחליף את אלירן קוריאט, שהחליף את איציק עידו, שלרוע מזלו שבר את הרגל בפתיחת העונה.

צעדון: "לאף אחד פה אין אשליות לגבי התמודדות על עלייה או לקסמים. באתי כדי לבנות את הבסיס לעתיד. מצאתי קבוצה חדשה וצעירה עם שחקנים רבים שזו הפעם הראשונה שלהם במסגרת ליגה מסודרת בבוגרים. כרגע, אין לנו מטרות מוגדרות, אלא שתהיה מסגרת קבוצתית מסודרת. כבר מהאימון הראשון הבהרתי שמי שנמצא בקבוצה חייב להיות רציני ולהתמיד באימונים. מי שלא ישקיע, פשוט לא ישחק. כמו שאני משקיע ומתייחס לתפקיד ברצינות, ככה אני מצפה גם מהשחקנים, גם אם מדובר בקבוצה מליגה ג'. אני מתכוון לנצל את הפגרה כדי ללמוד את הקבוצה ולהכיר את השחקנים ומקווה שאחרי הפגרה, הפועל שלומי תהיה קבוצה מסודרת ומוכנה יותר ושנשיג גם תוצאות טובות יותר".

 ותיקים

ותיקי סקציה מעלות פתחו את העונה בניצחון במסגרת הסיבוב הראשון בגביע המדינה כשהביסו את ותיקי בית ג'אן בתוצאה, 2:7. אבי טפטה כיבש עם ארבעה שערים. יחיאב אלמקייס בצמד שערים ויאיר אבוטבול עם שער אחד, השלימו את החגיגה.

דור העתיד

נוער

לאומית (מחזור 9)

הפועל עכו – מכבי הרצליה, 1:4. לעכו: זאהי אחמד – 2 שערים, אליאב בן עמי ואיציק אמירה – שער אחד כ"א.

ארצית (מחזור 9)

בני ממב"ע – הפועל מטה אשר, 1:0. למטה אשר: שלו כץ דרעי.

נערים א'

ארצית (מחזור 9)

הפועל נוף הגליל – הפועל עכו, 2:5. לעכו: שיר אדרי – 2 שערים.

הפועל כפר סבא – הפועל כרמיאל, 0:9.

מחוזית (מחזור 9)

ג'דידה/מכר – מכבי נהריה, 3:1. לנהריה: ואאל קשר – 2 שערים, אושא ספיר – שער אחד.

נערים ב'

ארצית (מחזור 9)

הפועל עכו – הפועל עלייה כפר סבא, 1:4. לעכו: אביב טובול, עמית גלילי, עידן חורש ויהונתן בכר.

מחוזית (מחזור 8)

מכבי נהריה – מכבי יפיע, 4:1. לנהריה: עידו אבינועם.

נערים ג' (מחזור 8)

מכבי פרדס חנה – הפועל עכו, 3:2. לעכו: תמיר אלקיים – 2 שערים, זיו טוויזר – שער אחד.

הפועל כרמיאל – כפר יסיף, 2:1. לכרמיאל: אופק אוחיון.

סקציה מעלות – עירוני כאבול, 0:6. למעלות: מועדא סיף – 4 שערים, איתי אילוז ואיתי גולדנברג – שער אחד כ"א.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות